Table of Contents
Automatyzacja sprzedaży i obsługi klienta jest wymogiem stawianym przez skalę prowadzonej działalności. Zastosowanie odpowiednich narzędzi komunikacyjnych może uczynić to zadanie szybkim i intuicyjnym. Przedstawiamy integrację SMSAPI i Aura Business – rozwiązanie dla średnich i duży firm, które pozwala pozwala usprawnić sprzedaż oraz zarządzanie usługami.
Aura Business jest kompletnym systemem zarządzania dla przedsiębiorstw. Przewagą rozwiązania opracowanego przez firmę Questy jest jego kompleksowość, platforma pozwala na zarządzanie bazą klientów i usług oraz prowadzenie handlu online. Dodatkowo, dzięki elastycznemu podejściu do potrzeb klientów, oferuje funkcje wspierające każdy biznes.
Choć platforma jest zupełnie samodzielnym rozwiązaniem, została ona także zintegrowana z większością najpopularniejszych systemów. Pozwala to uzupełnić planowanie zasobami przedsiębiorstwa o elementy sprzedaży i zarządzania usługami.
Wśród dostępnych dodatków znalazł się również moduł komunikacji SMS. O integracji, jej zastosowaniach i powodach wyboru SMSAPI rozmawiamy z Wojciechem Nosalem – Business Development Managerem w Questy.
Skąd decyzja o wprowadzeniu komunikacji SMS do systemu Aura Business?
Decyzja o integracji pojawiła się w wyniku rozmów z naszymi klientami. Wspólnie z nimi stworzyliśmy wizję rozwiązania, którego jedną z kluczowych funkcji była automatyczna komunikacja SMS.
Wojciech Nosal – Questy
Dlaczego wybór padł na SMSAPI?
W związku z tym, że nie mieliśmy w tym obszarze doświadczenia, szukaliśmy rzetelnego partnera. Wybór padł na SMSAPI ze względu na to, że część z naszych klientów korzystała już z tego rozwiązania wcześniej, bądź planowała je wdrożyć.
A jak wyglądał proces wdrożenia integracji w systemie?
Wizja integracji tworzona jest za każdym razem z klientem, tak aby odpowiadała na jego potrzeby. Skupiamy się głównie na uzasadnieniu biznesowym i korzyściach, tak aby nie wdrażać niepraktycznych rozwiązań. Rekomendujemy sprawdzone już funkcje, ale wymogi różnią się w zależności od branży i skali, dlatego integracja jest stale poszerzana.
Naszą współpracę zaczęliśmy od powiadomień automatycznych o statusie zleceń serwisowych. Teraz możemy pochwalić się kilkunastoma rozwiązaniami z wykorzystaniem komunikacji SMS z takich obszarów jak wsparcie sprzedaży, samoobsługa klienta i zarządzanie usługami.
Przejdźmy do funkcji oferowanych przez Aura Business. W jaki sposób najczęściej wykorzystywana jest integracja?
Wiadomości tekstowe wykorzystywane są zarówno w automatycznej komunikacji wewnętrznej firm, jak i wychodzącej, do klientów. W obydwu przypadkach, użytkownik tworzy szablon wiadomości, który system następnie automatycznie uzupełnia (np. o numer zlecenia) i wysyła w określonym momencie. SMS-y służą najczęściej do:
– powiadamiania o zmianie statusu zlecenia – może zostać wysłane do serwisanta (np. Masz zlecenie) lub do klienta (np. Serwisant przejedzie dziś w okolicach 12-13);
– powiadomień SMS o nowej szansie – niezwykle cenione przez firmy, których handlowcy pracują w terenie, ponieważ chcemy, aby mogli oni szybko reagować na nowe zapytanie ze strony klienta;
– masowej wysyłki SMS-ów do grupy kontrahentów – w systemie CRM użytkownik segmentuje kontakty po różnych atrybutach, tagach i wysyła do nich masowe komunikaty.
Do czego jeszcze może posłużyć SMS?
Za pomocą systemu można z wyprzedzeniem zaplanować wysyłkę na konkretny dzień lub ustawić cykliczne powiadomienia SMS. Pozwala to na skuteczne przypominanie o przeglądach, kończącej się gwarancji czy subskrypcji.
Wykorzystując dane z systemu CRM można także informować o zalegających płatnościach. SMS może stać się dodatkową warstwą zabezpieczenia – jako metoda weryfikacji logowania.
W jaki sposób uruchomić komunikację SMS w systemie Aura Business?
Nie ma gotowego narzędzia służącego do uruchomienia komunikacji SMS, ponieważ każde wdrożenie jest przygotowywane i dostosowane do potrzeb konkretnego projektu. Nasi klienci otrzymują natomiast szkolenie wyjaśniające działanie i pracę z system.
Dziękuję bardzo za rozmowę!
Dziękuję i pozdrawiam! 🙂