Podwojenie liczby powracających klientów
Szkła.com jest liderem internetowej sprzedaży soczewek kontaktowych i okularów w Europie Środkowo-Wschodniej. Głównym rynkiem Szkła.com jest Polska oraz kilkanaście krajów Unii Europejskiej. W portfolio firmy znajdują się takie marki jak Szkła.com, sklep sprzedający soczewki kontaktowe w Polsce i Kodano.pl, sklep internetowy z okularami, a także sieć salonów optycznych.
Maj 2018
Szkła.com przygotowuje ponad 1500 paczek z soczewkami kontaktowymi dziennie. W celu usprawnienia sprzedaży, marka przewiduje, kiedy klientowi skończą się soczewki kontaktowe. Dzięki współpracy z SMSAPI może odpowiednio wcześniej wysłać wiadomość z informacją o tym, że należy zamówić kolejne opakowanie. Dwukierunkowa komunikacja SMS pozwala klientom zamawiać soczewki kontaktowe wysyłając wiadomość „Ponów” na wskazany numer odbiorczy.
Szkła.com
Tomasz Serafin
Wiadomości SMS wysyłamy do klientów w Polsce, Czechach, Litwie, Rumunii, Słowacji i Węgrzech.
Video
Informacje organizacyjne za pomocą SMS na XV Zlocie Plejad Subaru
Na XV Zlocie Plejad Subaru spotkali się fani i użytkownicy samochodów Subaru. Podczas wydarzenia wsparliśmy komunikację pomiędzy organizatorami, uczestnikami i załogami, przekazując informacje o istotnych zmianach oraz warunkach na trasach za pomocą wiadomości SMS.
Maj 2018
Piętnaste wydarzenie pod tytułem Zlot Plejad Subaru odbyło się pod koniec maja w Zawierciu. 1200 fanów samochodów Subaru mogło zmierzyć się na zaplanowanych trasach szosowych, terenowych i amatorskich.
SMSAPI
Marek Oczkowski
Key Account Manager
Jako SMSAPI wspieramy Subaru Import Polska w wysyłce SMS-ów w trakcie Zlotu. W tym roku wiadomości wysyłane są do organizatorów, uczestników, a przede wszystkim do załóg, które informujemy o zmianach w trasach, niebezpieczeństwach, które mogą zastać na swojej drodze.
Video
Wyniki
Podczas wydarzenia dzięki wiadomościom SMS organizatorzy zapewnili klarowny przepływ komunikacji pomiędzy uczestnikami i organizatorami. Krótka wiadomość tekstowa mogła zostać odczytana przez każdą z ekip, co pozwoliło błyskawicznie reagować na zmiany dotyczące tras przejazdów oraz dowiedzieć się o dodatkowych atrakcjach.
Bezpośrednia komunikacja z mieszkańcami
Rzeszów należy do najnowszych miast w Polsce i jest zarazem stolicą województwa podkarpackiego. Jako jedna z pierwszych miejscowości Rzeszów wprowadził usługę Urząd SMS. Rozwiązanie usprawnia i przyśpiesza komunikację z mieszkańcami regionu.
Marzec 2007
Urząd Miasta Rzeszów wprowadza usługę Urząd SMS i wprowadza cztery kategorie tematyczne: ogólne, kultura, sport i informacje paliwowe.
Miasto Rzeszów
Maciej Chłodnicki
Co tydzień w piątek wysyłamy wiadomość SMS z informacją paliwową. Zbieramy informacje o stacjach, które oferują najtańsze paliwo i wysyłamy mieszkańcom szczegółowe informacje o cenie i o miejscu, w którym mogą zatankować najtaniej.
Video
Wpływ personalizacji na wyniki sprzedażowe
Obido.pl to nowoczesna platforma stworzona dla osób poszukujących mieszkań na rynku pierwotnym, która analizuje popyt i podaż oraz łączy deweloperów z potencjalnymi klientami.
Wrzesień 2017
Wiadomości SMS w branży nieruchomości sprawdzają się jako spersonalizowane powiadomienia o ofertach mieszkań, których poszukują klienci. Podczas zakładania konta w Obido.pl, należy odpowiedzieć na kilka istotnych pytań dotyczących parametrów poszukiwań np. wielkość mieszkania, lokalizacja, cel zakupu, rodzaj finansowania. Dzięki tym informacjom Obido.pl personalizuje propozycje.
Obido
Marian Bruliński
W codziennej komunikacji z klientem wykorzystujemy czaty lub e-maile, w zależności od tego co jest dla niego najbardziej wygodne. Czasami potrzebujemy dotrzeć do klientów z informacją tu i teraz np. o jakiejś ciekawej promocji lub unikalnej ofercie, która zaraz może zniknąć z rynku. W tym przypadku korzystamy z SMSAPI, bo smartfony zawsze mamy przy sobie i taki SMS może dotrzeć do klienta w każdej chwili i od razu wiemy, że zostanie odczytany.
Video
Wyniki
Personalizacja komunikacji jest podstawowym warunkiem sukcesu kampanii SMS. Wiadomości z dopasowanymi, konkretnymi informacjami, na które czekają odbiorcy przyczyniają się do sukcesu sprzedażowego. Obido.pl bada potrzeby osób zainteresowanych nieruchomościami i dobiera oferty zgodnie z nimi. Dzięki komunikacji SMS klienci mogą reagować szybko, aby nie stracić okazji na zakup nieruchomości.
Mobilność w wydaniu NextBike Polska
Nextbike to sieć bezobsługowych wypożyczalni rowerów. Marka działa w Polsce od 2011 na licencji Nextbike GmbH — niemieckiej firmy założonej w 2004, która jest obecna na 4 kontynentach w 25 państwach i ponad 150 miastach.
Wrzesień 2016
Głównym celem Nextbike Polska jest zapewnienie mobilności mieszkańcom wielkich miast. Mobilność oznacza nie tylko dostępność rowerów, ale także łatwość dostępu do informacji poprzez aplikację mobilną oraz bezpośrednią komunikację e-mailową i SMS-ową.
NextBike Polska
Tomasz Wojtkiewicz
SMS-y są jednym z istotnych elementów informowania naszych użytkowników o ich ruchach, potrzebach, zmianach, nowościach oraz przekazywania informacji dotyczących dostępu do konta.
Video
Wyniki
Wiadomości SMS mogą spełniać wiele funkcji jednocześnie. W przypadku NextBike Polska służą głównie przekazywaniu istotnych informacji oraz autoryzacji logowania do serwisu. Przykład bezobsługowej wypożyczalni rowerów pokazuje, że wiadomości SMS mogą funkcjonować równolegle z aplikacją mobilną i docierać do tych osób, które nie mogą z niej skorzystać.
Wzorowa obsługa klienta w branży motoryzacyjnej
AutoPartner Garcarek to autoryzowany dealer samochodów Mercedes-Benz, który został już kilkukrotnie nagrodzony tytułem dealera roku w kategoriach samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych.
Marzec 2017
Podstawą działalności AutoPartner Garcarek jest najwyższa jakość obsługi klienta potencjalnego i aktualnego. Sam charakter produktów firmy sprawia, że marketing przyjmuje wyważoną formę dostosowaną do odbiorcy. To dlatego odpowiednim kanałem komunikacji z klientami stały się bezpośrednie wiadomości SMS.
Mercedes-Benz Garcarek
Jarosław Żurkiewicz
Specjalista ds. Marketingu w Mercedes-Benz Garcarek
Ze względu na spersonalizowany charakter komunikacji, SMS-y do klientów sprawdzają się w każdym obszarze naszej działalności, zarówno w dziale części, akcesoria, informacje techniczne czy treści marketingowych.
Video
Wyniki
Wiadomości SMS w branży motoryzacyjnej sprawdzają się przede wszystkim ze względu na prywatność tego kanału. SMS-y docierają bezpośrednio do kieszeni odbiorcy i mogą być w łatwy sposób spersonalizowane, tak by dostarczały odpowiednie treści w bardzo krótkim czasie.
SMS częścią doświadczenia w podróży
iTaxi.pl to największa w Polsce platforma łącząca pasażerów z licencjonowanymi kierowcami. Obejmuje swoim zasięgiem ponad 150 miast, dzięki czemu 10 tysięcy kierowców jest w stanie obsłużyć prawie 15 milionów Polaków.
Sierpień 2017
Poza informacjami systemowymi po zamówionym kursie, iTaxi dodaje możliwość wysyłki wiadomości SMS jako części systemu marketing automation oraz w komunikacji firmy z kierowcami.
iTaxi
Dawid Olszta
W iTaxi zdajemy sobie sprawę, że podróż taksówką to jest część doświadczenia, które przeżywa pasażer. Tak naprawdę w momencie, w którym pasażer jedzie na wakacje, to jego podróż rozpoczyna się już w taksówce. Przede wszystkim wykorzystujemy wiadomości SMS po kursie, w której podajemy należność. I co ważne – dodajemy komunikat zachęcający, migrujący klienta do aplikacji mobilnej.
Video
Wiadomość SMS wspiera wydarzenia sportowe
Podczas Mistrzostw Polski Long Drive 2018 nie tylko poznaliśmy tajniki golfa, naszym głównym zadaniem było wsparcie komunikacji golfistów z organizatorami za pomocą wiadomości SMS. Oto efekty.
Sierpień 2018
Ostatniego dnia sierpnia Golf Channel Polska zaprosił miłośników golfa na Mistrzostwa Polski Long Drive 2018. Wydarzenie miało miejsce na Warszawskim Torze Wyścigów Konnych na Służewcu.
SMSAPI
Tomasz Budzyński
Key Account Manager
Organizatorom wydarzenia zaproponowaliśmy ułatwienie komunikacji podczas mistrzostw, które wymagają błyskawicznego powiadamiania o zmianach i postępach rozgrywek pomiędzy uczestnikami i zespołem organizującym. Wiadomości SMS ułatwiły także rejestrację gości na wydarzenie.
GOLF CHANNEL
Marta Rosłaniec
Manager, Golf Channel Polska
Dzięki wiadomościom SMS z SMSAPI każdy z golfistów dostał spersonalizowaną wiadomość ze swoją godziną startu, co naszemu zespołowi bardzo ułatwiło komunikację. Również po evencie wysłaliśmy SMS-y z podziękowaniami i zaproszeniem do obejrzenia relacji telewizyjnej.
Video
Wyniki
Wszyscy uczestnicy wydarzenia zgłosili swoje uczestnictwo za pomocą narzędzia Newsletter SMS. Podczas samego wydarzenia każdy golfista otrzymał wiadomość SMS z godziną startu, a organizatorzy informowali gości o atrakcjach dostępnych podczas wydarzenia.
Marketing SMS jako wsparcie sprzedaży online i stacjonarnej
Gino Rossi to europejska marka odzieżowa, która działa w Polsce i sześciu innych państwach. Spora część sprzedaży firmy opiera się na sklepie online. W celu promocji tego kanału dystrybucji, Gino Rossi korzysta z marketingu SMS.
Maj 2016
Wojciech Chochołowicz
Kierownik Marketingu Gino Rossi
Wiadomości SMS są niezwykle istotnym narzędziem w działaniach marketingowych Gino Rossi. Dzięki szybkiej i bezpośredniej komunikacji utrzymujemy stały kontakt z naszymi klientami, co realnie wpływa na wolumen sprzedaży, szczególnie gdy ogłaszamy wyprzedaż lub specjalne promocje.
Czerwiec 2016
Marek Palka
Business Strategic Partner
Zainteresowanie marki komunikacją SMS jest naturalnym rozwinięciem działalności marketingowej firmy. Gino Rossi dopasowuje swe działania względem potrzeb klienta, stąd zainteresowanie kanałem oferującym bezpośrednią i skuteczną komunikację.
Lipiec 2016
Wojciech Chochołowicz
Kierownik Marketingu Gino Rossi
Słupki potwierdzają, że SMS to jeden z najlepiej działających kanałów komunikacji marketingowej. Warto jednak pamiętać, że dla zapewnienia maksymalnych efektów należy łączyć kanały, np. SMS z e-mail. Takie kampanie przynoszą najlepsze rezultaty.
Wyniki
Efekty wprowadzenia komunikacji SMS są widoczne podczas analizy danych z Google Analytics. Każda z kampanii pozytywnie wpływa nie tylko na ruch na stronie, ale także przekłada się na liczbę przeprowadzonych transakcji. Co więcej, wiadomości tekstowe pomogły również zwiększyć wyniki sprzedażowe w sklepach stacjonarnych marki.
2x
większy ruch na stronie
60%
więcej nowych sesji w sklepie
88%
wzrost sprzedaży online
Odzyskiwanie porzuconych koszyków dzięki SMS
Edrone to system CRM dla sklepów internetowych, dzięki któremu sklepy maksymalizują swoją sprzedaż i zwiększają konwersję. Platforma Social CRM pozwala na poznanie użytkowników sklepu, którzy nie finalizują zakupu, a zarazem proponuje odpowiednie scenariusze sprzedażowe, które wpływają na retencję odwiedzających. Poza polskimi sklepami internetowymi, w portfolio edrone znajdują się firmy z ponad 70 krajów na całym świecie.
Październik 2017
Edrone i SMSAPI przygotowują wspólną integrację, dzięki której klienci edrone mogą włączyć kanał SMS-owy do swoich scenariuszy odzyskiwania porzuconych koszyków.
edrone
Michał Blak
Dzięki naszym przyjaciołom z SMSAPI sklepy internetowe mogą ratować koszyki również za pomocą kanału SMS np. wysyłając SMS-a po porzuceniu koszyka wraz ze wszystkimi informacjami potrzebnymi do finalizacji zakupu.
Video
Sprzedaż biletów w 30 minut po kampanii SMS
TEDx to lokalne wydarzenia organizowane na podstawie międzynarodowej licencji TED. Według założenia mają skupić i angażować społeczność, inspirować i motywować do podjęcia dialogu oraz zmian. TEDxKatowice to cykl wydarzeń promujący wartościowe idee w Polsce organizowany 4 razy rocznie i gromadzący ponad 800 uczestników.
Marzec 2018
Karola Stachowicz
Koordynator TEDxKatowice
W związku z wprowadzeniem nowego rozporządzenia o ochronie danych osobowych postanowiliśmy odświeżyć bazę odbiorców newslettera e-mailowego. Zdecydowaliśmy, że nowa baza odbiorców powinna składać się z osób, które są najbardziej zainteresowane wzięciem udziału w naszych wydarzeniach i zbudują społeczność wokół eventu.
Kwiecień 2018
Andrzej Ogonowski
Dyrektor Marketingu i PR w SMSAPI
Nowe przepisy RODO zmotywowały organizatorów eventów do szczegółowego przyjrzenia się swoim bazom odbiorców. Wejście rozporządzenia w życie stało się odpowiednim momentem do zbudowania nowych, jakościowych baz. Właśnie dlatego organizatorom TEDxKatowice poleciliśmy zbieranie numerów telefonów za pomocą formularza Newsletter SMS.
Maj 2018
Wejście w życie RODO – do 25 maja 2018 roku baza uczestników wydarzeń została zaktualizowana – organizatorzy wysłali wiadomości e-mail z linkiem do zapisu do Newslettera SMS, w którym poprosili o podanie swojego imienia, numeru telefonu oraz adresu e-mail. Obecnie w bazie znajduje się ponad 500 rekordów.
Lipiec 2018
Pierwsza kampania SMS – pierwsza kampania SMS z linkiem do strony sprzedaży biletów wygenerowała CTR (Click-through rate) na poziomie 88% i przyśpieszyła sprzedaż biletów na wydarzenie do 30 minut od uruchomienia systemu biletowego.
Sierpień 2018
Baza odbiorców stale rośnie, odbiorcy newslettera przy każdej wiadomości SMS otrzymują także możliwość rezygnacji z subskrypcji za pomocą linka Opt-out. Do tej pory żadna osoba nie wypisała się z bazy, co oznacza, że organizatorzy zbudowali wysokiej jakości bazę lojalnych odbiorców.
Wyniki
Porządkowanie bazy w związku z RODO spowodowało, że stała się ona bardziej wartościowa i ukierunkowana na potrzeby odbiorców. Wiadomości SMS wysłane przed wydarzeniem do zebranej bazy docierają bezpośrednio na telefon odbiorcy i pozwalają mu w kilka sekund kliknąć w link i kupić bilet. Obecnie w grupie Newslettera SMS TEDxKatowice znajduje się ponad 500 numerów telefonów, średni CTR w kampanii SMS przed wydarzeniami wynosi 44%, a czas sprzedaży biletów skrócono do 30 minut.
88% CTR
pierwszej kampanii SMS
30 minut
czas sprzedaży biletów
90%
frekwencja na wydarzeniach
Konwersja z SMS-ów wyższa o 124%
Answear to multibrandowy sklep internetowy gromadzący ponad 200 marek odzieżowych oraz obuwniczych. Poniższa kampania realizowała dwa cele: zwrócenie uwagi potencjalnych Klientów na specjalną ofertę z okazji Black Friday oraz zwiększenie rozpoznawalności marek Medicine i Mango.
Październik 2013
Wojciech Tomaszewski
Chief Marketing & E-commerce Officer
Wybraliśmy SMSAPI, aby komunikować się z Klientami na dwa sposoby – wysyłając wiadomości transakcyjne i dla celów marketingowych.
SMSAPI
Marek Palka
Business Strategic Partner
Pierwszym krokiem, który podjęliśmy wspólnie z Answear, było rozbudowanie bazy odbiorców. Uruchomiliśmy aplikację Rabaty SMS na fanpage, aby każdy potencjalny Klient mógł zapisać się do bazy i być w stałym kontakcie z marką.
Black Friday 2014
Spośród wielu udanych kampanii Answear, jedna zasługuje na wyróżnienie. W Black Friday wszyscy zapisani Klienci otrzymali wiadomości SMS ze specjalną ofertą: 30% zniżki na produkty marki Mango, 40% na ofertę Medicine.
Listopad 2014
Wojciech Tomaszewski
Chief Marketing & E-commerce Officer
Wybraliśmy kanał SMS-owy ze względu na personalną relację, którą tworzy z odbiorcą. Z wiadomości korzystamy przy okazji większych kampanii kilka razy w roku, a aby zwiększyć skuteczność akcji łączymy kilka kanałów jednocześnie, co zdecydowanie wpływa na konwersję. Nasze doświadczenie wskazuje, że kampanie łączące e-mail i SMS mogą osiągać nawet 30% większe wyniki.
Video
Wyniki
Wiadomości otrzymało 30 tysięcy osób, blisko 1000 kliknęło w link zawarty w SMS-ie i odwiedziło sklep internetowy Answear.com. CTR (Click-through rate) wyniósł 3%. Największym sukcesem w tej historii jest wskaźnik konwersji – procent użytkowników, którzy kliknęli w link w SMS-ie był wyższy o 124% w porównaniu z innymi źródłami wejść do sklepu.
30 000
wysłanych wiadomości
3%
CTR
124%
wyższy wskaźnik konwersji w porównaniu do innych kanałów
180 spersonalizowanych ofert dziennie
Wielu przedstawicieli sklepów w centrach handlowych zastanawia się: Co zrobić, aby to właśnie mój sklep został dzisiaj odwiedzony? Odpowiedź jest prosta – przygotuj ciekawą, kreatywną kampanię, tak jak marka Qpony, popularna aplikacja gromadząca promocje wielu sklepów.
Maj 2015
Odwiedzający centrum handlowe sprawdzali aktualne promocje w aplikacji Qpony. Aby przyciągnąć uwagę tych, którzy nie mogli pobrać aplikacji lub jeszcze jej nie znali, uruchomiono specjalną akcję.
SMSAPI
Marek Palka
Business Strategic Partner
Odpowiednim kanałem dotarcia do tych, którzy nie posiadają lub jeszcze nie znają aplikacji było wykorzystanie SMS-ów – odwiedzający centra handlowe mają swoje telefony we własnych kieszeniach. Otrzymywali oni wiadomości w ciągu kilku minut i od razu mogli je przeczytać.
SMSAPI
QPONY
W tym przypadku głównym czynnikiem sukcesu kampanii były wiadomości SMS, które umożliwiły dotarcie do wszystkich potencjalnych klientów.
Wyniki
Kampania trwała 10 dni, podczas których wysyłano dziennie prawie 180 spersonalizowanych wiadomości SMS z kuponem. Co ciekawe, 80% sklepów w centrach handlowych było zadowolonych z akcji i wyraziło chęć jej powtórzenia.
10
dni trwania kampanii
1800
wiadomości wysłanych w 10 dni
80%
sklepów zadowolonych z kampanii
3/10 wykorzystanych kuponów
Kampanię dla marki prowadziła agencja interaktywna zjednoczenie.com. Głównym jej celem było zwiększenie sprzedaży w sklepach stacjonarnych oraz zebranie jak największej grupy obserwujących fanpage oraz powiększenie bazy odbiorców newslettera.
Marzec 2012
Marka Reserved celowała w popularyzowanie kodów rabatowych dla swoich klientów za pomocą dwóch kanałów: e-mail i fanpage na Facebooku. Aby skorzystać z kodów klienci przychodzili do sklepu z wydrukowanymi kodami.
SMSAPI
Dorota Wójcik
Key Account Manager
Podczas tworzenia szczegółów kampanii agencja dostrzegła, że drukowane kupony mogą nie być najprostszym rozwiązaniem dla użytkownika. Postanowili dodać opcję pokazania kodu z SMS-a, aby uprościć schemat skorzystania z promocji.
RESERVED
Odbiorcy kampanii otrzymywali kody rabatowe za pomocą dwóch kanałów. Jeżeli zapisali się za pomocą aplikacji na Facebooku, otrzymywali SMS-a z 25% zniżki na zakupy w sklepie stacjonarnym.
SMSAPI
Kluczowym czynnikiem sukcesu w tej historii jest wykorzystanie kanału SMS-owego, który wyeliminował barierę drukowanych kodów i potencjalne problemy z aplikacją mobilną.
Wyniki
Kampania odniosła sukces dzięki wiadomościom SMS, które były łącznikiem między różnymi kanałami – e-mailem, Facebookiem i zakupami w sklepie stacjonarnym. Podczas jej trwania grono fanów profilu Reserved na Facebooku wzrosło o 107 tysięcy fanów a baza newsletterowa o 77 tysięcy subskrybentów. Warto także zauważyć, że największy sukces obrazuje wskaźnik konwersji z kuponów – 37,59% osób wykorzystało je podczas zakupów. Więcej niż 3 na 10 osób biorących udział w akcji podjęło decyzję o zakupie.
107 000
dodatkowych obserwujących
77 000
subskrybentów newslettera
37,59%
wskaźnik konwersji z kuponów
3 na 10
uczestników wykorzystało kod rabatowy w sklepie
1200 zgłoszeń w 10 minut
CardioWatch to aplikacja służąca mierzeniu i analizowaniu zdrowia pacjentów z chorobami serca. Głównym celem kampanii było zebranie grupy potencjalnych użytkowników aplikacji do przetestowania jej działania.
Wrzesień 2015
Oskar Kiwic, twórca aplikacji został zaproszony do porannego programu "Pytanie na śniadanie", aby opowiedzieć o idei CardioWatch.
SMSAPI
Jan Wieczorkiewicz
COO
O 7 nad ranem zadzwonił mój telefon. Przedstawiciele CardioWatch powiedzieli, że o 8:25 Oskar pojawi się na antenie w telewizji śniadaniowej i potrzebuje numeru odbiorczego do specjalnej akcji. Czemu nie! Zorganizowaliśmy akcję i po kilku minutach numer był gotowy.
Wrzesień 2015
Podczas wystąpienia w telewizji Oskar poprosił widzów o zapisywanie się do darmowych testów CardioWatch za pomocą SMS – wysyłając wiadomość o treści "TAK" na 4488.
Video
Wyniki
Czas antenowy wynosił 10 minut. Podczas programu liczba wiadomości wysyłanych na numer odbiorczy wzrastała z każdą minutą, a po godzinie od zakończenia programu CardioWatch zebrał 1200 zgłoszeń.
10 minut
czas antenowy
1200
zgłoszeń za pomocą wirtualnego numeru odbiorczego
Podwojenie liczby powracających klientów
Szkła.com jest liderem internetowej sprzedaży soczewek kontaktowych i okularów w Europie Środkowo-Wschodniej. Głównym rynkiem Szkła.com jest Polska oraz kilkanaście krajów Unii Europejskiej. W portfolio firmy znajdują się takie marki jak Szkła.com, sklep sprzedający soczewki kontaktowe w Polsce i Kodano.pl, sklep internetowy z okularami, a także sieć salonów optycznych.
Maj 2018
Szkła.com przygotowuje ponad 1500 paczek z soczewkami kontaktowymi dziennie. W celu usprawnienia sprzedaży, marka przewiduje, kiedy klientowi skończą się soczewki kontaktowe. Dzięki współpracy z SMSAPI może odpowiednio wcześniej wysłać wiadomość z informacją o tym, że należy zamówić kolejne opakowanie. Dwukierunkowa komunikacja SMS pozwala klientom zamawiać soczewki kontaktowe wysyłając wiadomość „Ponów” na wskazany numer odbiorczy.
Szkła.com
Tomasz Serafin
Wiadomości SMS wysyłamy do klientów w Polsce, Czechach, Litwie, Rumunii, Słowacji i Węgrzech.
Video
Informacje organizacyjne za pomocą SMS na XV Zlocie Plejad Subaru
Na XV Zlocie Plejad Subaru spotkali się fani i użytkownicy samochodów Subaru. Podczas wydarzenia wsparliśmy komunikację pomiędzy organizatorami, uczestnikami i załogami, przekazując informacje o istotnych zmianach oraz warunkach na trasach za pomocą wiadomości SMS.
Maj 2018
Piętnaste wydarzenie pod tytułem Zlot Plejad Subaru odbyło się pod koniec maja w Zawierciu. 1200 fanów samochodów Subaru mogło zmierzyć się na zaplanowanych trasach szosowych, terenowych i amatorskich.
SMSAPI
Marek Oczkowski
Key Account Manager
Jako SMSAPI wspieramy Subaru Import Polska w wysyłce SMS-ów w trakcie Zlotu. W tym roku wiadomości wysyłane są do organizatorów, uczestników, a przede wszystkim do załóg, które informujemy o zmianach w trasach, niebezpieczeństwach, które mogą zastać na swojej drodze.
Video
Wyniki
Podczas wydarzenia dzięki wiadomościom SMS organizatorzy zapewnili klarowny przepływ komunikacji pomiędzy uczestnikami i organizatorami. Krótka wiadomość tekstowa mogła zostać odczytana przez każdą z ekip, co pozwoliło błyskawicznie reagować na zmiany dotyczące tras przejazdów oraz dowiedzieć się o dodatkowych atrakcjach.
Bezpośrednia komunikacja z mieszkańcami
Rzeszów należy do najnowszych miast w Polsce i jest zarazem stolicą województwa podkarpackiego. Jako jedna z pierwszych miejscowości Rzeszów wprowadził usługę Urząd SMS. Rozwiązanie usprawnia i przyśpiesza komunikację z mieszkańcami regionu.
Marzec 2007
Urząd Miasta Rzeszów wprowadza usługę Urząd SMS i wprowadza cztery kategorie tematyczne: ogólne, kultura, sport i informacje paliwowe.
Miasto Rzeszów
Maciej Chłodnicki
Co tydzień w piątek wysyłamy wiadomość SMS z informacją paliwową. Zbieramy informacje o stacjach, które oferują najtańsze paliwo i wysyłamy mieszkańcom szczegółowe informacje o cenie i o miejscu, w którym mogą zatankować najtaniej.
Video
Wpływ personalizacji na wyniki sprzedażowe
Obido.pl to nowoczesna platforma stworzona dla osób poszukujących mieszkań na rynku pierwotnym, która analizuje popyt i podaż oraz łączy deweloperów z potencjalnymi klientami.
Wrzesień 2017
Wiadomości SMS w branży nieruchomości sprawdzają się jako spersonalizowane powiadomienia o ofertach mieszkań, których poszukują klienci. Podczas zakładania konta w Obido.pl, należy odpowiedzieć na kilka istotnych pytań dotyczących parametrów poszukiwań np. wielkość mieszkania, lokalizacja, cel zakupu, rodzaj finansowania. Dzięki tym informacjom Obido.pl personalizuje propozycje.
Obido
Marian Bruliński
W codziennej komunikacji z klientem wykorzystujemy czaty lub e-maile, w zależności od tego co jest dla niego najbardziej wygodne. Czasami potrzebujemy dotrzeć do klientów z informacją tu i teraz np. o jakiejś ciekawej promocji lub unikalnej ofercie, która zaraz może zniknąć z rynku. W tym przypadku korzystamy z SMSAPI, bo smartfony zawsze mamy przy sobie i taki SMS może dotrzeć do klienta w każdej chwili i od razu wiemy, że zostanie odczytany.
Video
Wyniki
Personalizacja komunikacji jest podstawowym warunkiem sukcesu kampanii SMS. Wiadomości z dopasowanymi, konkretnymi informacjami, na które czekają odbiorcy przyczyniają się do sukcesu sprzedażowego. Obido.pl bada potrzeby osób zainteresowanych nieruchomościami i dobiera oferty zgodnie z nimi. Dzięki komunikacji SMS klienci mogą reagować szybko, aby nie stracić okazji na zakup nieruchomości.
Mobilność w wydaniu NextBike Polska
Nextbike to sieć bezobsługowych wypożyczalni rowerów. Marka działa w Polsce od 2011 na licencji Nextbike GmbH — niemieckiej firmy założonej w 2004, która jest obecna na 4 kontynentach w 25 państwach i ponad 150 miastach.
Wrzesień 2016
Głównym celem Nextbike Polska jest zapewnienie mobilności mieszkańcom wielkich miast. Mobilność oznacza nie tylko dostępność rowerów, ale także łatwość dostępu do informacji poprzez aplikację mobilną oraz bezpośrednią komunikację e-mailową i SMS-ową.
NextBike Polska
Tomasz Wojtkiewicz
SMS-y są jednym z istotnych elementów informowania naszych użytkowników o ich ruchach, potrzebach, zmianach, nowościach oraz przekazywania informacji dotyczących dostępu do konta.
Video
Wyniki
Wiadomości SMS mogą spełniać wiele funkcji jednocześnie. W przypadku NextBike Polska służą głównie przekazywaniu istotnych informacji oraz autoryzacji logowania do serwisu. Przykład bezobsługowej wypożyczalni rowerów pokazuje, że wiadomości SMS mogą funkcjonować równolegle z aplikacją mobilną i docierać do tych osób, które nie mogą z niej skorzystać.
Wzorowa obsługa klienta w branży motoryzacyjnej
AutoPartner Garcarek to autoryzowany dealer samochodów Mercedes-Benz, który został już kilkukrotnie nagrodzony tytułem dealera roku w kategoriach samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych.
Marzec 2017
Podstawą działalności AutoPartner Garcarek jest najwyższa jakość obsługi klienta potencjalnego i aktualnego. Sam charakter produktów firmy sprawia, że marketing przyjmuje wyważoną formę dostosowaną do odbiorcy. To dlatego odpowiednim kanałem komunikacji z klientami stały się bezpośrednie wiadomości SMS.
Mercedes-Benz Garcarek
Jarosław Żurkiewicz
Specjalista ds. Marketingu w Mercedes-Benz Garcarek
Ze względu na spersonalizowany charakter komunikacji, SMS-y do klientów sprawdzają się w każdym obszarze naszej działalności, zarówno w dziale części, akcesoria, informacje techniczne czy treści marketingowych.
Video
Wyniki
Wiadomości SMS w branży motoryzacyjnej sprawdzają się przede wszystkim ze względu na prywatność tego kanału. SMS-y docierają bezpośrednio do kieszeni odbiorcy i mogą być w łatwy sposób spersonalizowane, tak by dostarczały odpowiednie treści w bardzo krótkim czasie.
SMS częścią doświadczenia w podróży
iTaxi.pl to największa w Polsce platforma łącząca pasażerów z licencjonowanymi kierowcami. Obejmuje swoim zasięgiem ponad 150 miast, dzięki czemu 10 tysięcy kierowców jest w stanie obsłużyć prawie 15 milionów Polaków.
Sierpień 2017
Poza informacjami systemowymi po zamówionym kursie, iTaxi dodaje możliwość wysyłki wiadomości SMS jako części systemu marketing automation oraz w komunikacji firmy z kierowcami.
iTaxi
Dawid Olszta
W iTaxi zdajemy sobie sprawę, że podróż taksówką to jest część doświadczenia, które przeżywa pasażer. Tak naprawdę w momencie, w którym pasażer jedzie na wakacje, to jego podróż rozpoczyna się już w taksówce. Przede wszystkim wykorzystujemy wiadomości SMS po kursie, w której podajemy należność. I co ważne – dodajemy komunikat zachęcający, migrujący klienta do aplikacji mobilnej.
Video
Wiadomość SMS wspiera wydarzenia sportowe
Podczas Mistrzostw Polski Long Drive 2018 nie tylko poznaliśmy tajniki golfa, naszym głównym zadaniem było wsparcie komunikacji golfistów z organizatorami za pomocą wiadomości SMS. Oto efekty.
Sierpień 2018
Ostatniego dnia sierpnia Golf Channel Polska zaprosił miłośników golfa na Mistrzostwa Polski Long Drive 2018. Wydarzenie miało miejsce na Warszawskim Torze Wyścigów Konnych na Służewcu.
SMSAPI
Tomasz Budzyński
Key Account Manager
Organizatorom wydarzenia zaproponowaliśmy ułatwienie komunikacji podczas mistrzostw, które wymagają błyskawicznego powiadamiania o zmianach i postępach rozgrywek pomiędzy uczestnikami i zespołem organizującym. Wiadomości SMS ułatwiły także rejestrację gości na wydarzenie.
GOLF CHANNEL
Marta Rosłaniec
Manager, Golf Channel Polska
Dzięki wiadomościom SMS z SMSAPI każdy z golfistów dostał spersonalizowaną wiadomość ze swoją godziną startu, co naszemu zespołowi bardzo ułatwiło komunikację. Również po evencie wysłaliśmy SMS-y z podziękowaniami i zaproszeniem do obejrzenia relacji telewizyjnej.
Video
Wyniki
Wszyscy uczestnicy wydarzenia zgłosili swoje uczestnictwo za pomocą narzędzia Newsletter SMS. Podczas samego wydarzenia każdy golfista otrzymał wiadomość SMS z godziną startu, a organizatorzy informowali gości o atrakcjach dostępnych podczas wydarzenia.
Marketing SMS jako wsparcie sprzedaży online i stacjonarnej
Gino Rossi to europejska marka odzieżowa, która działa w Polsce i sześciu innych państwach. Spora część sprzedaży firmy opiera się na sklepie online. W celu promocji tego kanału dystrybucji, Gino Rossi korzysta z marketingu SMS.
Maj 2016
Wojciech Chochołowicz
Kierownik Marketingu Gino Rossi
Wiadomości SMS są niezwykle istotnym narzędziem w działaniach marketingowych Gino Rossi. Dzięki szybkiej i bezpośredniej komunikacji utrzymujemy stały kontakt z naszymi klientami, co realnie wpływa na wolumen sprzedaży, szczególnie gdy ogłaszamy wyprzedaż lub specjalne promocje.
Czerwiec 2016
Marek Palka
Business Strategic Partner
Zainteresowanie marki komunikacją SMS jest naturalnym rozwinięciem działalności marketingowej firmy. Gino Rossi dopasowuje swe działania względem potrzeb klienta, stąd zainteresowanie kanałem oferującym bezpośrednią i skuteczną komunikację.
Lipiec 2016
Wojciech Chochołowicz
Kierownik Marketingu Gino Rossi
Słupki potwierdzają, że SMS to jeden z najlepiej działających kanałów komunikacji marketingowej. Warto jednak pamiętać, że dla zapewnienia maksymalnych efektów należy łączyć kanały, np. SMS z e-mail. Takie kampanie przynoszą najlepsze rezultaty.
Wyniki
Efekty wprowadzenia komunikacji SMS są widoczne podczas analizy danych z Google Analytics. Każda z kampanii pozytywnie wpływa nie tylko na ruch na stronie, ale także przekłada się na liczbę przeprowadzonych transakcji. Co więcej, wiadomości tekstowe pomogły również zwiększyć wyniki sprzedażowe w sklepach stacjonarnych marki.
2x
większy ruch na stronie
60%
więcej nowych sesji w sklepie
88%
wzrost sprzedaży online
Odzyskiwanie porzuconych koszyków dzięki SMS
Edrone to system CRM dla sklepów internetowych, dzięki któremu sklepy maksymalizują swoją sprzedaż i zwiększają konwersję. Platforma Social CRM pozwala na poznanie użytkowników sklepu, którzy nie finalizują zakupu, a zarazem proponuje odpowiednie scenariusze sprzedażowe, które wpływają na retencję odwiedzających. Poza polskimi sklepami internetowymi, w portfolio edrone znajdują się firmy z ponad 70 krajów na całym świecie.
Październik 2017
Edrone i SMSAPI przygotowują wspólną integrację, dzięki której klienci edrone mogą włączyć kanał SMS-owy do swoich scenariuszy odzyskiwania porzuconych koszyków.
edrone
Michał Blak
Dzięki naszym przyjaciołom z SMSAPI sklepy internetowe mogą ratować koszyki również za pomocą kanału SMS np. wysyłając SMS-a po porzuceniu koszyka wraz ze wszystkimi informacjami potrzebnymi do finalizacji zakupu.
Video
Sprzedaż biletów w 30 minut po kampanii SMS
TEDx to lokalne wydarzenia organizowane na podstawie międzynarodowej licencji TED. Według założenia mają skupić i angażować społeczność, inspirować i motywować do podjęcia dialogu oraz zmian. TEDxKatowice to cykl wydarzeń promujący wartościowe idee w Polsce organizowany 4 razy rocznie i gromadzący ponad 800 uczestników.
Marzec 2018
Karola Stachowicz
Koordynator TEDxKatowice
W związku z wprowadzeniem nowego rozporządzenia o ochronie danych osobowych postanowiliśmy odświeżyć bazę odbiorców newslettera e-mailowego. Zdecydowaliśmy, że nowa baza odbiorców powinna składać się z osób, które są najbardziej zainteresowane wzięciem udziału w naszych wydarzeniach i zbudują społeczność wokół eventu.
Kwiecień 2018
Andrzej Ogonowski
Dyrektor Marketingu i PR w SMSAPI
Nowe przepisy RODO zmotywowały organizatorów eventów do szczegółowego przyjrzenia się swoim bazom odbiorców. Wejście rozporządzenia w życie stało się odpowiednim momentem do zbudowania nowych, jakościowych baz. Właśnie dlatego organizatorom TEDxKatowice poleciliśmy zbieranie numerów telefonów za pomocą formularza Newsletter SMS.
Maj 2018
Wejście w życie RODO – do 25 maja 2018 roku baza uczestników wydarzeń została zaktualizowana – organizatorzy wysłali wiadomości e-mail z linkiem do zapisu do Newslettera SMS, w którym poprosili o podanie swojego imienia, numeru telefonu oraz adresu e-mail. Obecnie w bazie znajduje się ponad 500 rekordów.
Lipiec 2018
Pierwsza kampania SMS – pierwsza kampania SMS z linkiem do strony sprzedaży biletów wygenerowała CTR (Click-through rate) na poziomie 88% i przyśpieszyła sprzedaż biletów na wydarzenie do 30 minut od uruchomienia systemu biletowego.
Sierpień 2018
Baza odbiorców stale rośnie, odbiorcy newslettera przy każdej wiadomości SMS otrzymują także możliwość rezygnacji z subskrypcji za pomocą linka Opt-out. Do tej pory żadna osoba nie wypisała się z bazy, co oznacza, że organizatorzy zbudowali wysokiej jakości bazę lojalnych odbiorców.
Wyniki
Porządkowanie bazy w związku z RODO spowodowało, że stała się ona bardziej wartościowa i ukierunkowana na potrzeby odbiorców. Wiadomości SMS wysłane przed wydarzeniem do zebranej bazy docierają bezpośrednio na telefon odbiorcy i pozwalają mu w kilka sekund kliknąć w link i kupić bilet. Obecnie w grupie Newslettera SMS TEDxKatowice znajduje się ponad 500 numerów telefonów, średni CTR w kampanii SMS przed wydarzeniami wynosi 44%, a czas sprzedaży biletów skrócono do 30 minut.
88% CTR
pierwszej kampanii SMS
30 minut
czas sprzedaży biletów
90%
frekwencja na wydarzeniach
Konwersja z SMS-ów wyższa o 124%
Answear to multibrandowy sklep internetowy gromadzący ponad 200 marek odzieżowych oraz obuwniczych. Poniższa kampania realizowała dwa cele: zwrócenie uwagi potencjalnych Klientów na specjalną ofertę z okazji Black Friday oraz zwiększenie rozpoznawalności marek Medicine i Mango.
Październik 2013
Wojciech Tomaszewski
Chief Marketing & E-commerce Officer
Wybraliśmy SMSAPI, aby komunikować się z Klientami na dwa sposoby – wysyłając wiadomości transakcyjne i dla celów marketingowych.
SMSAPI
Marek Palka
Business Strategic Partner
Pierwszym krokiem, który podjęliśmy wspólnie z Answear, było rozbudowanie bazy odbiorców. Uruchomiliśmy aplikację Rabaty SMS na fanpage, aby każdy potencjalny Klient mógł zapisać się do bazy i być w stałym kontakcie z marką.
Black Friday 2014
Spośród wielu udanych kampanii Answear, jedna zasługuje na wyróżnienie. W Black Friday wszyscy zapisani Klienci otrzymali wiadomości SMS ze specjalną ofertą: 30% zniżki na produkty marki Mango, 40% na ofertę Medicine.
Listopad 2014
Wojciech Tomaszewski
Chief Marketing & E-commerce Officer
Wybraliśmy kanał SMS-owy ze względu na personalną relację, którą tworzy z odbiorcą. Z wiadomości korzystamy przy okazji większych kampanii kilka razy w roku, a aby zwiększyć skuteczność akcji łączymy kilka kanałów jednocześnie, co zdecydowanie wpływa na konwersję. Nasze doświadczenie wskazuje, że kampanie łączące e-mail i SMS mogą osiągać nawet 30% większe wyniki.
Video
Wyniki
Wiadomości otrzymało 30 tysięcy osób, blisko 1000 kliknęło w link zawarty w SMS-ie i odwiedziło sklep internetowy Answear.com. CTR (Click-through rate) wyniósł 3%. Największym sukcesem w tej historii jest wskaźnik konwersji – procent użytkowników, którzy kliknęli w link w SMS-ie był wyższy o 124% w porównaniu z innymi źródłami wejść do sklepu.
30 000
wysłanych wiadomości
3%
CTR
124%
wyższy wskaźnik konwersji w porównaniu do innych kanałów
180 spersonalizowanych ofert dziennie
Wielu przedstawicieli sklepów w centrach handlowych zastanawia się: Co zrobić, aby to właśnie mój sklep został dzisiaj odwiedzony? Odpowiedź jest prosta – przygotuj ciekawą, kreatywną kampanię, tak jak marka Qpony, popularna aplikacja gromadząca promocje wielu sklepów.
Maj 2015
Odwiedzający centrum handlowe sprawdzali aktualne promocje w aplikacji Qpony. Aby przyciągnąć uwagę tych, którzy nie mogli pobrać aplikacji lub jeszcze jej nie znali, uruchomiono specjalną akcję.
SMSAPI
Marek Palka
Business Strategic Partner
Odpowiednim kanałem dotarcia do tych, którzy nie posiadają lub jeszcze nie znają aplikacji było wykorzystanie SMS-ów – odwiedzający centra handlowe mają swoje telefony we własnych kieszeniach. Otrzymywali oni wiadomości w ciągu kilku minut i od razu mogli je przeczytać.
SMSAPI
QPONY
W tym przypadku głównym czynnikiem sukcesu kampanii były wiadomości SMS, które umożliwiły dotarcie do wszystkich potencjalnych klientów.
Wyniki
Kampania trwała 10 dni, podczas których wysyłano dziennie prawie 180 spersonalizowanych wiadomości SMS z kuponem. Co ciekawe, 80% sklepów w centrach handlowych było zadowolonych z akcji i wyraziło chęć jej powtórzenia.
10
dni trwania kampanii
1800
wiadomości wysłanych w 10 dni
80%
sklepów zadowolonych z kampanii
3/10 wykorzystanych kuponów
Kampanię dla marki prowadziła agencja interaktywna zjednoczenie.com. Głównym jej celem było zwiększenie sprzedaży w sklepach stacjonarnych oraz zebranie jak największej grupy obserwujących fanpage oraz powiększenie bazy odbiorców newslettera.
Marzec 2012
Marka Reserved celowała w popularyzowanie kodów rabatowych dla swoich klientów za pomocą dwóch kanałów: e-mail i fanpage na Facebooku. Aby skorzystać z kodów klienci przychodzili do sklepu z wydrukowanymi kodami.
SMSAPI
Dorota Wójcik
Key Account Manager
Podczas tworzenia szczegółów kampanii agencja dostrzegła, że drukowane kupony mogą nie być najprostszym rozwiązaniem dla użytkownika. Postanowili dodać opcję pokazania kodu z SMS-a, aby uprościć schemat skorzystania z promocji.
RESERVED
Odbiorcy kampanii otrzymywali kody rabatowe za pomocą dwóch kanałów. Jeżeli zapisali się za pomocą aplikacji na Facebooku, otrzymywali SMS-a z 25% zniżki na zakupy w sklepie stacjonarnym.
SMSAPI
Kluczowym czynnikiem sukcesu w tej historii jest wykorzystanie kanału SMS-owego, który wyeliminował barierę drukowanych kodów i potencjalne problemy z aplikacją mobilną.
Wyniki
Kampania odniosła sukces dzięki wiadomościom SMS, które były łącznikiem między różnymi kanałami – e-mailem, Facebookiem i zakupami w sklepie stacjonarnym. Podczas jej trwania grono fanów profilu Reserved na Facebooku wzrosło o 107 tysięcy fanów a baza newsletterowa o 77 tysięcy subskrybentów. Warto także zauważyć, że największy sukces obrazuje wskaźnik konwersji z kuponów – 37,59% osób wykorzystało je podczas zakupów. Więcej niż 3 na 10 osób biorących udział w akcji podjęło decyzję o zakupie.
107 000
dodatkowych obserwujących
77 000
subskrybentów newslettera
37,59%
wskaźnik konwersji z kuponów
3 na 10
uczestników wykorzystało kod rabatowy w sklepie
1200 zgłoszeń w 10 minut
CardioWatch to aplikacja służąca mierzeniu i analizowaniu zdrowia pacjentów z chorobami serca. Głównym celem kampanii było zebranie grupy potencjalnych użytkowników aplikacji do przetestowania jej działania.
Wrzesień 2015
Oskar Kiwic, twórca aplikacji został zaproszony do porannego programu "Pytanie na śniadanie", aby opowiedzieć o idei CardioWatch.
SMSAPI
Jan Wieczorkiewicz
COO
O 7 nad ranem zadzwonił mój telefon. Przedstawiciele CardioWatch powiedzieli, że o 8:25 Oskar pojawi się na antenie w telewizji śniadaniowej i potrzebuje numeru odbiorczego do specjalnej akcji. Czemu nie! Zorganizowaliśmy akcję i po kilku minutach numer był gotowy.
Wrzesień 2015
Podczas wystąpienia w telewizji Oskar poprosił widzów o zapisywanie się do darmowych testów CardioWatch za pomocą SMS – wysyłając wiadomość o treści "TAK" na 4488.
Video
Wyniki
Czas antenowy wynosił 10 minut. Podczas programu liczba wiadomości wysyłanych na numer odbiorczy wzrastała z każdą minutą, a po godzinie od zakończenia programu CardioWatch zebrał 1200 zgłoszeń.
10 minut
czas antenowy
1200
zgłoszeń za pomocą wirtualnego numeru odbiorczego