SMS marketing

Poznaj niewyczerpany potencjał wiadomości SMS, czyli skuteczny SMS marketing dla firm.

  • Prowadź marketing SMS na swoich zasadach.
  • Odkryj dobre praktyki i narzędzia SMS marketingu.
  • Testuj, obserwuj wyniki i ulepszaj kampanie SMS.
  • Skaluj biznes w kanale mobile.

Skorzystaj z darmowej rejestracji i odbierz 50 SMS-ów na start!

Definicja SMS marketingu

SMS marketing to wiadomości tekstowe zawierające reklamy, promocje i inne formy zachęcające do skorzystania z oferty firmy. Skuteczność kampanii marketingowych SMS jest wprost powiązana z jakością bazy danych oraz poszanowaniem prywatności odbiorców. Pamiętaj, że wszyscy odbiorcy muszą wyrazić zgodę na przetwarzanie danych w celach marketingowych (sprawdź wzór zgody RODO na SMS marketing).

SMS marketing to zarówno masowa wysyłka SMS, jak i szyte na miarę kampanie SMS do wyselekcjonowanej grupy odbiorców. Czytaj dalej i dowiedz się, jak prowadzić skuteczne wysyłki kampanii SMS.

SMS marketing – korzyści dla Twojej firmy

  • Kampanie SMS to większa sprzedaż w kanale mobilnym.
  • Masowe wysyłki SMS przekładają się na wzrost ruchu w sklepie, na stronie (landing page) czy w aplikacji firmy.
  • Marketing SMS poprawia wskaźnika lifetime value (LTV) klientów.
  • Automatyzacja sprzedaży staje się łatwiejsza dzięki integracjom z systemami e-commerce, marketing automation, CRM, CDP czy ERP.
  • Narzędzia marketing automation dostarczają cennych informacji na temat zachowań klientów oraz pozwalają na personalizację ofert.
  • Regularna wysyłka wiadomości wpływa na budowanie lojalności i zaangażowania potencjalnego klienta.
  • System SMS to także szybkie badania NPS i satysfakcji.
  • 5 okazji na budowanie bazy kontaktów

  • 1. Zakupy w sklepie internetowym

    E-commerce to już właściwie m-commerce. Wykorzystaj dane klientów z systemów marketing automation i CDP. Udane zakupy w sklepie internetowym to świetny moment, aby zaprosić klientów do subskrypcji wiadomości tekstowych z ekskluzywnymi ofertami.

  • 2. Wizyta w sklepie stacjonarnym

    Zakupy robimy z smartfonem w ręku, porównując i szukając okazji. Docieraj ze swoją ofertą bezpośrednio na telefony komórkowe klientów - ustaw przy kasie tablet z formularzem i zachęć do zapisu na SMS marketing w sklepach czy lokalach usługowych.

  • 3. Klub lojalnościowy

    Stwórz nowy kanał komunikacji z najwierniejszymi klientami Twojej marki. Wykorzystaj wiadomości SMS do promocji produktów i aby dostarczać treści, oferty dopasowane do potrzeb i przyzwyczajeń wąskich grup odbiorczych programów lojalnościowych.

  • 4. Social media, outdoor i media tradycyjne

    Portale społecznościowe, prasa, radia, TV czy reklama wielkoformatowa to dobre źródła nowych klientów? Kampanie kreatywne, CSR i konkursy SMS nastawione na interakcję i zaangażowanie to Twój sposób na ich pozyskanie.

  • 5. Targi, konferencje, wydarzenia masowe

    Skup uwagę na marce podczas wydarzeń masowych i zamiast wizytówek zbierz kontakty potencjalnych klientów i partnerów biznesowych. Dodaj krótkie wiadomości tekstowe do komunikacyjnego miksu przed, w trakcie i po evencie.

Bramka do wysyłki wiadomości SMS dla firm

Profesjonalny system SMS to więcej niż marketingowe wysyłki SMS-ów, MMS i VMS! Zobacz, co jeszcze zyskujesz na rejestracji w SMSAPI.

  • Send text message marketing anywhere in the world

    Wysyłaj kampanie SMS w Polsce, Europie i wszędzie na świecie

    SMS to złoty standard, ponieważ każdy telefon i smartfon może odbierać i wysyłać wiadomości. Potencjalni klienci z całego świata są w zasięgu twoich kampanii. Wystarczy, że zapytasz ich o numery telefonów, zgodę na marketing SMS, poznasz ich preferencje zakupowe i przekonasz do dokonania zakupu.

  • Automate SMS notifications, payment reminders and 2FA codes

    Automatyzuj powiadomienia SMS, przypomnienia o płatności i kody 2FA SMS

    Twoje SMS-y i kampanie marketingowe to dopiero pierwszy krok. Po udanej sprzedaży czas na wzorową obsługę klienta - powiadomienia. Połącz system SMS z narzędziami e-commerce, CRM i wysyłaj wiadomości SMS informujące o ważnych sprawach, nagłych zmianach, statusach zamówień, dostawy oraz reklamacji.

    Powiadomienia SMS uruchomisz w ponad 200 systemach zintegrowanych z SMSAPI oraz tworząc własne połączenie z interfejsem SMS API. Dostarczamy także gotowe rozwiązanie, które poprawia bezpieczeństwo logowania. Poznaj SMS Authenticator, za pomocą którego włączysz wiadomość SMS jako składnik autoryzacji do przekazywania kodów weryfikacyjnych.

  • Text message marketing is compliant with GDPR

    Prowadź SMS marketing zgodny z RODO

    SMS marketing, tak jak każda inna metoda komunikacji sprzedażowej, zawiera oferty, promocje. SMS podlega zatem pod zasady Ogólnego rozporządzenie o ochronie danych (RODO). Przed wysyłką SMS-ów do klientów upewnij się, więc że posiadasz zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych. Najłatwiej zrobisz to na etapie pozyskiwania numeru telefonu - dodaj checkbox ze zgodą RODO na wysyłkę marketingowych SMS-ów.

  • Narzędzia SMS marketingu zwiększające zaangażowanie klientów

    Treść wiadomości SMS to raptem 160 znaków, zero zdjęć, wideo czy dźwięków. Praktyka dowodzi jednak, że to bardziej niż wystarczające, aby tworzyć angażujące komunikaty. Sprawdź, jakie narzędzia masz do dyspozycji w ramach kampanii SMS.

    • Pole nadawcy wiadomości tekstowej (nadpis SMS)

      Zadbaj o rozpoznawalność marki zaraz po otrzymaniu SMS-a - ustaw nazwę firmy zamiast numeru. Za jednym zamachem ulepszysz kampanię SMS, podniesiesz zaangażowanie, wskaźnik konwersji, otwarć SMS-ów (open rate), a także klikalności linków (CTR). Co więcej odbiorca wiadomości zobaczy nazwę marki, firmy na ekranie telefonu w pasku powiadomień. Nie można jednak odpowiedzieć na wiadomości z własnym sender id. Branding SMS jest darmowy.

      Pole nadawcy wiadomości tekstowej (nadpis SMS)
    • Kampania SMS wykorzystująca odbiór SMS

      Dwukierunkowa komunikacja SMS pozwala wymieniać informacje z klientami. Poprowadź kreatywne działania marketingowe, badania NPS i satysfakcji. Obsługuj zamówienia i terminy przez SMSy. Twoi klienci nie zapłacą dodatkowo za wysyłkę wiadomości.

      Udostępniamy numery odbiorcze SMS w dwóch formatach: 9 cyfr lub 4-5 cyfr. Wykorzystaj shortcode, czyli krótki numer SMS, aby rozbudować bazę odbiorców i znaleźć nowych klientów w social media i tradycyjnych nośnikach: billboardach, prasie, radiu czy telewizji.

      Kampania SMS wykorzystująca odbiór SMS
    • Personalizacja treści SMS

      Ulepsz treści SMS dzięki parametrom dynamicznym – zmiennym, które system wysyłkowy zastępuje informacjami. Dodaj imię, ulubioną kategorię produktową czy adres i wyślij personalizowaną kampanię SMS. Personalizacja treści to doskonałe rozwiązanie, dlatego większość firm dostosowuje komunikaty do potencjalnego klienta.

      Personalizacja treści SMS
    • Masowa wysyłka SMS z krótkim linkiem idz.do

      Każdy telefon odbiera i wysyła wiadomości tekstowe nawet bez dostępu do internetu. Wykorzystaj skrócone linki, aby odesłać potencjalnych klientów na WWW firmy czy sklepu. Skracanie linków oszczędza cenne znaki, wprowadza analitykę ruchu i co najważniejsze przekierowuje odbiorców na stronę produktu, promocji lub przedstawia szczegóły oferty.

      SMS reklamowy może poszczycić się jednym z najwyższych wskaźników CTR (klikalność linków) – wykorzystaj to w swoich działaniach reklamowych. Pamiętaj, aby skrócony link poprzedzić zawołaniem do działania (call to action), który przyciągnie uwagę odbiorców.

      Masowa wysyłka SMS z krótkim linkiem idz.do
    • Elementy treści SMS-a: unikalne wartości i kody rabatowe

      Jak poprawić skuteczność kampanii SMS? Umieść w treści wiadomości kod rabatowy, przypomnienia o nowych ofertach, promocjach na produkty komplementarne czy zaproponuj darmową dostawę. Analizuj współczynnik wykorzystania kodów rabatowych i zyskaj wgląd w skuteczności SMS marketingu.

      Elementy treści SMS-a: unikalne wartości i kody rabatowe
    • Programy lojalnościowe SMS

      SMS marketing mobilny dociera bezpośrednio do klientów, omijając spam email marketingu i przeładowane treściami walle social media. To szansa, aby zaangażować wiernych klientów. Stwórz program lojalnościowy SMS i wysyłaj ekskluzywne rabaty, oferty i informacje o nowościach do klientów zapisanych w programach lojalnościowych.

      Programy lojalnościowe SMS
    • Content marketing: mechanizm fear of missing out i inne

      Większość SMS-ów odczytywanych jest w pięć minut po dostarczeniu. Dlatego z powodzeniem możesz skorzystać z akcji promocyjnych o krótkim czasie ważności. Wykorzystaj FOMO (fear of missing out) oraz inne mechanizmy, aby zwiększyć konwersję kampanii. Ogranicz promocję do kilku godzin, napisz wezwanie do działania (CTA), precyzyjnie dobierz grupę oraz czas wysyłki i patrz na rosnące słupki sprzedaży.

      Content marketing: mechanizm fear of missing out i inne
    • Targetowanie SMS marketingu

      Dane z systemów sprzedaży i marketingu online są podstawą do zawężania grup odbiorczych, czyli lepszego targetowania SMS marketingu. Posłuż się nimi tworząc komunikaty dopasowane do celów i założeń kampanii SMS. Wysyłki wiadomości targetowanych to kolejny krok do poprawy wskaźników KPI.

      Targetowanie SMS marketingu
    • Ankiety, sondy i badania SMS

      Konkursowe SMS-y są popularnym sposobem na zwiększenie rozpoznawalności marki i zbudowanie bazy odbiorców w różnych branżach. Wykorzystaj je podczas wydarzeń, w mediach czy na stronie internetowej. Satysfakcję klientów zbadasz na dwa sposoby: wyślij wiadomość z linkiem do ankiety lub posłuż się numerem odbiorczym. Druga opcja jest szybsza i wygodniejsza – wystarczy odpisać na SMSa.

      Ankiety, sondy i badania SMS
    • System SMS opt-out (Wyp.is)

      Zapis do firmowej komunikacji SMS nie jest decyzją na całe życie, dlatego dostarczamy gotowe narzędzie do samodzielnego wypisywania się z bazy kontaktów. Poznaj Wyp.is - nasz system SMS opt-out. Wystarczy, że odbiorca kliknie w łącze w treści, aby zatrzymać wysyłkę wiadomości tekstowych. Narzędzie pomoże też w oczyszczeniu bazy z wielu nieinteresownych odbiorców naraz.

      System SMS opt-out (Wyp.is)

    Badanie i analiza skuteczności kampanii SMS

    Poznaj osiem czynników, za pomocą których określisz i zmierzysz skuteczność SMS marketingu.

    • Dostarczalność – podstawowy wyznacznik skuteczności, w przypadku SMSAPI wynosi on 99,9%. Przepustowość naszej platformy SMS to ponad 6 milionów wiadomości na godzinę. Nawet największa masowa wysyłka SMS trafi na telefony klientów w ciągu kilku sekund.
    • Jakość bazy danych – sposób, w jaki pozyskujesz kontakty oraz aktualność danych są fundamentalne dla skuteczności wysyłek. Zoptymalizuj komunikację SMS prowadząc regularne porządki w grupach odbiorczych.
    • Open rate – otwieralność wiadomości to bazowy wskaźnik skuteczności tego kanału komunikacji. Open rate wiadomości tekstowych wynosi 69% w ciągu pierwszych pięciu minut. Dodatkowymi czynnikami wpływającymi na open rate masowej wysyłki są nadpis, częstotliwość wysyłek, czas dostarczenia oraz historia komunikacji.
    • CTR linków – odbiorcy chętnie klikają w linki w treści SMS-a, jeśli tylko poprawnie przekażesz korzyści wynikająca z przejścia na stronę.
    • Wskaźnik opt-out – wykorzystaj mechanizm SMS opt-out, aby sprawdzić, czy przesyłane treści są rzeczywiście dopasowane do grup odbiorczych.
    • Ruch na stronie – wzrost ruchu z urządzeń mobilnych w krótkim czasie po masowej wysyłce marketingu SMS jest pierwszym sygnałem o powodzeniu akcji promocyjnej. Krótki link w kodem śledzącym UTM umożliwi pogłębioną analizę skuteczności SMS marketingu. Sprawdź zachowanie użytkowników i ścieżkę klienta od wiadomości tekstowej po konwersję i dalej.
    • Konwersja – wzrost sprzedaży, konwersji po kampanii SMS jest sygnałem, że twoje wiadomości trafiają na podatny grunt.
    • Wskaźnik NPS – zaplanuje regularne SMS-owe badania lojalności NPS i obserwuj zmiany nastawienia klientów.

    Wykorzystanie kampanii SMS - opinie ekspertów

    Łukasz Gapa

    Auto awa

    Łukasz Gapa

    Kampanie SMS i budowanie relacji

    Dzięki współpracy z SMSAPI docieramy do odbiorców szybko i bezpośrednio. Rzadziej niż częściej dajemy rabat, a zarazem „tropimy” sytuacje, w których możemy dodać coś od siebie. Zdecydowanie taniej i łatwiej jest utrzymywać obecnych klientów, niż ciągle pozyskiwać nowych. To bardzo proste – jeśli raz pozyskasz klienta, z którym uda ci się zbudować pozytywne relacje – zyskasz więcej.
    Wojciech Chochołowicz

    Gino Rossi

    Wojciech Chochołowicz

    Multichannel w komunikacji z klientami

    Wiadomości SMS są niezwykle istotnym narzędziem w działaniach marketingowych Gino Rossi. Stały kontakt z naszymi klientami realnie wpływa na wolumen sprzedaży. Słupki potwierdzają, że SMS to jeden z najlepiej działających kanałów komunikacji marketingowej. Warto jednak pamiętać, że dla zapewnienia maksymalnych efektów należy łączyć kanały np. SMS-y z e-mail. Takie kampanie przynoszą najlepsze rezultaty.
    Wojciech Tomaszewski

    Answear.com

    Wojciech Tomaszewski

    Przewagi masowej wysyłki SMS

    Wybraliśmy kanał SMS-owy ze względu na personalną relację, którą tworzy z odbiorcą. Z wiadomości korzystamy przy okazji większych kampanii kilka razy w roku, aby zwiększyć skuteczność akcji łączymy kilka kanałów jednocześnie, co zdecydowanie wpływa na konwersję. Nasze doświadczenie wskazuje, że kampanie łączące e-mail i SMS mogą osiągać nawet 30% większe wyniki.

    Jak wysłać pierwszą kampanię SMS marketing?

    Prowadź SMS marketing w wygodny dla Ciebie sposób: bezpośrednio z panelu klienta SMSAPI, w ramach zintegrowanego systemu lub za sprawą własnego połączenia z interfejsem SMS API. Jak zacząć?

      SMS marketing w sześciu krokach:

    • Załóż konto testowe za darmo (szybka rejestracja)
    • Zweryfikuj dane firmy
    • Ustaw własne pole nadawcy SMS (nadpis)
    • Przygotuj bazę danych z kontaktami i zgodami RODO
    • Stwórz angażujące treści wiadomości SMS
    • Wyślij kampanię SMS do klientów

    Zarejestruj się za darmo

    Błyskawiczna rejestracja w 15 sekund. 50 SMS‑ów na start!

    Utwórz konto