Czy założenie konta w SMSAPI jest bezpłatne?
Tak, założenie konta firmowego w serwisie SMSAPI jest bezpłatne. Płacisz jedynie za wysłane wiadomości SMS do klientów.
Na start otrzymasz od nas 50 darmowych wiadomości testowych. SMS-y przydzielamy w dwóch pulach: 12 przy rejestracji, kolejne 38 po zweryfikowaniu danych firmy. Po udanych testach zapraszamy do sformalizowania współpracy!
Pamiętaj, że konsultant SMSAPI może pomóc w zapoznaniu się z platformą wysyłkową oraz doradzić, jak skutecznie wykorzystać komunikację SMS w Twojej branży.
Wysyłanie SMS-ów oraz korzystanie z niektórych funkcji bramki SMS wiąże się z opłatami. Sprawdź aktualny cennik SMSAPI.
Czy posiadanie konta w SMSAPI wiąże się z jakąkolwiek opłatą?
Rejestracja konta w SMSAPI jest bezpłatna i nie wiąże się z żadnymi zobowiązaniami.
Wysyłka SMS-ów jest płatna dopiero po wykorzystaniu darmowego testowego pakietu. Oferujemy dwie formy rozliczenia: prepaid (doładowania według potrzeb) i postpaid (umowa na 24 miesiące). Szczegóły i warunki sprawdź w cenniku SMSAPI.
Jaką minimalną kwotę muszę zapłacić, aby rozpocząć wysyłkę?
Minimalna kwota doładowania to 49 złotych netto. Sprawdź cennik SMSAPI.
Ile kosztuje wysyłka jednego SMS-a?
Stawka za jednego SMS-a uzależniona jest od kwoty doładowania (prepaid) lub miesięcznego wolumenu wysyłek (umowa postpaid). Szczegóły i przykłady stawek za wiadomości tekstowe sprawdzisz w cenniku SMSAPI lub swojej umowie postpaid.
Czy mogę uzyskać lepszą ofertę?
W przypadku umowy postpaid stawka za wiadomości tekstowe zależy od miesięcznego wolumenu wysyłek. Jeśli rozliczasz się w systemie prepaid, stawka spada wraz ze wzrostem kwoty doładowania. Szczegóły sprawdź w cenniku SMSAPI.
Jeśli planujesz większe kampanie – napisz lub zadzwoń do swojego konsultanta konta. Dane kontaktowe znajdziesz w panelu klienta pod menu w lewej części ekranu. Jeśli jeszcze nie posiadasz konta, zarejestruj się i skontaktuj się z nami.
Jak ustawić lub zwiększyć wysokość doładowania automatycznego (płatności odnawialnej)?
Wysokość płatności odnawialnej (doładowania automatycznego) zmienisz podczas płatności kartą w panelu klienta.
W zakładce Płatności wybierz płatność kartą kredytową i zaznacz „Doładowanie automatyczne”. Próg to liczba punktów, po przekroczeniu której system doładuje konto. Kwota to suma, którą w tej sytuacji obciążymy Twoją kartę kredytową. Potwierdź zmiany, zlecając płatność.
Przykład: System zleci płatność na kwotę 2000 PLN, gdy liczba punktów na koncie spadnie poniżej 30.
Jak szybko weryfikujecie i akceptujecie szybkie płatności, płatności kartą?
Szybkie płatności oraz płatności kartą aktywujemy od razu po pomyślnej weryfikacji danych firmowych. Ze względów bezpieczeństwa wymagamy, aby pierwsza płatność w SMSAPI była wykonana przy pomocy przelewu bankowego. W ten sposób możemy potwierdzić zgodność danych podanych podczas konfiguracji konta.
Z reguły weryfikacja i akceptacja danych firmy odbywa się na bieżąco. Nasze biuro obsługi klienta pracuje od poniedziałku do piątku, od 8 do 17.
Jak długo księgowane są płatności kartą kredytową?
Środki wpłacone za pomocą karty kredytowej lub przelewu online są dostępne od razu.
Jeśli natomiast korzystasz z przelewów tradycyjnych, płatność może być księgowana do 24 godzin (w dni robocze).
Jak zaktualizować kartę kredytową?
Zrobisz to w panelu klienta w zakładce Płatności. W dowolnym momencie możesz zaktualizować, usunąć bądź dodać maksymalnie 3 karty płatnicze. Pamiętaj jednak, że zawsze jedna karta musi być oznaczona jako główna.
Aby zapewnić ciągłość wysyłek i nieprzerwane działanie systemu, sugerujemy pozostawienie przynajmniej jednej aktualnej karty płatniczej.
Jak doładować konto?
Konto SMSAPI doładujesz bezpośrednio w panelu klienta. Udostępniamy różnorodne metody płatności, wszystkie znajdziesz w zakładce Doładuj konto.
Ze względów bezpieczeństwa i jako forma potwierdzenia danych firmowych wprowadzonych podczas konfiguracji konta wymagamy pierwszej płatności przelewem. Po pomyślnej weryfikacji udostępniamy pozostałe formy płatności (szybki przelew, karta kredytowa, przelew tradycyjny).
Uzupełnij dane firmowe, jeśli nie widzisz odnośnika do płatności w górnej części ekranu.
Jakie formy płatności udostępnia SMSAPI?
Formy płatności dostępne w SMSAPI:
- szybki przelew (m.in. Google Pay, Apple Pay, Blik, mTransfer, iPKO, ING i inne),
- karta kredytowa lub debetowa (z możliwością włączenia automatycznych płatności),
- tradycyjny przelew (faktura pro forma).
Dlaczego przy pierwszej płatności nie mogę doładować konta kartą kredytową, Blikiem czy szybkim przelewem?
Pierwsza płatność jest formą weryfikacji zgodności danych firmowych podanych podczas konfiguracji konta z danymi bankowymi. Z tego właśnie powodu prosimy o przelew z firmowego konta bankowego. Kolejne wykonasz w dowolny preferowany sposób.
Czy mogę dodać kolejną kartę do płatności?
W panelu klienta w zakładce Płatności możesz posiadać do trzech kart płatniczych. Skontaktuj się z konsultantem, jeśli masz problemy z płatnościami.
Pamiętaj jednak, że zawsze jedna karta musi być oznaczona jako główna. Aby zapewnić ciągłość wysyłek i nieprzerwane działanie systemu w przypadku aktywowanej opcji doładowania automatycznego, sugerujemy pozostawienie przynajmniej jednej aktualnej karty płatniczej.
Czy doładowanie (środki wpłacone na konto) ma określoną ważność?
Wpłacone przez Ciebie środki są dostępne tak długo, jak aktywne jest Twoje konto. System automatycznie kasuje konta, na których nie było aktywności przez dwanaście miesięcy.
Aby podtrzymać ważność konta i środków, wystarczy zalogować się do SMSAPI przynajmniej raz na dwanaście miesięcy. System wysyła automatyczne powiadomienia e-mail o kończącej się ważności konta.
Gdzie znajdę faktury?
Wszystkie faktury znajdziesz w panelu klienta SMSAPI w sekcji Faktury i płatności. Domyślnie system wysyła też wiadomość e-mail z linkiem do pobrania faktury w panelu. W trosce o środowisko naturalne sugerujemy korzystanie wyłącznie z faktur elektronicznych.
Czy otrzymam fakturę po doładowaniu konta w opcji prepaid?
Domyślnie system wysyła wiadomość e-mail z linkiem do pobrania faktury z panelu. Wszystkie faktury znajdziesz też w panelu klienta SMSAPI w sekcji Faktury i płatności.
W trosce o środowisko naturalne sugerujemy korzystanie wyłącznie z faktur elektronicznych.
Jak mogę uzyskać kopię lub duplikat faktury?
Co powinienem zrobić w przypadku problemów z płatnościami lub fakturami?
Skontaktuj się z nami! Wykorzystaj formularz kontaktowy albo porozmawiaj ze swoim konsultantem. Dane kontaktowe znajdziesz w panelu klienta pod menu w lewej części ekranu.
Jeśli zalegasz z płatnością, Twoje konto zostanie zablokowane. Aby tego uniknąć, śledź powiadomienia e-mail, skontaktuj się ze swoim konsultantem i ureguluj należności.
Gdzie znajdę kod promocyjny do SMSAPI?
Tutaj! Oto jednorazowy kod na 5% więcej SMS-ów: FAQ5. Wykorzystaj go podczas kolejnej płatności od 49 do 200 złotych.
Dlaczego system naliczył wielokrotność ceny za wysyłkę jednej wiadomości?
Powodem naliczenia wielokrotnej opłaty jest przekroczenie limitu znaków mieszczących się w jednej wiadomości SMS. Pamiętaj, że użycie nawet pojedynczego znaku specjalnego np. ą, ę czy emoji wymusza zmianę kodowania wiadomości, a więc i obniża limit ze 160 do 70 znaków.
Zwróć uwagę, że pod polem treści w bramce SMS znajdziesz informacje na temat wykorzystanych znaków oraz liczby SMS do wysłania. Przed zleceniem wiadomości do kilku odbiorców sprawdź również ekran podsumowania.
Znaki liczone pojedynczo:
- cyfry i litery: 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z Ä Ö Ñ Ü ä ö ñ ü à è é ù ì ò Ç Ø ø Å å Æ æ ß É
- symbole: @ £ $ ¥ _ ! „ # ¤ % & ‘ ( ) * + , - . / : ; < = > ? § ¿
- spacja
Łamanie linii (Enter) liczone jest jak 2 znaki.
Możesz ustawić automatyczne zastępowanie znaków specjalnych standardowymi odpowiednikami np. ą na a, ę na e. Masz wybór pomiędzy globalnym ustawieniem na całym koncie lub osobno przy każdej wysyłce w szybkiej bramce SMS.
Sprawdź Dokumentację, jeśli planujesz wysyłki za pomocą API. Znajdziesz tam parametry „max_parts”, dzięki któremu zablokujesz wiadomości składające się z kilku części oraz „normalize”, który automatycznie zastąpi znaki specjalne.
Dlaczego wysyłając dłuższe łączone SMS-y naliczana jest większa opłata?
Opłata za wiadomość łączoną zależy od liczby części. System liczy każdą część jako oddzielną wiadomość (zgodnie ze specyfikacją GSM). Dla przykładu za wysyłkę wiadomości trzyczęściowej zapłacisz jak za trzy SMS-y wysłane oddzielnie.
Na telefonie odbiorcy wiadomość łączona wyświetla się jako jeden długi SMS.
Jak przeliczają się punkty na EUR?
W serwisie SMSAPI.pl nie ma możliwości płatności w Euro. Jeśli chcesz się rozliczać w Euro, skontaktuj się z konsultantem. Dane kontaktowe znajdziesz w panelu klienta pod menu w lewej części ekranu.
Czy mam aktywny jakiś kod rabatowy?
Wszystkie kody promocyjne przypisane do konta znajdziesz w zakładce Kupony w sekcji Płatności.
Kody rabatowe w SMSAPI to jednorazowe zniżki na doładowanie konta z preferencyjnymi warunkami np. FAQ5 na +5% SMS-ów przy kolejnym doładowaniu. System automatycznie dodaje darmowe wiadomości podczas płatności z kodem promocyjnym lub w momencie generowania faktury pro forma.
Jak zwiększyć limit punktów na koncie?
Zmiany, takie jak zwiększenie limitu punktów, może wprowadzić jedynie główny administrator konta. W tej sprawie napisz lub zadzwoń do swojego konsultanta SMSAPI. Dane kontaktowe znajdziesz w panelu klienta pod menu w lewej części ekranu.
Uwaga! Dyspozycja jednorazowego zwiększenia limitu na koncie musi być wysłana z głównego adresu e-mail podanego podczas rejestracji w SMSAPI. Jeśli planujesz większe wolumeny wysyłek i chcesz na stałe zwiększyć limit, konieczne będzie wysłanie dyspozycji mailowej z adresu administratora konta. W tym przypadku także prosimy o kontakt z konsultantem.