Geotargetowana wysyłka SMS

Table of Contents

Wiesz, gdzie znajdują się Twoi klienci, ale nie wiesz jak do nich dotrzeć? Dowiedz się więcej o usłudze geotargetowania i dostarczaj swoje wiadomości na numery znajdujące się w bezpośrednim otoczeniu Twojej firmy.

Obecnie masowe wysyłki SMS można kierować nie tylko do osób znajdujących się w posiadanej bazie kontaktów (własnej lub kupionej), ale również do odbiorców znajdujących się na danym terenie.

Geotargetowanie SMS

Usługi geotargetowania w marketingu SMS pozwalają na prowadzenie działań podobnych do tych, jakie oferują aplikacje korzystające z geolokalizacji i dopasowywania reklam w pobliżu określonego miejsca.

Zasadniczą różnicą jest jednak to, że w przypadku narzędzi internetowych spełnionych musi zostać szereg warunków, aby komunikat trafił do potencjalnego klienta (taki klient musi posiadać smartfona, mieć zainstalowaną i uruchomioną aplikację oraz dostęp do internetu), natomiast do odebrania SMS-a potrzebny jest tylko telefon komórkowy.

Jak działa geotargetowanie SMS?

Numery, na które można wysłać wiadomości można wybrać ze względu na dwa parametry:

Geotargetowanie SMS
Przykład geotargetowanej wiadomości SMS

Numery do osób, które w danym momencie znajdują się w określonej lokalizacji (określanym na podstawie danych wysyłanych do stacji przekaźnikowych)

Telefony, które najczęściej łączą się z siecią w wybranym miejscu. Dla przykładu: jeśli pan Kowalski mieszka w Zabrzu, ale na co dzień pracuje w Gliwicach, skąd najczęściej dzwoni i odbiera połączenia, to jego telefon zostaje przypisany do konkretnej stacji przekaźnikowej właśnie w Gliwicach, ponieważ tam wykazuje największą aktywność.

Dzieje się tak ponieważ telefon, nawet gdy aktualne nie są wykonywane z niego połączenia, wymienia informacje o swoim położeniu z najbliższą wieżą nadawczą, jaka znajduje się w jego okolicy. Spowodowane jest to tym, że sieć musi przez cały czas wiedzieć, gdzie znajduje się telefon, tak aby utrzymywać go w zasięgu.

Jak wykorzystać geotargetowanie SMS?

Kampanie SMS, w których jako jednego z kanałów komunikacji użyjemy geotargetowania, doskonale sprawdzają się w centrach handlowych i salonach samochodowych. Dlaczego?

Geotargetowanie SMS

Geotargetowany SMS to usługa pozwalająca wysyłać wiadomości do osób znajdujących się w pobliżu konkretnych miejsc np. danego sklepu lub galerii handlowej. Jeżeli wracając do domu otrzymam wiadomość, że kilkadziesiąt metrów ode mnie trwa właśnie bardzo atrakcyjna promocja lub mogę kupić tam towar niedostępny nigdzie indziej, to prawdopodobnie zatrzymam się i ją sprawdzę.

Geotargetowany SMS może być świetnym impulsem do zakupu, szczególnie, że mamy pewność, że klient znajduje się w bliskiej okolicy naszego sklepu.

Korzystanie z geotargetowanych wysyłek SMS pozwala precyzyjnie dotrzeć do Klientów znajdujących się w określonej lokalizacji. Takie rozwiązanie sprawdza się w szczególności w dużych miastach i przy promocji marek premium.

Wiadomości geotargetowane mogą wydawać się droższe, jeśli porównać je do mailingu i SMS-ów PRO, lecz są z pewnością bardziej efektywne kosztowo.

Taka inwestycja w pozyskanie klienta może być bardziej opłacalna, niż rozsyłanie setek tysięcy wiadomości, z których tylko niewielki odsetek trafi do zainteresowanych osób. Najlepiej połączyć takie działania z aktywnościami w innych kanałach – w ten sposób rośnie szansa na dotarcie do wszystkich zainteresowanych ofertą osób.

Marek Palka specjalista ds. obsługi klienta kluczowego w SMSAPI