Zobacz, jak wysyłać powiadomienia SMS ze sklepu internetowego postawionego w systemie e-commerce Sky-Shop. Przeczytaj instrukcje krok po kroku wyjaśniające konfigurację konta, uruchomienie integracji, personalizację treści wiadomości i pierwszą wysyłkę.
Jeżeli posiadasz już sklep w Sky-Shop i chciałbyś wykorzystać możliwości komunikacji SMS, powinieneś zacząć od rejestracji w serwisie SMSAPI. Tworzenie konta trwa nie więcej niż 3 minuty i jest kompletnie darmowe.
Jako bonus dostajesz także kilkanaście SMS-ów na start, dzięki nim możesz przetestować wysyłki SMS dla sklepu nie martwiąc się o budżet. Aby uruchomić powiadomienia SMS musisz skonfigurować konta w SMSAPI oraz Sky-Shop.
Jak skonfigurować konto w SMSAPI?
Pierwszym krokiem po założeniu konta jest jego konfiguracja. Jest to niezwykle istotny etap, ponieważ bez wypełnionych danych Twojej firmy nasz konsultant nie będzie mógł aktywować pełnych możliwości Panelu Klienta. Zamiast czytać tę sekcję możesz też obejrzeć wideo-poradnik:
Ustaw nazwę firmy zamiast numeru telefonu
Pole nadawcy SMS to darmowa usługa, która pozwala zastąpić numer, z którego przychodzi SMS, nazwą firmy. Może się ona składać z 11 alfanumerycznych znaków, czyli podstawowych liter, cyfr i kilku symboli.
Uwaga! Wszystkie pola nadawców rejestrowane w SMSAPI są weryfikowane, tak aby zapewnić bezpieczeństwo firm i ich klientów. Akceptacja trwa z reguły kilka minut, może się jednak odbyć wyłącznie w godzinach pracy naszego biura (poniedziałek-piątek, od 08:0 do 17:00).
Zalecam wybór takiej nazwy, która będzie się jednoznacznie kojarzyła z marką. Możesz oczywiście zarejestrować więcej niż jedno pole – będzie to przydatne podczas bardziej nietypowych kampanii promocyjnych. Pamiętaj jednak, że musisz posiadać prawo do wykorzystywania danej nazwy, w innym przypadku nasz konsultant nie będzie mógł jej zatwierdzić do użytku.
Zakoduj hasło do API
Ostatnim krokiem, jaki musisz teraz wykonać jest wygenerowanie hasła do API zakodowanego w MD5. Możesz to zrobić w Ustawieniach API, które znajdziesz w lewej dolnej części Panelu Klienta.
Kliknij Hasło do API (MD5), a następnie Stwórz nowe hasło MD5. Pamiętaj, żeby je skopiować, ponieważ będzie go za chwilę potrzebować aby aktywować integrację swojego konta w SMSAPI z Sky-Shop!
Konfiguracja powiadomień SMS w Sky-Shop
Po założeniu i skonfigurowaniu konta w SMSAPI, wróć do Sky-Shop. Otwórz panel administracyjny, wyszukaj zakładkę Integracje i dalej Powiadomienia SMS. Przejdź do sekcji Konfiguracja. Wybierz SMSAPI jako bramkę SMS, a następnie uzupełnij formularz danymi logowania. W polu hasło wklej stworzone przed momentem hasło zakodowane w MD5. W nazwie nadawcy podaj zatwierdzone przez naszego pracownika pole nadawcy SMS.
Od tej pory możesz wysyłać powiadomienia SMS do klientów e-commerce. Jeżeli nie miałeś wcześniej styczności z tą formą komunikacji, zapoznaj się z poniższym przeglądem najważniejszych zasad tworzenia treści i masowych wysyłek SMS do konsumentów.
5 zasad skutecznych powiadomień SMS:
- Pamiętaj o celu, jaki ma spełniać dany komunikat – to jemu podporządkuj treść i czas wysyłki.
- Korzystaj z nazw nadawców SMS, które kojarzą się z Twoją marką.
- Polskie litery (np. ą, ę, ć) zmniejszają pulę dostępnych znaków do 70.
- Personalizowane wiadomości (zawierające odwołanie do konkretnego klienta) wykazują wyższą skuteczność.
- Ton wiadomości SMS dopasuj do tonu komunikacji Twojej marki.
Edytuj szablony powiadomień SMS
Teraz, gdy już znasz podstawowe zasady tworzenia treści SMS-ów, możesz przyjrzeć się szablonom wiadomości zaproponowanym przez system Sky-Shop. Znajdziesz je w zakładce Integracje > Powiadomienia SMS > Edycja Szablonów. Tutaj także możesz ustawić, kiedy dostarczane będą wiadomości. SMS zostanie wysłany, gdy status zamówienia zmieni się na któryś z aktywowanych np. zapakowane, wysłane.
Oczywiście, nie musisz zmieniać treści powiadomień, ponieważ są jak najbardziej poprawne. Tym, nad czym możesz się zastanowić, jest dopasowanie ich do tonu komunikacji Twojej marki. Na przykład, jeżeli stawiasz na luźniejsze podejście do dialogu z klientem rozważ zastąpienie „Szanowny Kliencie” czymś lepiej oddającym Twój styl. Pamiętaj, żeby zmiany wprowadzić dla wszystkich aktywowanych statusów.
Personalizacja treści SMS
Po lewej stronie znajdziesz zestaw zmiennych, za pomocą których możesz spersonalizować wiadomości, czyli wypełnić szablon danymi przypisanymi do klienta czy zamówienia. Ta funkcja systemu jest niezwykle użyteczna, ponieważ dzięki niej możesz tworzyć komunikaty przekazujące konkretne informacje. Ich wysyłka nie tylko wpłynie pozytywnie na wizerunek firmy, ale także może ograniczyć ilość pracy, jaką będzie musiał wykonać dział obsługi klienta.
I gotowe! 😉 Po zapisaniu zmian, system e-commerce Sky-Shop będzie powiadamiać klientów o zmianie statusu zamówienia. Pamiętaj tylko o doładowaniu konta w SMSAPI, aby mieć punkty na wysyłki!