SMS Transakcyjny

Table of Contents

Rozwiązuj problemy klientów – pomoże ci w tym automatyczny SMS transakcyjny.

Automatyczne wiadomości SMS to oszczędność czasu, wygoda i lepsze relacje z klientami. Biznesowe wiadomości tekstowe to zdecydowanie więcej niż komunikaty sprzedażowe. Z tego artykułu dowiesz się o przewagach, jakie daje zautomatyzowanie wysyłek ważnych informacji za pomocą SMS. Są one standardem w ecommerce i obsłudze klienta, ale sprawdzają się także w innych branżach. Poznaj najczęstsze sposoby wykorzystania i zalety SMS-ów transakcyjnych.

Automatyczne wiadomości SMS to oszczędność czasu, wygoda i lepsze relacje z klientami. Biznesowe wiadomości tekstowe to zdecydowanie więcej niż komunikaty sprzedażowe. Z tego artykułu dowiesz się o przewagach, jakie daje zautomatyzowanie wysyłek ważnych informacji za pomocą SMS. Są one standardem w ecommerce i obsłudze klienta, ale sprawdzają się także w innych branżach. Poznaj najczęstsze sposoby wykorzystania i zalety SMS-ów transakcyjnych.

Funkcja auto SMS umożliwia automatyczne wysyłanie SMS-ów w odpowiedzi na nieodebrane połączenia lub wiadomości, co pozwala na szybką reakcję i lepszą obsługę klienta.

Weź pod uwagę, że według ostatnich badań ponad połowa ruchu związanego ze sprzedażą pochodzi z urządzeń mobilnych. Jednocześnie, większość transakcji finalizowana jest na desktopach. Kanał komunikacji SMS pozwala zamknąć cały proces na jednym urządzeniu – telefon komórkowy.

Przetestuj SMSAPI!

Załóż darmowe konto SMSAPI i przetestuj możliwości profesjonalnej bramki SMS dla firm.

SMS transakcyjny to podstawa obsługi klienta

SMS-y transakcyjne są wartościowe, ponieważ rzeczowe informowanie o aktualnym stanie zamówienia jest nieodzownym elementem obsługi sprzedażowej w e-handlu.

Automatyczne odpowiedzi (zwrotki SMS) umożliwia automatyczne reagowanie na połączenia lub wiadomości tekstowe, co znacząco poprawia jakość obsługi klienta.

Rozwiązanie zgodne z RODO

W odróżnieniu od SMS-ów marketingowych, nie potrzebujesz zgody marketingowej na przesyłanie wiadomości dotyczących transakcji – są one w pełni zgodne z RODO jako element procesu sprzedaży (powinno to być jednak ujęte w polityce prywatności Twojej firmy).

1. Autoryzacja SMS (2FA)

Uwierzytelnianie dwuetapowe (ang. two-factor authentication, 2FA) polega na wykorzystaniu dwóch urządzeń (lub metod) do potwierdzenia decyzji, transakcji lub przekazania danych. Weryfikacja może nastąpić za pomocą łącza (linku) lub PIN-u.

Automatyczne SMS-y są szybkie, bezpieczne i docierają bezpośrednio na telefon, dlatego idealnie nadają się do tego zadania.

Automatyczne odpowiedzi SMS mogą być również używane do wysyłania kodów weryfikacyjnych w odpowiedzi na połączenia lub wiadomości, co zwiększa wygodę i bezpieczeństwo użytkowników.

Potwierdzanie tożsamości za pomocą wiadomości tekstowych jest stosowane przez banki, instytucja finansowe oraz organy publiczne i służbę zdrowia. W większości przypadków jest też tańsze niż produkcja własnej aplikacji lub wykorzystanie innych rozwiązań.

Jeżeli Twoja marka ma problemy z nieaktywnymi lub nieprawdziwymi kontami, rozważ wprowadzanie aktywacji za pomocą SMS-ów. Ten dodatkowy krok nie tylko zwiększa bezpieczeństwo, ale także zmusza nowych użytkowników do potwierdzenia podanego przy rejestracji numeru telefonu.

Automatyczne wysyłanie SMS-ów z potwierdzeniem rejestracji zwiększa bezpieczeństwo Twoich klientów. Co więcej, ma także efekt psychologiczny – marka korzystająca z niej oraz jej produkty są postrzegane jako godne zaufania.

Przykład: treść SMS: 645131 - to Twój kod aktywujący konto w programie LV-426 Soft
Przykład: treść wiadomości SMS aktywującej konto

Aktywacja może odbyć się poprzez kliknięcie w przesłany link albo za sprawą kodu. Te rozwiązanie jest popularne w przypadku wszystkich usług online (dotyczy to zarówno oprogramowania, jak i gier).

Przeczytaj wywiad

2. Zakupowe powiadomienia SMS

Powiadomienie SMS o dostawie zamówienia przesłane przez RTVeuroAGD
Przykład: automatyczne wiadomości o dostawie zamówienia przesłane przez RTVeuroAGD

Czy automatyczne wysyłanie SMS-ów ma jeszcze sens, jeśli e-maile i push-e są tak popularne? Zdecydowanie tak! Wiadomość tekstowa jest skuteczną alternatywą, która pozwala przebić się z komunikatem przez szum informacyjny wygenerowany przez Twoją konkurencję.

Wiadomości SMS są używane przez większość marek działających w internecie. Nic dziwnego, automatyczne powiadomienia są uważane za podstawowy i jeden z najważniejszych elementów obsługi klienta. Pozwalają szybko i skutecznie informować o postępach w realizacji zamówień. Dodatkowo, transparentność informacji łagodzi stres związany z opóźnieniami czy innymi problemami.

Zautomatyzowane powiadomienia przydatne są podczas każdego etapu procesu sprzedaży. Automatyczny SMS transakcyjny może informować o: przejęciu zamówienia, jego skompletowaniu, wysyłce i odbiorze itp. Dlatego są tak przydatne firmom prowadzącym działalność w internecie

Weź także pod uwagę, że takie wiadomości to wspaniała okazja na budowanie relacji z klientem. Wybierz odpowiedni (zgodny z linią marki) ton i stwórz atrakcyjną treść. W końcu, powiadomienia systemowa nie muszą być neutralne i nudne.

Możesz nawet wykorzystać dwukierunkowe SMS-y do uzyskania opinii od swoich klientów!

3. Automatyczne SMS-y warunkowane

Co istotne, możesz samemu ustalać warunki wysyłki wiadomości SMS. Automatyczne wysyłanie SMS pozwala na planowanie i personalizację wysyłki wiadomości, co usprawnia komunikację z klientami i zwiększa skuteczność kampanii.

Najprostszym przykładem jest wiadomość powitalna wysyłana nowym użytkownikom lub klientom. Postaraj się by była angażująca, tak by nie została odczytana jako spam.

Automatyczne wysyłanie i planowanie wiadomości SMS

Sprawdź, czy jesteś w stanie znaleźć prawidłowości w zamówieniach klientów. Powtarzające się zakupy, takie jak artykuły biurowe, catering dietetyczny czy wymiana opon to doskonała okazja na ustawienie powtarzalnych wiadomości.

Integracja z kalendarzem pozwoli Ci wysyłać zautomatyzowane przypomnienia. Wykorzystaj w tym celu szablony wiadomości, które usługa samodzielnie uzupełni odpowiednimi danymi. Funkcja jest nieoceniona dla wszystkich biznesów działających z systemami rezerwacji terminów np. salony urody, warsztaty samochodowe i wiele innych.

Możesz również ustawić automatyczne odpowiedzi SMS na nieodebrane połączenia lub wiadomości, zarówno przez ustawienia telefonu, jak i zewnętrzne aplikacje. To przydatne narzędzie w życiu prywatnym i zawodowym, pozwalające informować rozmówców o chwilowej niedostępności oraz wysyłać określone komunikaty.

Przykład treści SMS: Dzień dobry, nie zapomnij o jutrzejszej myjni o 16:00 - załoga Myjni Błysk
Przykład automatycznego wysyłania SMS z przypomnieniem

Przypomnienia SMS w sklepie internetowym to pewna metoda na zwiększenie skuteczności realizacji zamówień, co oznacza czysty zysk dla Ciebie. Wystarczy tylko zadbać, żeby klient wykorzystał ustalony termin.

4. Natychmiastowe alerty SMS

Aby alerty były skuteczne muszą docierać natychmiastowo. Wykorzystanie w tym celu automatycznych SMSów jest doskonałym pomysłem. Nie tylko są szybkie, ale także w większości przypadków są odczytywane od razu po dostarczeniu. Funkcja wysyłania automatycznych SMS-ów w odpowiedzi na nieodebrane połączenia pozwala na natychmiastowe powiadomienie dzwoniących o chwilowej niedostępności i przekazanie im konkretnych informacji.

Szybki SMS to świetny sposób na informowanie klientów o nowych dostawach lub unikalnych seriach produktów. Co więcej, ekskluzywność kanału czyni go tym bardziej atrakcyjnym.

W przypadku komunikatów dotyczących produktów ekskluzywnych, o ograniczonej dostępności, wiadomość tekstowa ma niepowtarzalną przewagę – dociera wprost na telefon.

Przeczytaj więcej o kryzysowej komunikacji SMS

Przykład? Przeczytaj case study TEDxKatowice. Organizatorzy wykorzystali widget Newsletter SMS do podniesienia skuteczności sprzedaży biletów. Przy okazji, udało się ograniczyć liczbę niezainteresowanych leadów i tym samym obniżyć koszty promocji.

Tym co czyni automatyczne SMS-y idealnym kanałem na przekazywanie natychmiastowych powiadomień jest jego niezależność od dostępu do internetu. Tak długo jak użytkownik będzie w zasięgu sieci komórkowej, będzie mógł odczytać Twoją wiadomość.

Aktywność na kartach kredytowych, podróże, loty czy powiadomienia o zmianie hasła to tylko kilka z przykładów możliwych zastosowań natychmiastowych powiadomień systemowych.

Przy okazji, automatyczne SMS-y to również medium informacji i newsów. Wykorzystują ją dziennikarze do przekazywania w czasie rzeczywistym bezpośrednich relacji z ważnych wydarzeń. Takie rozwiązanie może stać się w przyszłości trendem nowoczesnego dziennikarstwa.

Jak wysłać SMS transakcyjny?

W celu uruchomienia automatycznych wysyłek musisz zintegrować swój system (np. CRM, e-commerce) z SMSAPI. Możesz wykorzystać którąś z gotowych integracji albo stworzyć własną dzięki naszemu otwartemu SMS API.

Korzystając z funkcji auto SMS ustawisz wysyłkę spersonalizowanych automatycznych odpowiedzi na przychodzące wiadomości SMS, co pozwala na łatwe zarządzanie komunikacją z klientami.

Przetestuj SMSAPI!

Załóż darmowe konto SMSAPI i przetestuj możliwości profesjonalnej bramki SMS dla firm.

Integracja to połączenie pomiędzy systemami, które pozwala na wymianę danych pomiędzy nimi. Mimo, że może brzmieć to skomplikowanie, większość integracji jest prosta w uruchomieniu. W przypadku problemów lub pytań, napisz do naszego działu wsparcia.

Odwiedź sekcję integracje SMSAPI, żeby zobaczyć pełną listę dostępnych połączeń. Jeżeli nie znajdziesz tam interesującego Cię systemu, możesz zawsze skorzystać z Zapiera. To szybki sposób na połączenie i zautomatyzowanie usług, takich jak automatyczne SMS-y.