Table of Contents
Czy wiesz, że komunikację i marketing SMS można prowadzić wprost ze smartfonu lub tabletu?
O nowej aplikacji mobilnej, API i Panelu Klienta rozmawiamy z naszymi specjalistami z działów produktowego i wsparcia klienta.
Przetestuj SMSAPI!
Załóż darmowe konto SMSAPI i przetestuj możliwości profesjonalnej bramki SMS dla firm.
1. Panel Klienta: wysyłka i odbiór SMS-ów z komputera
Pierwszą i zapewne najbardziej intuicyjną formą dostępu do usług SMSAPI jest Panel Klienta. To tutaj trafia po raz pierwszy nowy klient i to tutaj konfigurowane jest konto. Poza tym w Panelu dostępne są ustawienia, płatności, raporty i statystyki kampanii. Boczne menu zawiera wszystkie dostępne funkcje systemu podzielone według zastosowań.
W godzinach pracy naszego biura (poniedziałek – piątek, 08:00-17:00), w Panelu Klienta działa także chat. Za jego pomocą można najszybciej skontaktować się z działem wsparcia klienta.
Na wstępie chciałabym podkreślić, iż zachęcamy klientów do dzielenia się swoimi spostrzeżeniami i udzielania nam informacji zwrotnych, dzięki czemu mamy szansę pracować nad kolejnymi usprawnieniami.
W przypadku Panelu okazało się, że od samego początku był on strzałem w dziesiątkę! Użytkownicy najbardziej chwalą Panel za przejrzystość i intuicyjność. Ponadto, jako najważniejsze funkcje wskazują:
– Rich media, które umożliwia załączanie dodatkowych materiałów do treści wiadomości SMS, jak np. plików video, obrazków, PDF-ów. Funkcja działa w oparciu o skrócony idz.do przekierowujący odbiorców wiadomości do dowolnego materiału czy wskazanej strony;
– System opt-out, dzięki któremu możliwe jest automatyczne wypisywanie się z grupy odbiorców wiadomości, czyli wykluczenie się z przyszłych kampanii. Wyp.is pozwala na dostosowanie działań do wymogów RODO, a zarazem na pozostawienie w bazie najbardziej zainteresowanych konsumentów.
Dzięki naszej usłudze, przypominane są codzienne obowiązki, o których łatwo jest zapomnieć. Wizyta u lekarza, w salonie fryzjerskim czy przedłużenie ubezpieczenia – to tylko przykłady niektórych treści, które mogą zostać przesłane klientom przez naszych użytkowników, co ułatwia funkcjonowanie w dzisiejszym zabieganym świecie.
Powiadomienia przypominające i ostrzegające to rozwiązanie, dzięki któremu nasi klienci unikają ponoszenia strat, ponieważ wiadomości docierają w kilka sekund i od razu są odczytywane. To skuteczna metoda ostrzegania w razie wystąpienia sytuacji kryzysowych, umożliwiająca natychmiastową reakcję. Nie bez powodu usłyszeliśmy wiele razy od naszych klientów: Wasz serwis uratował nam życie. 😀
2. API: integracja wysyłki SMS z dowolnym systemem
Kolejnym, nieco bardziej skomplikowanym sposobem na biznesową wysyłkę SMS-ów jest API. Jeżeli nie wiesz, czym jest Application Programming Interface wiedz, że jego zadaniem jest umożliwienie połączenia dwóch systemów informatycznych lub programów. W tym przypadku, API pozwala zintegrować wysyłkę wiadomości tekstowych z dowolną inną usługą, taką jak na przykład platformy e-commerce, CRM czy marketing automation.
Połączenie poprzez API jest niezbędnym rozwiązaniem w przypadku większych przedsiębiorstw, których skala działalności wymusza automatyzację niektórych procesów. Najprostszymi przykładami są powiadomienia SMS w sklepie internetowym, moduł autoryzujący transakcje czy spersonalizowane kampanie marketingowe.
Dzięki połączeniu pomiędzy bazą danych z kontaktami i platformą SMSAPI, system może samodzielnie sterować wysyłką natychmiastowych wiadomości uzupełnionych o dane klientów.
Jak sama nazwa firmy wskazuje, API jest fundamentalnym elementem naszej platformy, obecnym od samego początku jej działania. Interfejs jest wyczerpująco opisany w Dokumentacji oraz w narzędziu Swagger. Żeby ułatwić komunikację z API, przygotowaliśmy też Biblioteki SMS API, które ułatwią programistom implementację w wielu popularnych językach programowania.
Żeby rozpocząć wysyłkę przez API, potrzeba oczywiście aktywnego konta w SMSAPI oraz specjalnego klucza (tokena), który będzie służył do autoryzacji. Dalej pozostaje tylko testowa wysyłka pierwszego SMS-a z obowiązkową treścią “Hello world!” 🙂 Kiedy pierwsze odwołania przejdą pomyślnie, można zacząć myśleć o implementacji w prawdziwym scenariuszu biznesowym, w którym chcemy wykorzystać SMS-y do komunikacji.
Przez API można obsłużyć nie tylko wysyłkę SMS, ale też odbiór wiadomości w przypadku komunikacji dwustronnej (korzystając z mechanizmu callback), pobieranie raportów wysyłek, zarządzanie bazą kontaktów oraz wiele innych scenariuszy. Bardzo ważne jest dla nas bezpieczeństwo, dlatego cały ruch jest szyfrowany. Korzystamy z TLS w wersji 1.2, tokenów OAuth2 do autoryzacji, a także pozwalamy ograniczyć adresy IP, z których możliwe jest odwoływanie się do API.
3. Aplikacja mobilna: marketing SMS z telefonu
Kuba, nasz Product Manager odpowiada za rozwój technologiczny platformy SMSAPI. Wraz z Kewinem i całym działem IT świętowali niedawno premierę naszej nowej aplikacji mobilnej. Aktualizacja rozwiązuje problem nagłych sytuacji, które wymagają natychmiastowego działania, niezależnie od dostępności systemu informatycznego marki.
Poznaj nową wersję aplikacji mobilnej SMSAPI
Aplikacja SMAPI jest najprostszym ze sposobów dostępu do wysyłki SMS-ów. Niemniej, oferuje wszelkie niezbędne funkcje, takie jak wysyłka wiadomości, edycja szablonów, podgląd historii i stanu konta.
Poprzednia wersja aplikacji mobilnej przez długi czas świetnie spełniała swoją funkcję, umożliwiając korzystanie z SMSAPI przy pomocy intuicyjnego i dostosowanego do smartfonów interfejsu użytkownika. Niestety, rozwój systemu Android i pewne zmiany w nowych telefonach spowodowały, że wiekowa już (na standardy świata mobile) aplikacja przestała działać poprawnie. Po analizie okazało się, że nie jesteśmy w stanie przeskoczyć tej przeszkody bez całkowitej zmiany technologii, w której została napisana.
Nasz zespół front-end wyszedł z inicjatywą, żeby spróbować napisać ją jako PWA. Jest to więc odpowiednio opakowana strona internetowa, którą można również zainstalować ze sklepu Google Play jako aplikację. Na początku nie byłem przekonany, ale prezentacja możliwości i zalet PWA na jednej z konferencji branżowych pomogła nam podjąć decyzję, żeby spróbować zmierzyć się z tą świeżynką.
Największą zaletą tej technologii jest fakt, że kiedy aplikacja będzie bardziej rozwinięta, będziemy mogli zaproponować klientom, którzy dotychczas korzystają z Panelu Klienta z telefonu, wygodniejszą i lepiej dostosowaną stronę – tę samą, która jest również podstawą aplikacji. Oczywiście nigdy nie będzie ona pozwalała w 100% na to samo, co daje Panel, ale na pewno dla wielu osób będzie wygodną alternatywą.
Warto zaznaczyć, że jest to jej pierwsza odsłona. Nowe możliwości dodawać będziemy na bieżąco. Już teraz aplikacja SMSAPI dostępna jest na Google Play i App Store.
Na wszystkie z powyższych rozwiązań nie należy patrzeć jako na konkurencyjne względem siebie. Wręcz przeciwnie, najlepiej działają razem, ponieważ do każdego zadania należy wybierać odpowiednie narzędzia!
Panel jest niezbędny do prowadzenia analityki i uruchamiania dodatkowych funkcji serwisu. Bez API niemożliwa byłaby automatyzacja wysyłek i połączenie systemu z innymi serwisami. Aplikacja sprawdza się jako szybkie narzędzie monitorujące kampanie i alternatywna metoda wysyłki.