Dobrze Ci radzę marketing SMS w afiliacji

Zrobiłem dogłębny research na temat SMS marketingu w afiliacji. Porównałem wiele przypadków i przygotowałem artykuł o wadach i zaletach tego sposobu na zdobycie leadów. Dowiesz się z niego, w jaki sposób tworzyć bazę numerów, jaka jest optymalna częstotliwość i godzina wysyłania SMS-ów oraz znajdziesz parę przydatnych sztuczek na optymalizacje swojej kampanii.

Zastanów się teraz, na czym najbardziej Ci zależy planując strategię marketingową? To, co zapewne w pierwszej kolejności przyszło Ci do głowy, to skuteczność. Skuteczność, która w tym przypadku będzie wiązać się z zyskiem. Wysoki wskaźnik otwierania SMS i szybka reakcja przemawiają za tym, by wykorzystywać tę drogę dotarcia do klienta w marketingu afiliacyjnym. Dzięki krótkim wiadomościom tekstowym Twoja oferta dotrze do szerokiego kręgu odbiorców, którzy nie zignorują tego, co im oferujesz.

Dlaczego warto wykorzystywać SMS marketing w afiliacji?

Przykładowa wiadomość w ramach marketingu SMS

Wyprzedź konkurencję o krok, a nawet dwa

Działania SEO, prowadzenie własnego bloga, PPC (pay-per-click) – to obecnie najczęściej wykorzystywane przez wydawców sposoby na zwiększenie ruchu. Wydawcy rzadko wykorzystują SMS marketing w trakcie promocji programów partnerskich. Jest to dobra okazja dla Ciebie, by wykorzystać tę drogę dotarcia do swojej niszy i przebić konkurencję.

Poniżej przedstawię Ci działania jakie należy podjąć, aby zwiększyć ruch i zyskać nowych klientów.

Wykorzystaj z natychmiastową komunikację

Wiadomości SMS odczytywane są w ciągu 3 minut od dostarczenia. Tak jak wspominałem wcześniej, jeśli promujesz programy, które są ograniczone czasowo i chcesz, aby promocja została odczytana przez klienta jak najszybciej, marketing SMS jest najlepszym wyborem.

Miej wysoki wpływ na decyzje zakupowe

Dane opublikowane przez Nielsen Polska, wskazują, że wiadomości SMS wpływają na decyzje o zakupie produktu lub usługi aż u 48% odbiorów. Zadbaj o atrakcyjną, lecz nienachalną treść komunikatu i zachęć odbiorcę do kliknięcia w link afiliacyjny.

Zwróć uwagę na godzinę i dzień wysyłki

Nie można jednoznacznie określić najlepszego dnia i godziny do wysyłki wiadomości SMS, ponieważ w dużej mierze zależy to od rodzaju oferty. Jeśli zarabiasz na promowaniu programów partnerskich dla dorosłych, to najlepszym rozwiązaniem będzie ustawienie masowej wysyłki w godzinach wieczornych – istnieje duże prawdopodobieństwo, że Twój klient będzie mieć odpowiednie warunki do zapoznania się z Twoją ofertą (jest w domu, prawdopodobnie skończył pracę) i ma czas, by bez skrępowania obejrzeć to, co mu zaproponujesz. Wiadomości, które promują programy partnerskie z innych kategorii, wysyłane są raczej w godzinach porannych. Więcej na ten temat dowiesz się później w artykule.

Jak zbudować bazę kontaktów?

Wiesz już jak wykorzystać marketing SMS w afiliacji. Teraz trzeba by się dowiedzieć jak zbudować bazę kontaktów. Bardzo ważne jest, aby pamiętać o art. 24 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, który mówi “Kto przesyła za pomocą środków komunikacji elektronicznej niezamówione informacje handlowe, podlega karze grzywny”. W przeciwnym razie wezwanie do sądu i spora grzywna.

Taki przypadek miał miejsce w Rosji. Sieć klubów fitness „Alex Fitness” dostała grzywnę wystawioną przez Federalną Służbę Antymonopolową w wysokości 1500 dolarów za skargę dotyczącą otrzymywania wiadomości SMS bez zgody użytkownika. Oto kilka pomysłów, dla legalnego zebrania bazy kontaktów:

Formularz subskrypcji albo ankietowanie

To standardowa sztuczka do zbierania adresów e-mail, ale równie dobrze może się sprawdzić do zbierania numerów kontaktowych. Nie można być nachalnym, jeśli wprowadzisz obowiązkowe pole numeru telefonu lub zaśmiecisz ankietę zbyt wieloma pytaniami, raczej stracisz potencjalnego klienta. Ankieta powinna być krótka i zwięzła, a klient musi mieć wrażenie, że opłaca mu się zrobić to, o co go prosisz.

Rejestracja w serwisie internetowym za pomocą numeru telefonu

Wiele wielkich firm korzysta z tej strategii i pewnie jest Ci ona znana. Przy rejestracji należy odhaczyć checkboxa ze zgodą na „powiadomienia promocyjne” oraz zgodzić się z polityką prywatności. Opisz w przekonujący sposób, co klient dostanie w zamian za zgodzenie się i zaznaczenie tego boxa. Na przykład: „Chcę otrzymywać powiadomienia o ofertach specjalnych, zniżkach i wyprzedażach”.

Aktywacja karty rabatowej

Najczęściej, żeby karta rabatowa, którą otrzymaliśmy była w ogóle użyteczna. należy wypełnić ankietę w której wystarczy jedynie zaznaczyć checkbox dotyczący otrzymywania komunikatów reklamowych. Wystarczy, że dodasz do niego pole “Zgoda na subskrypcję”.

Promocje i wydarzenia

To najmniej popularna metoda, bo jest możliwa tylko podczas wydarzeń offline. Wtedy przedstawiciele danej firmy zajmują się zbieraniem danych klientów.

Jak poprawić skuteczność wysyłki SMS?

Odpowiedź jest prosta – zadbaj o jakość! Aby SMS był skuteczny, musi dawać klientowi ogromną wartość i zainteresować go na tyle, żeby kliknął Twój link. Na przykład:

  • Dodaj kod promocyjny lub ofertę specjalną – dodając do treści wiadomości alternatywne promocje, klient nie poczuje rutyny i nie znudzi się naszymi SMS-ami.
  • Staraj się mieć zaczepny, intrygujący, ale też dowcipny sposób mówienia – klient powinien chcieć zobaczyć Twoją wiadomość, więc musisz go to tego zachęcić. W powiadomieniu mieści się ok. 40-50 znaków. Zrób z nich użytek.
  • Zwracaj się po imieniu – większość z nas lubi, jak zwracamy się do niego po imieniu. SMS dzięki temu będzie spersonalizowany, a sama oferta bardziej ekskluzywna.
  • Informuj o dacie zakończenia promocji, wyprzedaży – klient prawdopodobnie nie będzie chciał przegapić tak dobrej okazji, więc możliwość dokonania zakupu wzrasta.
  • Używaj skróconych linków – możesz je wykonać na takich stronach jak bitly.pl lub tinyurl.com. Dzięki temu możliwe będzie wrzucenie poręcznych tagów UTM w link i śledzenie wyników wysyłek SMS.
  • Użyj wezwania do działania (CTA) – według WordStream, e-mailowe wezwania do działania zwiększają liczbę kliknięć o ponad 350%. Chociaż te statystyki nie dotyczą SMS-ów, jestem pewny, że ten trend będzie się utrzymywał.

Przykładowe CTA poprzedzające link

CTA w tym przypadku dotyczy nie tylko kliknięcia w link, ale również przejścia do sklepu offline.

  • Użyj kodu promocyjnego
  • Zobacz rabaty
  • Otwórz najlepsze oferty
  • Zarejestruj się
  • Pospiesz się z zamówieniem
  • Odbierz prezent

Jak nie denerwować odbiorców SMS-ów?

Ważnym aspektem jest utrzymanie dobrych relacji i lojalność klienta. Chcąc tego dokonać, nie możesz go irytować swoimi wiadomościami. Pamiętaj o tym, żeby używać odpowiedniej pory częstotliwości wysyłanych SMS-ów.

Jak często wysyłać SMSy?

SMS to bezpośrednia ingerencja w  osobistą przestrzeń klienta, więc musisz działać bardzo ostrożnie. Zbyt częste wiadomości zdenerwują go, a wtedy najprawdopodobniej stracisz szansę na leada.

Według badań, 56% użytkowników zezwala na otrzymywanie promocyjnych SMS-ów raz w tygodniu, a 29% raz na dwa tygodnie. Jeszcze lepszą opcją dla dwóch stron będzie wysyłka raz w miesiącu. Po pierwsze zaoszczędzisz pieniądze, a po drugie klient nie będzie się czuł nękany nieskończonymi rabatami co parę dni.

Kiedy najlepiej wysyłać SMSy?

Skuteczność marketingu SMS zależy od czasu, w którym klient otrzyma naszą wiadomość. Najlepszą porą na wysyłanie wiadomości marketingowych są 10:30-11:30 lub 14:30-15:30. Oczywiście będą przypadki, w których lepiej sprawdzi się wieczorna, czyli ok. godziny 18:00. Po pracy mamy więcej czasu i możemy lepiej zapoznać się z ofertą.

Warto wspomnieć o promocjach dla dorosłych. Jeśli chcemy, aby były one skuteczne, musimy się skupić na godzinach wieczornych tak, aby klient miał możliwość zapoznania się z ofertą bez skrępowania.

Poeksperymentuj i znajdź swój najlepszy czas na wysyłkę SMS-ów. Wysyłaj je o różnych porach i śledź statystyki kliknięć w tagach UTM. Dzięki temu dowiesz się, o której godzinie masz najwięcej kliknięć. Pamiętaj jednak, że SMS-y wysyłane za wcześnie i za późno zdenerwują klienta. Optymalne godziny to między 9:00 a 19:00.

Podsumowanie

  • Wysyłaj SMS-y tylko za zgodą użytkowników.
  • Szanuj klienta i nie wysyłaj wiadomości zbyt wcześnie i zbyt późno. Optymalne godziny to między 9:00 a 19:00.
  • Nie wysyłaj wiadomości zbyt często. Nie częściej niż raz na tydzień lub dwa, a nawet rzadziej.
  • Aby zaoszczędzić budżet, staraj się używać jak najkrótszych wiadomości. Idealnie 70 znaków ze spacjami.
  • Używaj skróconych linków w SMS-ach, adresuj po imieniu, chwytaj uwagę od pierwszych słów, żongluj różnymi ofertami, wzywaj do działania.
  • E-mail i SMS doskonale się uzupełniają. Pamiętaj, aby przeprowadzić analitykę, aby dowiedzieć się, gdzie i kiedy bardziej opłaca się korzystać z jednego lub drugiego narzędzia, a gdzie obu naraz.

Dobrze Ci radził

Jakub Swiniarski Copywriter w MyLead.global.

Polsko-angielski copywriter w MyLead zajmujący się pisaniem artykułów, postów na media społecznościowe, promocji nowych ofert afiliacyjnych. Kuba zawsze wyczerpuje temat do końca. Gdy nie ma go na siłowni, zajmuje się doskonaleniem swoich zdolności jako copywriter, realizuje kursy z cyfrowego marketingu, krypto oraz e-commerce.