Poradnik wideo SMSAPI Zrób to sam 07 - Budowanie własnej bazy odbiorców na potrzeby marketingu SMS

Spis treści

Witamy w kolejnej części poradnika SMSAPI Zrób to sam. W tym odcinku poznasz narzędzia SMSAPI umożliwiające budowanie własnych baz odbiorców.

Zobacz poradnik wideo, z którego dowiesz się jak budować własne bazy odbiorców na potrzeby komunikacji SMS

Newsletter SMS – jak zbierać kontakty od klientów?

Pierwszą metodą pozyskiwania kontaktów jest widget Newsletter SMS, który znajduje się w zakładce „Funkcje dodatkowe”.

Jak zbierać kontakty na stronie WWW?

Gotowy widget Newsletter SMS umożliwia umieszczenie formularza w dowolnym miejscu na stronie internetowej i samodzielne zapisywanie się klientów do bazy. Domyślnie funkcja ta jest nieaktywna, warto jest aktywować ją dopiero po zakończeniu konfiguracji.

Konfiguracja widgetu do zbierania kontaktów

Na początku należy wybrać sposób zapisywania się do bazy kontaktów. Można wybrać zapisy do wybranej grupy, którą określamy z góry lub dać użytkownikowi wybór w momencie wypełnienia formularza (opcja: wybór podczas zapisywania).

Poza numerem telefonu można zdecydować, które pola dodatkowe i własne mają pojawiać się w formularzu i które z nich są wymagane. Poniżej znajdują się ustawienia wiadomości SMS. W tym miejscu wybieramy pole nadawcy, z którego wysyłany będzie SMS weryfikacyjny.

Nagrodą za zapisanie się do bazy może być kod rabatowy, wówczas należy wybrać grupę kodów rabatowych. Taką grupę można stworzyć lub wgrać w zakładce Funkcje dodatkowe, Kody rabatowe. 

Kolejno określamy dopuszczalną liczbę zgłoszeń z jednego numeru telefonu w ciągu 24 godzin. Następnie należy skonfigurować treści trzech wiadomości SMS: weryfikującej, po zapisaniu oraz po wypisaniu. Dodatkowo, każda wiadomość może zawierać parametr „imię” oraz link szybkiego wypisania się Opt-out. Aby pominąć wysyłanie wiadomości SMS po zapisaniu oraz po wypisaniu się z newslettera, należy pozostawić puste pola treści SMS.

Można także wprowadzić własny numer telefonu, na który każdorazowo wyślemy powiadomienie o zapisaniu się nowego kontaktu. W zakładce Zgody można dodać dowolną liczbę dodatkowych zgód na przetwarzanie danych osobowych w określonych celach oraz wygenerować Klauzulę Informacyjną w oparciu o wypełnione dane. 

Jak dostosować wygląd widgetu Newsletter SMS?

Sekcja Podgląd umożliwia natomiast personalizację wyglądu formularza: nagłówka, koloru tła, koloru tekstu, przycisku, czcionki, szerokości i wysokości w pikselach oraz komunikatów wyświetlanych na formularzu po wykonaniu wymienionych czynności.

Dostosuj wygląd Newslettera SMS w Panelu Klienta SMSAPI
W Panelu Klineta możesz spersonalizować każdy element widgetu Newsletter SMS, tak aby pasował do wyglądu Twojej strony

Po pełnej konfiguracji należy aktywować aplikację wybierając TAK w zakładce „Ustawienia” i klikając „Zapisz”. Statystyki zapisów do newslettera znajdują się w ostatniej karcie.

Kod źródłowy Newsletter SMS do umieszczenia na stronie

Ostatnim krokiem jest zakładka „Źródło”, w której możliwe jest udostępnienie bezpośredniego linku do formularza lub pobranie kodu widgetu i umieszczenie wybranej konfiguracji na swojej stronie internetowej. 

Pamiętaj!

Newsletter SMS jest aktywny, jeżeli masz na koncie co najmniej 6 punktów w celu zapewnienia wysyłki wiadomości SMS z kodem weryfikacyjnym.

Zapis do bazy przez SMS

Kolejną metodą budowania baz jest zapisywanie się poprzez numer odbiorczy umieszczany np. w reklamie. W praktyce oznacza to, że aby dołączyć do grupy odbiorców należy wysłać wiadomość SMS na zarejestrowany numer w SMSAPI

W zakładce funkcje dodatkowe znajdziesz „Zapisywanie przez SMS„. należy wybrać lub dodać numer odbiorczy. Proces rejestracji takiego numeru opisujemy szczegółowo w odcinku #08 Odbiór SMS oraz Głosowania i ankiety. 

Następnym krokiem jest zdefiniowanie sposobu zapisywania do grupy: poprzez wysłanie nazwy grupy lub imienia, wówczas należy wybrać, do której grupy mają należeć zapisane kontakty. Następnie należy wskazać pole nadawcy wiadomości zwrotnych po zapisaniu się. Podobnie jak w widgecie Newsletter SMS do takiej wiadomości można dołączyć kod rabatowy. 

System umożliwia blokadę ilości wysłanych wiadomości zwrotnych z jednego numeru w ciągu doby, aby nie dopuścić do nieoczekiwanego wyczerpania środków na koncie. Należy wskazać po ilu próbach ponownego zapisania do bazy kontakt nie będzie otrzymywał więcej wiadomości zwrotnych przez 24 godziny.

W kolejnym kroku możliwa jest konfiguracja wiadomości zwrotnych na odebrane zgłoszenia: wstawianie parametrów, edycja treści, dodawanie emotikon, skróconych linków, plików lub linku Opt-out.

Następne kroki

Sprawdź także resztę poradników w serii SMSAPI Zrób to sam! Przed Tobą 12 artykułów omawiających wszystkie najważniejsze funkcje Panelu Klienta. Dowiedz się, jak sprawnie wykorzystać system SMS w marketingu, obsłudze klienta i komunikacji biznesowej.