Table of Contents
Poznaj powiadomienia SMS w Magento i dowiedz się, jak uruchomić system powiadomień SMS dla e-commerce.
Przetestuj SMSAPI!
Załóż darmowe konto SMSAPI i przetestuj możliwości profesjonalnej bramki SMS dla firm.
Platforma Magento jest jednym z najpopularniejszych systemów do prowadzenia sklepów internetowych (CMS). Wykorzystaj połączenie Zapier, aby prowadzić biznesową komunikację SMS w Magento.
Jak przygotować powiadomienia SMS dla sklepu internetowego?
Polecamy wybranie własnego pola nadawcy – czyli ustawienia nazwy firmy zamiast numeru telefonu. Dzięki tej funkcji Twoja firma może prowadzić wiarygodną komunikację SMS z klientami. Co więcej, zwiększa rozpoznawalność marki i zapewnia szybsze odczytanie komunikatu.
Następnym krokiem jest stworzenie szablonów wiadomości, które pozwolą zautomatyzować wysyłki. Treść możesz także uzupełniać danymi pobranymi z bazy kontaktów. Umożliwia to daleko idącą personalizację wiadomości. Pełną listę parametrów (zmiennych, którymi możesz uzupełnić treść) znajdziesz w sekcji General Message Template oraz w dokumentacji rozszerzenia.
Na koniec, ustal warunki wysyłki wiadomości. W zależności od potrzeb możesz dostosować moment, w którym system wyśle dany szablon uzupełniony danymi klienta. Na przykład, gdy status zamówienia zmieni się na „opłacone” wtyczka poinformuje klienta o zaksięgowaniu płatności.
Jak wykorzystać SMS w komunikacji z klientem?
Komunikacja mobilna oparta na wiadomościach tekstowych to więcej niż automatyczne powiadomienia o zmianie statusów zamówień! Zobacz, jak jeszcze możesz wykorzystać narzędzia oferowane przez SMSAPI:
Dlaczego sklepy wysyłają wiadomości SMS do klientów?
Jak wynika z badania Komunikacja marki – oczekiwania konsumenta, SMS-y są w czołówce środków komunikacji, które realnie wpływają na decyzje Polaków. Aż 33% ankietowanych wskazało wiadomość tekstową jako istotny czynnik podczas zakupów (zarówno online, jak i w placówkach stacjonarnych).
Warto również podkreślić, że poza informacjami handlowymi, SMS jest też ważnym nośnikiem powiadomień o zmianach statusu zamówień i usług. Według 56% zapytanych konsumentów, automatyczne informowanie o procesach jest najważniejszym elementem obsługi klienta.
Biorąc pod uwagę niezwykle wysoki open-rate (współczynnik otwartych wiadomości to wszystkich wysłanych) SMS-a oraz szybkość dotarcia z komunikatem, wiadomość tekstowa jest idealnym narzędziem komunikacji B2C (firma-klient). Według badania, 69% wiadomości odczytywanych jest w przeciągu pierwszych 5 minut od dostarczenia.