Polski rynek siłowni i klubów fitness w ciągu kilku ostatnich lat zasadniczo zmienił swoje oblicze. Mało higieniczne i estetyczne miejsca zostały zastąpione przez eleganckie i czyste kluby z obszerną ofertą zajęć, opieką trenerów i dietetyków. W ten sposób otworzyły się na szersze grono klientów, a co za tym idzie zaczęły korzystać z szerokiego asortymentu narzędzi marketingowych, w tym z komunikacji SMS.
SMS to oszczędność czasu
W siłowniach i klubach fitness często można spotkać się z wysyłaniem SMS-ów w sposób tradycyjny (lub nawet dzwonieniem do klientów). Pracownicy ręcznie wysyłają komunikaty informujące o nietypowych godzinach otwarcia w dni wolne lub przypominają o mijającym terminie ważności karnetu.
W przypadku klubów, które mają kilkudziesięciu lub nawet kilkuset klientów takie działania są po prostu nieekonomiczne. Dużo lepiej sprawdzą się w tym przypadku masowe wysyłki do klientów lub automatyczne powiadomienia SMS zdefiniowane w systemie CRM.
SMS podnosi jakość obsługi klienta
Zaletą wysyłek SMS z profesjonalnej bramki jest to, że można personalizować wiadomości w sposób automatyczny. System jest w stanie samodzielnie odmienić imię klienta, przez co ten czuje się wyróżniony i doceniony.
Ponadto poprawnie zdefiniowane powiadomienia w systemie gwarantują, że wiadomość dotrze do odpowiedniego klienta w odpowiednim czasie. To tylko dwa najprostsze przykłady zastosowań personalizacji treści. Dobrze przygotowana baza kontaktów pozwala na zdecydowanie więcej.
Komunikacja SMS dla siłowni
Za pomocą SMS wysyłamy komunikaty marketingowe, kampanie promocyjne i informacyjne, a także powiadomienia i przypomnienia. Na przykład klientowi, który 3 razy pod rząd zapomniał przyjść z klubową opaską wysyłamy przypomnienie, aby kolejnym razem wziął ją ze sobą.
Wprowadzenie komunikacji SMS znacząco wpłynęło na poprawę jakości świadczonych przez nas usług. Nasi klubowicze są informowani na bieżąco o ich sytuacji w klubie. SMS świetnie się nadaje do tego zadania.
Gdy pewnego razu z przyczyn technicznych jeden z klubów musiał zostać zamknięty, wówczas klubowicze zostali poinformowani za pomocą SMS-ów o możliwości skorzystania z drugiego klubu w ich mieście i rekompensaty za nieplanowaną przerwę techniczną. Dzięki wprowadzeniu wiadomości SMS, kluby łatwiej komunikują także swoje wewnętrzne działania np. informując na bieżąco klubowiczów o zbliżających się płatnościach.
Spośród różnych kanałów dotarcia do klienta, komunikaty wysyłane przez SMS najszybciej docierają do naszych użytkowników. Umiejętność szybkiej komunikacji z odbiorcami to jeden z najważniejszych aspektów prowadzenia efektywnego fitness biznesu!
Piotr Czerpak – Pure Jatomi Fitness
Przykłady komunikatów do klientów siłowni
Jak zawsze w ramach serii „Marketing SMS w Twojej branży” staramy się pokazywać przykłady konkretnych wiadomości. Oto, jak klub fitness lub siłownia może wykorzystać kanał SMS-owy w komunikacji z klientami:
Zaprezentowany w powyższym przykładzie skrócony link pozwala odesłać klientów klubu do strony, na które znajdą dodatkowe informacje. Jest to niezmiernie wygodne, ponieważ całość komunikacji można zamknąć w jednym narzędziu – telefonie komórkowym.
Choć z reguły zachęcamy do korzystania ze zdefiniowanego samemu pola nadawcy, to w tym przypadku właściciele siłowni zdecydowali się postawić na dwukierunkową komunikację SMS. Własny numer odbiorczy sprawdza się w tym przypadku lepiej, ponieważ pozwala w łatwy sposób nawiązać rozmowę z klientami. Może to być pomocne przy planowaniu specjalnych wydarzeń lub jako szybka sposób przekazania najważniejszych informacji.
Photo by Cyril Saulnier on Unsplash