Table of Contents
Marketerze, automatyzacja SMS w SALESmanago jest prosta! Poznaj ratowanie porzuconych koszyków, SMS wspierający wysyłki e-mail oraz aktywizację klientów w oparciu o raport RFM.
Przetestuj SMSAPI!
Załóż darmowe konto SMSAPI i przetestuj możliwości profesjonalnej bramki SMS dla firm.
Jak połączyć systemy SALESmanago z SMSAPI?
Integracja SALESmango i SMSAPI pozwala prowadzić spersonalizowaną komunikację SMS w czasie rzeczywistym. Zanim jednak przejdziesz do działań marketingowych przeczytaj szczegółową instrukcję integracji bramki SMS w SALESmanago.
SMSAPI to platforma SMS dla biznesu, która pozwala na prowadzić marketing z milionami użytkowników urzadzeń mobilnych na całym świecie. Konto SMSAPI jest darmowe, założysz je w ciągu kilku minut. Na start dostajesz także pulę wiadomości SMS, dzięki którym przetestujesz nasz system wysyłkowy.
Integracje SMS API
Poznaj tę i inne integracje SMS API, dzięki którym połączysz kanały komunikacji, numery telefonów, dane klientów oraz wiadomości SMS w sprawny system sprzedaży, lead nurturing i obsługi klienta. Możesz zintegrować aplikacje, narzędzia do marketingu systemy np. PrestaShop, WooCommerce, ShopWare lub stworzyć własną integrację dzięki otwartemu i dobrze opisanemu SMS API.
Co to jest SALESmanago?
SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla głodnych sukcesu marketerów, którzy chcą być efektywni kosztowo, a zarazem mieć poczucie wpływu na biznes oraz pragną być zaufanymi partnerami dla szefów swoich firm.
Zastosowania wiadomości SMS dla e-commerce
Wiadomości tekstowe to źródło cennego ruchu na stronie WWW, a także sprawne narzędzie wspierające kontakt z klientem. Ale czy wiesz, że za ich pomocą możesz także prowadzić masowe wysyłki SMS, program lojalnościowy, badać doświadczenia, zbierać opinie czy autoryzować logowanie do systemów? Poznaj dwa główne zastosowania wiadomości tekstowych dla ecommerce: obsługa klienta (powiadomienia SMS) i marketing SMS.
SALESmanago: SMS-y zintegrowane z ecommerce
Marketingową komunikację SMS sklepu najlepiej zbudować na podstawie workflow opartych na zachowaniu odwiedzających. Dzięki marketing automation ustawisz wysyłki SMS adekwatnie do typów, przyzwyczajeń klientów. W skład takich reguł automatyzujących wchodzą zdarzenia, warunki oraz akcje, których wynikiem może być nadanie wiadomości SMS przez system SALESmanago. Budowanie własnych workflow działa na zasadzie drag and drop. Poniżej przedstawiam trzy podstawowe scenariusze marketing automation wykorzystujące kanał wiadomości tekstowych.
Przykłady rozwiązań marketing automation w SALESmanago
Ratowanie porzuconych koszyków
Ratowanie porzuconych koszyków jest jedną z najpopularniejszych reguł marketing automation w e-commerce. Zobacz, jak ustawić wysyłki SMS-ów z zachętą do dokończenia zakupów i sfinalizowania płatności. W efekcie zmotywujesz klientów do powrotu na stronę WWW sklepu i sprzedasz więcej produktów.
Zdarzenie: porzucony koszyk
Zacznij od zdarzenia. Dodaj „Wystąpiło nowe zdarzenie zewnętrzne”. Następnie wejdź w ustawienia i wybierz rodzaj CART (koszyk).
Warunek: zdarzenie zewnętrzne
Pomimo, że potencjalny klient dodał produkty do koszyka nie doszło do zakupu. Dodaj nowy warunek: „Kontakt ma przypisane Zdarzenie Zewnętrzne”. Wejdź w ustawienia i z dostępnych opcji wybierz typ zdarzenia zewnętrznego jako PURCHASE (zakup).
Ważne: zaznacz „nie”! Warunkiem jest zakup, ale ten się przecież nie odbył, bo koszyk został porzucony. Dlatego zdarzenie PURCHASE musi mieć wartość „nie”. Zapisz zmiany.
Jeżeli zdarzenie miało miejsce, czyli produkty trafiły do koszyka i został spełniony warunek – nie doszło do zakupu – czas na akcję.
Akcja: wysyłka wiadomości SMS o porzuconym koszyku
Sposobów na zmotywowanie klienta masz wiele: przypomnienie oferty, zaproponowanie promocji. Kod rabatowy może być jednym ze skuteczniejszych. Przekaż go w wiadomości e-mail, komunikatorze czy za pomocą wiadomości tekstowej, którą cechuje najwyższy wskaźnik otwarć (open rate) i klikalności (CTR).
Jak dodać kody rabatowe w SALESmanago?
Przeczytaj instrukcję, jak dodać własne kody rabatowe w SALESmanago. Po konfiguracji, będziesz w stanie dodawać kupony w treści wysyłanych wiadomości SMS w formie parametru dynamicznego.
Możesz równie dobrze wykorzystać mechanizm FOMO (fear of missing out) – podkreśl wyczerpujące się stany magazynowe, nadchodzące zmiany oferty czy podwyżkę ceny.
Wybierz ”Wyślij wiadomość tekstową (mobile marketing)”.
Wejdź w ustawienia, wybierz kanał SMS, a następnie przygotuj treść wiadomości SMS lub użyj gotowego szablonu.
Content marketing SMS: przykłady – szablony treści wiadomości do klientów
Wiadomości SMS pozwalają na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym. Pamiętaj, jednak że komunikaty powinny być wysyłąne w odpowiednim momencie, zawierać niezbędne i najlepiej spersonalizwane informacje. Ważne: nie zapomnij dodać linku z CTA, dzięki któremu klienci będą mogli dokończyć zakupy. Tworząc treści SMS skup się na konkretach – odpwiedz na pytania co, jak i dlaczego.
Limit znaków, godziny wysyłki oraz rezygnacja z subskrypcji
Pojedyncza wiadomość SMS może mieć do 160 znaków. Użycie nawet jednego znaku specjalnego np. ą, ę czy emoji spowoduje ograniczenie limitu do 70 znaków. Możesz również zdefiniować czas wysyłki, czyli godziny, w których bramka SMS będzie wysyłała wiadomości.
Dobrą praktyką SMS marketingu jest wskazanie drogi wyjścia – wypisu z grupy odbiorczej. Dodaj parametr $opt-out-phone$, który system SALESmanago zamieni na link do zatrzymania wysyłek.
Wsparcie komunikacji e-mail
Jeśli prowadzisz kampanie e-mail lub e-mail newsletter w SALESmanago, możesz użyć kanału SMS jako wsparcia w dotarciu do klientów, którzy nie reagują na Twoje wiadomości. Przykładem niech będzie sytuacja, w której odbiorca otworzył e-mail, ale nie podjął dalszych aktywności.
Zdarzenie: otwarcie e-maila
Dodaj zdarzenie „Kontakt otworzył e-mail”.
Warunek: kliknięcie linku w e-mailu
Następnie ustaw warunek „Kontakt kliknął link w e-mailu”, aby dalej zawęzić grupę odbiorczą. Możesz również doprecyzować zasięg kampanii poprzez wybór poszczególnych szablonów albo konkretnego adresu URL. W ustawieniach warunków dodasz automatyczne sprawdzanie oraz ponowne sprawdzenie z opóźnieniem.
Akcja: wyślij SMS-y
Teraz zdecyduj, co ma się wydarzyć w przypadku, gdy klient kliknie lub nie kliknie w wysyłany do niego link, czyli warunki: „jeśli TAK” i „jeśli NIE”. Załóżmy, że po kliknięciu linka przez klienta chcesz kontynuować kampanię e-mail, a jeśli nie, to powinien dostać wiadomość tekstową. Wybierz odpowiednio „Wyślij e-mail do kontaktu” oraz „Wyślij wiadomość SMS do kontaktu” i przypisz do wskazanych warunków.
Każdy element workflow dostosuj do swoich potrzeb i specyfiki procesu sprzedaży. Scenariusze możesz też dowolnie rozbudowywać, dodawać etapy, kanały, wysyłać dopasowane treści np. z różnymi kodami rabatowymi.
Analogicznie jak w przypadku porzuconego koszyka tworzysz szablon lub pojedynczego SMS-a, który będziesz wysyłać do każdego klienta zgodnie z zaprogramowanym przez Ciebie workflow następujących po sobie zdarzeń i akcji ustawionych w systemie SALESmanago.
Aktywizacja klienta ecommerce w oparciu o raport RFM
Raporty RFM (recency, frequency, monetary) pozwalają na segmentację klientów według trzech istotnych wskaźników: czasu od ostatniego zakupu, częstotliwości zakupów, oraz ich wartości. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jak zaplanujesz odrębne działania marketingowe dla każdej z grup w oparciu o te dane.
Zdarzenie: zmiana statusu w raporcie RFM
Popularnym scenariuszem automatyzacji marketingu jest przekazanie klientowi kuponu rabatowego jako wyróżnienie i podziękowanie za lojalność i wcześniejsze zakupy. Jeżeli segmentujesz swoich klientów, możesz od razu przejść do utworzenia zdarzenia „Kontakt zmienił status w raporcie RFM”.
Pamiętaj, żeby odpowiednio skonfigurować segment:
- czas od ostatnich zakupów (płatności),
- częstotliwość zakupów,
- wartość zakupów,
- zależności pomiędzy transferami z danej grupy źródłowej do docelowej.
Nie zapomnij też o konfiguracji częstotliwość sprawdzania warunków.
Przykład: jeden z leadów zaczął kupować częściej (zwiększył częstotliwość z regularnych na częste). Jest to zdarzenie, a warunek został spełniony (zmiana statusu) – zatem wyślij mu SMS-a z kodem rabatowym oraz informacją, że osiągnął nowym poziom. W ten sposób wprowadzasz element lojalnościowy do relacji handlowych z klientami.
Ta automatyzacja ecommerce nie wymaga zdefiniowania warunku – robisz to w ramach zdarzenia.
Akcja: wyślij wiadomości SMS
SMS-a wyślesz w taki sam sposób, jak w dwóch poprzednich przypadkach. Skorzystaj z przygotowanego wcześniej szablonu lub stwórz nową wiadomość.
Przetestuj SMSAPI!
Załóż darmowe konto SMSAPI i przetestuj możliwości profesjonalnej bramki SMS dla firm.
Analiza skuteczności SMS: marketing automation
Skuteczność swoich kampanii SMS sprawdzisz w dashboardzie. Wykorzystaj dostępne tam dane, aby ocenić, jak sprawdzają się konkretne treści wiadomości oraz które z użytych workflow i argumentów są tymi najbardziej konwertującymi. Marketing automation dla sklepów internetowych to proces, który przekłada się na wzrost sprzedaży. Wymaga jednak okresowej optymalizacji, dlatego tak ważne są testy i badanie efektywności marketingu.