AtomStore SMS integracja SMSAPI

Spis treści

Integracja AtomStore z SMSAPI jest prosta! Zobacz, jak włączyć wiadomości SMS w sklepie internetowym.

Historia SMSAPI łączy się z początkami e-commerce w Polsce – nasza platforma do wysyłki SMS powstała na bazie modułu wysyłającego SMS-y do klientów sklepów internetowych. Od ponad 16 lat pomagamy firmom prowadzić skuteczną komunikację w kanale mobilnym. SMSAPI to profesjonalna bramka do wysyłki wiadomości tekstowych dla sklepów, firm, biznesów i instytucji publicznych.

Przetestuj SMSAPI!

Załóż darmowe konto SMSAPI i przetestuj możliwości profesjonalnej bramki SMS dla firm.

O AtomStore

Atomstore logo

AtomStore to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych, która pozwala elastycznie zarządzać ofertą i szybko skalować sprzedaż. System działa w modelu SaaS Enterprise i jest dedykowany każdemu modelowi biznesowemu – B2C, B2B oraz omnichannel. Nasze rozwiązanie oferuje wszystko, czego potrzebujesz w sklepie online w jednym miejscu.

Jak uruchomić wiadomości tekstowe w AtomStore?

Integracja wiadomości SMS pozwala na wysyłki powiadomień SMS, a także jest częścią SMS marketing automation dostępnego w ramach AtomStore. Wprowadzenie komunikacji SMS w systemie AtomStore jest proste. Na początek potrzebujesz aktywnego konta SMSAPI oraz dostępu do panelu administracyjnego sklepu.

Moduł SMS w AtomStore jest przede wszystkim szybkim i wygodnym rozwiązaniem, które znacząco usprawnia komunikację SMS z klientami sklepu internetowego. Aby uruchomić kanał SMS w AtomStore musisz jedynie połączyć platformy i przeprowadzić podstawową konfigurację komunikacji mobilnej. Nie musisz instalować żadnych pluginów, rozszerzeń. Moduł SMSAPI należy do wewnętrznego katalogu dodatków.

Jak zintegrować sklep AtomStore z SMSAPI?

Zacznij od rejestracji w SMSAPI lub logowania, jeśli posiadasz już konto. Przejdź proces weryfikacji – zajmie on kilka chwil, aby go przyśpieszyć wypełnij dane firmy. Pierwsze kroki w naszej platformie opisałem w serii SMSAPI Zrób to sam, znajdziesz tam również wideo instruktażowe.

Następnie stwórz pole nadawcy SMS, czyli nazwę, która zastąpi numer w skrzynce odbiorczej. Polecam ustawić nazwę firmy – zwiększy to rozpoznawalność komunikatów oraz podniesie ich skuteczność.

Jak ustawić nazwę zamiast numeru SMS?

Zastępowanie numeru nazwą firmy jest podstawową i darmową funkcją bramki SMS. Nadpis SMS może mieć od 3 do 11 znaków. Przeczytaj więcej:

Teraz przejdź do Ustawień API i dalej Tokeny API (OAuth). Wygeneruj token i skopiuj go schowka. Na tym etapie zwróć uwagę, aby od razu wkleić go w odpowiednim polu w AtomStore. Połącz system AtomStore z bramką SMS.

Wysyłka SMS z AtomStore – konfiguracja

Integrację rozpocznij w zakładce Ustawienia -> Konfiguracja sklepu -> Marketing -> SMS. W sekcji SMS API wybierz tryb autoryzacji OAuth 2.0.

System AtomStore wymaga podania następujących danych:

  • login
  • token OAuth
  • nadawca wiadomości SMS – nadpis musi być zgodny z tym stworzym w SMSAPI

Wyślij sobie testową wiadomość tekstową, klikając łącze przy polu login. Po chwili na Twój telefon przyjdzie wiadomość. Gratulacje! Masz nowe narzędzie do komunikacji mobilnej i mobile commerce. Twój sklep AtomStore jest zintegrowany z SMSAPI, czyli posiadasz możliwość wysyłania marketingu i powiadomień.

Zastosowania wiadomości SMS w e-commerce

Komunikacja mobilna w sprzedaży i usługach online to wygoda i oszczędność czasu dla klientów i admnistratorów sklepów e-commerce. Wraz z integracją do Twojej dyspozycji masz szereg opcji. Za pomocą SMS-ów możesz informować o wysyłce zamówień, zautomatyzować obsługę klienta czy wysyłać inne ważne informacje.

Zdaniem ekspertki – budowanie relacji z klientami

Gabriela Gil AtomStore

W świecie e-commerce budowanie i utrzymanie relacji z klientami jest kluczowe do odniesienia sukcesu. Komunikacja sprzedażowa i posprzedażowa stanowi więc bardzo istotny element w rozwoju branży online. Dlaczego?

Każdy wie, jak wygląda komunikacja na etapie sprzedaży, ale obsługa posprzedażowa też jest ważna. To nie tylko rozwiązywanie problemów i obsługa reklamacji. To kompleksowy proces, który obejmuje również odpowiadanie na pytania klientów, śledzenie przesyłek oraz dbanie o zadowolenie po zakupie. Dzięki niej budujemy lojalność i kreujemy pozytywny wizerunek marki.

Ważne, żebyśmy zapamiętali także, że aby komunikacja sprzedażowa i posprzedażowa były skuteczne, to bez względu na to, czy klient korzysta z e-maila, SMS-ów, mediów społecznościowych czy chatbotów, przekaz powinien być spójny. Odbiorca powinien otrzymać taką samą informację, niezależnie od wybranego kanału. Personalizacja z kolei to klucz do zaangażowania klientów. Wykorzystajmy dane, aby dostosować przekaz do indywidualnych potrzeb. To zwiększa lojalność i buduje trwałe relacje.

Obsługa na etapie sprzedaży jest kluczowa, ale nie zapominajmy o kontakcie po zakupie. To prosta, ale skuteczna metoda budowania relacji. Klienci docenią, że są dla nas ważni. Sprawdźmy więc, które kanały są dla nich najskuteczniejsze i docierajmy do odbiorców z odpowiednimi komunikatami.

Gabriela Gil, Marketing & Communications Manager w AtomStore

Pamiętaj, że treść wiadomości SMS składa się z samego tekstu i ewentualnie podglądu linku. Długości pojedynczego komunikatu wynosi 160 znaków. Nazwa firmy w polu „Od:” to doskonały sposób, aby poprawić skuteczność wysyłek. Praktyka dowodzi, że klienci widząc wiadomość tekstową opatrzoną marką sklepu chętniej czytają otrzymane treści, innymi słowy rośnie skuteczność marketingu SMS.

Komunikacja SMS dzieli się na trzy główne zastosowania: powiadomienia, marketing i autoryzacja

Powiadomienia SMS w e-commerce

Powiadomienie SMS o dostawie
Przykład: Powiadomienie SMS o zamówieniu zawierające informacje o przewidywanej dacie dostawy

Szybka i rzetelna komunikacja to fundament do doskonałej obsługi klienta i długotrwałych relacji z konsumentami w branży e-commerce. Wysyłanie powiadomień SMS pozwala w czasie rzeczywistym informować klientów o dostawie i statusie zamówienia.

Wysyłka wiadomości tekstowych zwiększa zadowolenie i zaufanie do marki. Dzięki nim klienci są poinformowani o każdym kroku realizacji: od zaksięgowaniu wpłaty, poprzez przygotowaniu zamówienia, aż po wysyłkę czy zwrot. Takie podejście minimalizuje liczbę zapytań związanych z działaniem sklepu, statusami.

Wiadomości zawierające informacje o statusie zamówienia są integralną częścią świadczonych usług w e-commerce, dlatego nie wymagają zgody RODO. Mogą one również obejmować przypomnienia o zwrocie zamówień czy nieopłaconych produktach. Powiadomienia podnoszą jakość obsługi klienta oraz wyniki badań NPS.

SMS marketing dla sklepu AtomStore

Przykład wiadomości SMS przypominającej o oglądanych produktach (porzucony koszyk)
Wiadomość SMS z zachętą do dokończenia zakupów w e-sklepie

Marketing SMS to potężne narzędzie, które pozwala na szybkie i skuteczne dotarcie do klientów. Sklepy korzystające z platformy AtomStore mogą łatwo zwiększyć sprzedaż poprzez wysyłanie spersonalizowanych wiadomości o nowościach, wyjątkowych okazjach czy promocjach na produkty.

SMS-y marketingowe powinny być zwięzłe i trafne, aby skutecznie przyciągnąć uwagę klientów. W treści wiadomości warto umieszczać adres URL promocji czy oferty, co pozwala odbiorcom szybko przenieść się do sklepu i skorzystać z okazji. Nie zapomnij jednak o stosownym CTA np. zamów taniej, odbierz bonus, skorzystaj do końca dnia.

Wiadomości mogą zawierać życzenia celebrujące specjalne okazje. W ten sposób wspierasz budowanie pozytywnych relacji z klientami i sprawiasz, że konsumenci czują się wyjątkowo.

Jak wynika z naszych badań, jednym z największych atutów marketingu SMS jest jego szybkość. Wiadomości docierają do klientów niemal natychmiast, dzięki czemu sklepy online mogą szybko zareagować na potrzeby rynku, trendy czy wydarzenia. Rozważ również organizowanie szybkich konkursów SMS.

Marketing SMS a RODO

SMS, tak jak każdy inny kanał komunikacji, wymaga uzyskania dobrowolnej zgody RODO od każdego z odbiorców. Zgoda na marketing SMS musi być wyrażona dobrowolnie, świadomie i jednoznacznie. Warto również określić cel oraz dołączyć informacje na temat typu komunikatów, które będą wysyłane.

Klienci mają prawo do zarządzania zgodą, żądania zaprzestania przetwarzania oraz poprawiania swoich danych. System SMS opt-out (w formie linku Wyp.is) dostępny w ramach platformy SMSAPI to wygodne i proste narzędzie do sterowania zgodami. Link do wypisu wystarczy dodać w treści – jedno kliknięcie wystarczy, aby zatrzymać przyszłe wysyłki.

Gdzie i jak zachęcić klienta do subskrypcji SMS w sklepie internetowym?

Umieść checkbox lub pop-up zachęcający do zapisu do newslettera SMS na ekranie podsumowania zamówienia oraz na stronie rejestracji konta. Numery telefonów nowych klientów zdobędziesz też poprzez zapis do programu lojalnościowego.

Dwukierunkowa komunikacja to narzędzie, dzięki któremu rozbudujesz swoją bazę danych. Numery odbiorcze dostępne są w dwóch typach: długim i krótkim. Obydwa pozwalają na interakcję z użytkownikiem. Na marginesie: przy pomocy numeru zarejestrowanego w SMSAPI przeprowadzisz także badanie NPS.

Dodatkowo możesz wysłać klientowi wiadomość e-mail z pytaniem o zaktualizowanie danych kontaktowych, w tym numeru telefonu. Subskrypcję promuj też w mediach społecznościowych i za pośrednictwem Google Ads.

Wiadomość SMS z przeceną i linkiem
SMS do klientów sklepu online

Dzięki powyższym działaniom zbudujesz bazę numerów telefonów, co umożliwi prowadzenie efektywnych kampanii marketingowych w e-commerce, obejmujących zarówno nowe, jak i obecne kontakty.

SMS marketing automation w AtomStore

Marketing automation w AtomStore to potężne narzędzie dla e-commerce, które pozwala łatwo skalować biznes. W swojej strategii marketingowej możesz wykorzystać automatyzację, aby wysyłać spersonalizowane wiadomości biorące pod uwagę dane oraz preferencje zakupowe klienta. Dzięki automatyzacji możesz efektywnie zarządzać różnymi aspektami komunikacji z klientami np. przypomnienia o porzuconym koszyku.

Jak mierzyć skuteczność kampanii SMS w e-commerce?

Mierzenie skuteczności SMS w e-commerce jest kluczowe dla wyników marketingu i optymalizacji strategii sprzedaży. Efektywność można oceniać, analizując różne wskaźniki, takie jak klikalność linków (CTR) zawartych w treści wiadomości oraz wskaźniki konwersji.

Warto także monitorować zaangażowanie klientów w e-sklepie poprzez śledzenie działań, jakie podejmują po otrzymaniu promocji. Badanie zaangażowania to skomplikowany temat, skuteczne okażą się tutaj linki z kodem śledzącym UTM. W powyższym celu dobrym pomysłem jest również porównanie wyników sprzedaży przed i po kampanii.

Autoryzacja dwuskładnikowa (2FA SMS)

Two-factor authentication (2FA) to metoda zwiększająca bezpieczeństwo logowania w różnych systemach poprzez wysyłanie wiadomości z kodem SMS. Użytkownik, aby uzyskać dostęp do konta, musi wprowadzić w formularz hasło otrzymane na telefon komórkowy. 2FA sprawdzi się w każdej branży, zapewniając bezpieczne logowanie użytkownikom.

Dlaczego SMS-y są ważne w e-handlu?

Zobacz wywiad z Gabrielą Gil, którą nagraliśmy podczas Targów e-Handlu w Warszawie. Rozmawiamy o sprzedaży oraz tym, jak sklepy internetowe i mogą skorzystać na wysyłkach wiadomości SMS.

Posłuchaj także

SMSAPI to Twoja platforma do komunikacji SMS

Załóż konto testowe za darmo. Stwórz kampanię i sprawdź możliwości profesjonalnej bramki SMS. Płacisz tylko za wysłane wiadomości tekstowe (cennik SMSAPI).

Przetestuj SMSAPI!

Załóż darmowe konto SMSAPI i przetestuj możliwości profesjonalnej bramki SMS dla firm.

Zachęcam też do kontaktu bezpośrednio z opiekunem konta – doradzi w sprawie narzędzi i zapewni pełne wsparcie podczas wdrożenia SMS w Twoim biznesie.