Integracja fasttony.es i SMSAPI

Table of Contents

Klient czasem sam chce zostawić nam swoje dane. Zazwyczaj wtedy, gdy otrzymuje w zamian coś wartościowego. Możliwości na zainteresowanie klienta jest wiele: kupon rabatowy, darmowy poradnik czy jakościowy content, do którego można uzyskać dostęp poprzez zapisanie się na newsletter. Doskonałym źródłem tego typu leadów jest format stworzony przez Facebooka – Lead Ads. Jego mechanika rodzi ograniczenia, które jednak pokonujemy razem z Fasttony.es.

Dla kogo jest integracja FastTony.es i SMSAPI?

Integracja SMSAPI i Fasttony.es jest przeznaczona dla firm, które chcą pozyskać dane bezpośrednio od klientów i mieć gwarancję, że komunikat dotrze do odbiorcy.

FastTony.es – jak to działa?

Lead Ads to kwintesencja permission marketingu. Sama reklama nie różni się na pierwszy rzut oka od innych formatów stworzonych przez Facebooka – standardowych reklam i reklam karuzelowych. Różnice uwidaczniają się dopiero po kliknięciu. Użytkownik widzi wtedy formularz, w którym przekazuje firmie swoje dane kontaktowe. Najczęściej w zamian za kod rabatowy lub dostęp do wartościowych treści od marki.

Permission marketing

Permission marketing to odpowiedź na zmieniające się relacje na linii marka-klient. Obecnie przesycenie komunikatami marketingowymi spowodowało tzw. ślepotę banerową. Zmniejsza to skuteczność tradycyjnych form promocji. Zgodnie z ideą permission marketingu marka najpierw pyta klienta o pozwolenie na przekazanie mu komunikatów, najczęściej poprzez przekazanie mu pewnej wartości – darmowych poradników czy zniżek. Klient w pełni świadomie więc pozostawia swoje dane, a takie rozwiązanie jest też w pełni zgodne z RODO.

Zwykłe Lead Ads można włączyć z poziomu Power Editora za pomocą kilku kliknięć. Wystarczy w edytorze umieść odpowiednie grafiki, hasła, sprecyzować grupę docelową oraz zaznaczyć, jakie dane chcemy pozyskać od klientów.

Facebook Lead Ads - wybór pytań
Formularz tworzenia Facebook Lead Ads

Ten format reklamowy jest stworzony do wyszukiwania wartościowych leadów. Klient, który sam zostawia informacje o sobie, jest już przecież przekonany, że kontakt z marką przyniesie mu konkretną korzyść.

Diabeł tkwi w szczegółach – czyli mechanika działania Lead Ads

Problem

Klienci Fasttony.es bardzo sprawnie korzystali z Lead Ads. Jednak w pewnym momencie zauważyliśmy, że konwersja okazała się bardzo niska w porównaniu do zainteresowania ofertą marki. A przecież wciąż chodziło o tego samego ZAINTERESOWANEGO klienta.

Lead Ads automatycznie pobiera do formularza dane klienta, które ten udostępnił w profilu społecznościowym. Jednak nie zawsze wszystkie dane są aktualne lub – w przypadku adresu e-mail – używane przez klienta. Stąd bierze się niższy od spodziewanego wskaźnik skuteczności reklamy – część wiadomości po prostu nie trafiała tam, gdzie powinna.

Synergia kanału e-mail i SMS

Sytuacja zmienia się, jeżeli możemy użytkownikowi pomóc wysyłając SMS. Jego numer znajduje się zwykle również w pobranych danych. Biorąc pod uwagę statystyki odbioru SMS-ów (98 proc. w ciągu 3 min) mamy niemal pewność, że wiadomość zostanie dostarczona. W panelu Fasttony.es trzeba wejść w integrację SMSAPI i tam w odpowiednim polu wpisać komunikat do klienta np. “Hej! Właśnie wysyłamy na Twój adres email specjalną wiadomość. Sprawdź swoją skrzynkę pocztową.”

Jak przekonać klienta do kliknięcia?

Skoro już wiemy, jak działa narzędzie, warto pomyśleć, jak można zainteresować kogoś swoją propozycją. Jak sprawić, żeby zwrócił uwagę na reklamę, a przy tym chciał zostawić swoje dane do kontaktu? Trzeba podejść do tego metodycznie i dostarczyć realną wartość.

Przykład dwukierunkowej komunikacji w Messenger

Na samym początku trzeba ustalić cel i zbudować lejek sprzedażowy. Pierwszy etap obejmuje zwykle oferowanie kodu rabatowego czy wręcz darmowego produktu lub usługi, by zaangażować klienta lub budowanie świadomości za pomocą dobrego contentu – wideo, wartościowych treści, wzbudzenie zainteresowania. Ostatni etap to sama sprzedaż – seria szkoleń, usługi, czy samochodu. Zależnie od przyjętej strategii i oferowanego produktu, pomiędzy pierwszym, a ostatnim krokiem, może znaleźć się więcej elementów.

Wybór grupy docelowej to równie ważny element Lead Ads. Trzeba zacząć od stworzenia persony – czyli modelowego klienta, do którego kierujemy przekaz. Inny komunikat będziemy kierować do 50-letniej gospodyni, a inny do 30-letniego programisty. Warto przy tworzeniu person odwołać się do klientów, których już znamy i na ich podstawie tworzyć persony.

Po wyborze klienta można już stworzyć kreację, a wybrać z opcji formularza Lead Ads dane, które pomogą w komunikacji z klientem i następnie włączyć reklamę. Tym razem zwiększając szansę, że odbiorcy odczytają wiadomość i nawiążą relację z marką.