Dane pozyskane przez skracacz linków
Pomiar skuteczności kampanii SMS opiera się na porównaniu wielkości wysyłki z realizacją wybranego celu. Może nim być liczba wykorzystanych kuponów promocyjnych, przeprowadzonych rozmów czy właśnie kliknięć w dołączony w wiadomości SMS link.
Uzyskany w ten sposób współczynnik konwersji jest wystarczający, aby określić skuteczność kampanii, jednak nie zapewnia głębszego wglądu w zachowanie klienta. Skracacz linków idz.do pozwala natomiast na zdobycie kilku dodatkowych informacji.
w krótki link
kliknięć
operacyjny
urządzenia
Szczegółowe dane zdobyte dzięki analityce internetowej
O wiele bogatszej wiedzy mogą dostarczyć narzędzia analityki internetowej np. Google Analytics. Za ich pomocą zobaczysz, jaką ścieżką podążał klient, które treści przykuły jego uwagę. Aby powiązać ruch na stronie z kampanią mobilną zastosuj parametry UTM (Urchin Tracking Module).
Adres z parametrem UTM jest z reguły bardzo długi, dlatego rozważ skrócenie linku do przystępnej formy. W tym celu możesz wykorzystać zarówno skracarkę linków idz do, jak i link w domenie.
na stronie
podstron
kampanii
śledzenie
Jak mierzyć skuteczność kampanii SMS?
Link z UTM pozwala śledzić anonimowe sesje użytkowników, którzy kliknęli łącze w wiadomości SMS. To najdokładniejsza, a zarazem darmowa i dość prosta metoda pomiaru skuteczności marketingu mobilnego.
Zobacz instrukcję wideo, z której dowiesz się, jak wykorzystasz krótkie URL do badania skuteczności kampanii SMS. Sam parametr UTM wygenerujesz przy pomocy darmowego narzędzia Google Campaign URL Builder.