Pracując na własnej bazie numerów możesz w łatwy sposób grupować swoje kontakty pod kątem np. płci, miejsca zamieszkania czy wieku. Dodatkowo, dzięki wykorzystaniu parametrów w treści wiadomości, możesz przeprowadzać spersonalizowane kampanie SMS. Takie rozwiązanie umożliwia platforma SMSAPI, a w poniższym artykule pokażemy, jak w prosty sposób wprowadzić i wykorzystać parametry w swoich wysyłkach, aby ich skuteczność wzrosła.

Zacznijmy od prostego przykładu. Spójrz na dwie pokazane niżej wiadomości i zastanów się, na którą z nich odpowiedziałbyś, będąc potencjalnym klientem:

Teraz przyjrzyjmy się, jakimi elementami różnią się te dwie wiadomości:

  1. Personalizacja przekazu: zwracając się do klienta bezpośrednio po imieniu, pokazujemy, że dokładnie wiemy, do kogo wysyłamy wiadomość. Dzięki temu, przekaz jest bardziej osobisty i wzbudza ciekawość, a osoba odczytująca SMS nie potraktuje go jako losowej oferty skierowanej do bardzo szerokiej grupy odbiorców.
  2. Użycie imienia w wołaczu: zachęca adresata wiadomości do podjęcia działania, ale również pozwala tworzyć przekazy reklamowe, które nie wyglądają jak spam.

Dostęp do wszystkich opisanych wyżej funkcji znajduje się w panelu SMSAPI. Omówmy je zatem wraz z przykładowym zastosowaniem. Choć początkowo może nie wydawać się, to po kilku minutach nikt nie powinien mieć z tym problemu.

Wstawianie imion z bazy numerów:

Przykład personalizowanej treści SMS

Jeżeli chcemy wykorzystać w naszej wysyłce imię i nazwisko osoby znajdującej się w bazie, to musimy wpisać w wiadomości odpowiednie parametry. W takim wypadku będzie to: [%imie%], czyli nasza gotowa wiadomość będzie wyglądać tak:

Witaj [%imie%] specjalnie dla Ciebie przygotowaliśmy 30% zniżki na artykuły w naszym sklepie. Odpisz TAK, aby otrzymać kupon rabatowy!

Użycie imienia w wołaczu:

Przykład personalizowanej treści SMS

System SMSAPI pozwala automatycznie odmieniać imiona z bazy numerów i wysyłać je w formie wołacza. Parametrem, który należy wpisać w treść wiadomości jest: [%imie_w%],czyli nasza gotowa wiadomość będzie wyglądać tak:

Witaj [%imie_w%],przypominamy o rezerwacji w naszej restauracji, dziś o 19:00. Życzymy udanej zabawy!

Małe i duże litery

Przykład personalizowanej treści SMS

Może zdarzyć się, że w naszej bazie nie wszystkie imiona będą wpisane wielką literą. Aby pomimo tego mieć pewność, że w wysłanej przez nas wiadomości będzie użyta poprawna forma imienia, należy wpisać parametr: [%imie:capital%], czyli nasza gotowa wiadomość, dla imienia wpisanego w bazie jako „marcin”, będzie wyglądać tak:

Witaj [%imie:capital%], dziękujemy za zakupy w naszym sklepie. Od teraz na każde kolejne zamówienie otrzymasz 10% zniżki. Pozdrawiamy!

Innymi zmianami, które można wprowadzić do parametru są wielkie i mała litery w całym imieniu lub nazwisku. Aby wprowadzić je do parametru należy po dwukropku wpisać następujące komendy:

upper – wszystkie litery wielkie,

lower – wszystkie litery małe.

Witaj [%imie:upper%], zamówiona przez Ciebie paczka zostanie dostarczona jutro około godziny 17. Pozdrawiamy!
Witaj [%imie:lower%], z okazji urodzin otrzymujesz bon na 30 zł do wykorzystania w każdym z naszych salonów

info

Pamiętaj: w przypadku wykorzystania parametrów, liczba pozostałych znaków w wiadomości SMS jest przybliżona i może zmienić się w zależności od długości imienia lub nazwiska oraz tego czy zawiera ono polskie znaki.

Autor: Kamil Kolbusz