W kolejnej, ósmej już, części naszego cyklu poświęconemu wykorzystywaniu komunikacji SMS w różnych branżach, odejdziemy nieco od tematów stricte biznesowych. Tym razem skupimy się na wymianie informacji w organizacjach pozarządowych oraz podczas dużych akcji społecznych. W naszym poradniku przedstawimy rozwiązania ułatwiające organizację dużej imprezy oraz sposoby na wykorzystanie wiadomości SMS w fundacji non-profit.
Dobra komunikacja, to skuteczna komunikacja
Koordynatorzy Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy używają wiadomości SMS, aby szybciej i skuteczniej komunikować się wolontariuszami. Warto zastanowić się dlaczego zdecydowali się na takie narzędzie wymiany informacji.
W naszym sztabie mobilna komunikacja, podobnie jak w Gdyni, ma służyć przede wszystkim sprawnej wymianie informacji i usprawnieniu działań związanych z pracą wolontariuszy. To także nasz dodatkowy system wsparcia przy rekrutacji kandydatów, wypełnianiu ankiet, odbiorze puszek i identyfikatorów. Jako jedyny sztab w kraju posiadamy własny system informatyczny a’la CRM, który umożliwia zarządzanie całym procesem zbiórki funduszy.
Dzięki wysyłkom wiadomości jesteśmy w stanie zoptymalizować niemal wszystkie etapy wymiany informacji na linii sztab – wolontariusze. Czy to przekłada się na lepsze wyniki danego sztabu? Jestem przekonany, że nie pozostaje bez znaczenia. Branżowo rzecz ujmując – już sama konwersja z obecności na czas wolontariuszy dzięki zastosowaniu mobilnej komunikacji była znakomita.
Robert Majer – WOŚP Częstochowa
SMS jako narzędzie budowania relacji
Każda działalność opiera się na relacji, a działalność dobroczynna, społeczna w szczególności. Dlatego w Stowarzyszeniu Sursum Corda wciąż rozwijamy paletę narzędzi, by efektywnie i mądrze pomagać. Rosnąca grupa odbiorców działań wymusza skuteczną komunikację, przy uwzględnieniu ograniczonego czasu i skromnych zasobów osobowych, a także finansowych organizacji.
Jednym z istotnych narzędzi staje się dla nas kanał SMS. Jest szybki, skuteczny i – co ważne – może być spersonalizowany. Prowadząc Sądeckie Centrum Wolontariatu wysyłamy informacje do wolontariuszy, szczególnie w sytuacji konieczności szybkiego zawiadomienia i uzyskania oczekiwanej reakcji, głównie w trakcie prowadzonych akcji w terenie.
SMS-owe komunikaty towarzyszą nam także w czasie wakacji, informując rodziców dzieci spędzających z nami kolonie np. o szczęśliwym dotarciu na miejsce, czy o godzinie przyjazdu grupy. Co ciekawe, wysyłki SMS okazały się niezwykle ciepło przyjęte wśród uczestników projektu, w którym brali udział seniorzy w wieku 60+.
Przypomnienie o spotkaniu, podziękowanie za wspólnie spędzony czas, czy przekazane danych teleadresowych – to treści, które wysyłaliśmy drogą krótkich komunikatów tekstowych na telefony komórkowe. Była to bowiem grupa, która nie korzysta codziennie ze skrzynek mailowych, a sprawnie obsługuje telefony. Myślimy nad rozwijaniem komunikacji SMS w kolejnych obszarach, np. podczas kampanii zachęcającej do przekazywania 1% podatku naszej organizacji pożytku publicznego.
Marcin Kałużny – SURSUM CORDA
Przykłady zastosowań wiadomości SMS
Wiadomości SMS znajdują zastosowanie nie tylko w działaniach biznesowych, ale również przy organizacji dużych eventów oraz w działalności fundacji i stowarzyszeń, czyli wszędzie tam, gdzie liczy się szybka i skuteczna komunikacja. Zapraszamy do zapoznania się z case study wykorzystania komunikacji SMS przez TEDxKatowice.
Photo by Sincerely Media on Unsplash