Dziewięciocyfrową barierę pozwoliła przełamać duża popularność SMS-ów wspierających sprzedaż podczas zakupów świątecznych. W osiągnięciu rekordowego wyniku finansowego kluczowy okazał się zaś napływ nowych użytkowników, zwłaszcza z rynków zagranicznych. Dlaczego coraz chętniej korzystają oni z oferty polskiej firmy?

Szybko rosnąca liczba klientów korzystających z wysyłek wiadomości tekstowych oferowanych przez SMSAPI i rekord w statystykach przesłanych przez nich SMS-ów przełożyły się na bardzo dobre wyniki finansowe gliwickiej firmy. W 2019 SMSAPI osiągnęło ponad 80 mln zł przychodu.

Pozwoliło to SMSAPI na zdobycie po raz piąty tytułu Gazeli Biznesu, który firma otrzymała w związku z rosnącymi przychodami. Została również uhonorowana Super Gazelą za największy wzrost przychodów osiągnięty w ostatnich pięciu latach w całym województwie śląskim.

Święta i Black Friday podkręciły wynik

Miliardową wiadomość można uznać za prezent dla SMSAPI od klientów – została wysłana dokładnie 6 grudnia, czyli w Mikołajki. Statystyki zbliżyły się do magicznej granicy kilka dni wcześniej, gdy sezon świątecznych promocji rozpoczął Black Friday i tysiące sprzedawców internetowych skorzystało z tej okazji, by swoim klientom przypomnieć SMS-em o promocjach. 

W 2019 po raz pierwszy mogliśmy mówić bardziej o Black Week niż Black Friday. Klienci skorzystali z naszych porad i nie czekali z powiadomieniem subskrybentów o promocjach do samego Czarnego Piątku, a zaczęli swoje kampanie wcześniej. Najbardziej intensywna była środa, nie piątek, zaś cały tydzień zamknęliśmy wynikiem 40 milionów wysłanych SMS-ów.

Maja Wiśniewska – Head of Marketing w SMSAPI

Ekspansja zagraniczna kluczem do sukcesu

Przyrost liczby wiadomości tekstowych wysyłanych przez SMSAPI nie był jedynie kwestią prowadzenia intensywniejszych kampanii SMS-marketingowych. Towarzyszył mu również wzrost liczby klientów, widoczny szczególnie na rynkach zagranicznych. SMSAPI wchodzi w 2020 z ponad 7,5 tys. aktywnych klientów, z czego z czego firmy spoza Polski generują już ponad 25 proc. przychodów. To efekt systematycznie realizowanej strategii ekspansji na ważne europejskie rynki – niemiecki, francuski, włoski, hiszpański i grecki.

Aby podbić pięć kluczowych krajów w Europie, dla każdego z nich stworzyliśmy osobne wersje językowe naszego serwisu oraz panelu klienta. Tymi językami posługuje się również nasz dział wsparcia klienta. Na rynkach zagranicznych prowadzimy też skuteczne działania marketingowe i PR-owe. W efekcie znaleźliśmy się w czołówce dostawców narzędzi do masowych wysyłek SMS-ów w Europie – wyjaśnia.

Wojciech Kaczmarek – Dyrektor Zarządzający LINK Mobility Poland, właściciela SMSAPI

Więcej na temat wysyłek SMS za granicę

Na miliardzie się nie skończy

Wzrosty liczby wysyłanych wiadomości można zaobserwować w całej branży związanej z marketingiem SMS. Według prognoz raportu “Global A2P SMS Market Growth (Status and Outlook) 2019-2024” przez najbliższych pięć lat, na całym świecie masowo wysyłanych SMS-ów będzie przybywało w tempie 4,1 proc. rocznie.

SMSAPI nie zamierza jednak wyłącznie płynąć z prądem i planuje dalsze usprawniania własnych narzędzi. Do końca stycznia swoją premierę będzie miała nowa wersja aplikacji mobilnej SMSAPI, która ułatwi korzystanie z masowych wysyłek wiadmości tekstowych odsobom preferującym obsługę ze smartfonów i tabletów. Ubiegłoroczne sukcesy firmy pokazują bowiem, że konsekwentne usprawnianie własnego produktu pod kątem konkretnych grup klientów przynosi doskonałe efekty.