Dobrze Ci radzę Krzysztof Marzec DevaGroup Reklamy Google Ads

Google wymyśliło doskonały system reklamowy: przekaz trafia do użytkownika, który szuka naszego produktu lub usługi w idealnym momencie. Pozostało zadbać tylko o to, aby wspomniany przekaz też był idealny. Z drugiej strony słowo doskonały jest przewrotne: podłączenie do systemu akcyjnego tysięcy konkurujących ze sobą firm to faktycznie handlowy majstersztyk Google. Stąd moja podpowiedź: jeśli chcesz płacić mniej za ten sam ruch to napisz lepsze reklamy. Wpływają na Twój Wynik jakości i potrafią zdecydowanie obniżyć koszty kliknięcia, za czym idą niższe koszty konwersji.

Dlaczego mam kupić u Ciebie czyli USP

Pierwszym krokiem do napisania idealnej reklamy jest analiza konkurencji. W przeciwieństwie do Facebooka, gdzie łatwo podglądasz reklamy innych firm, w Google Ads musimy się nagimnastykować. Konkurencje odkryjesz na dwa sposoby: czytając raport Analiza aukcji oraz korzystając z zewnętrznych narzędzi takich jak Semrush czy Semstorm. 

Unique selling proposition, czyli nasz wyróżnik odpowiadający na pytanie dlaczego mam wybrać właśnie tą firmę z pośród innych, powinieneś zbudować właśnie w oparciu o tą analizę. Dobre USP trudno powielić i powinno nieść za sobą konkretną korzyść dla klienta. Skoro każda firma sprzedająca podobne do Twojego narzędzie ma 14 dni na bezpłatne testy to Ty możesz wyróżnić się 30 dniami. Analizując problemy swojego najlepszego potencjalnego klienta postaraj się je rozwiązać właśnie w USP.

Przykład reklamy Google Ads
Źródło: materiały własne autora

Podczas analizy możesz znaleźć minusy produktów konkurencji i zmienić je na własną zaletę. Odkurzacze ręczne kojarzą się z małą mocą i głośnym działaniem? Pokaż, że Twój jest inny.

Wezwanie do działania – CTA

W każdej reklamie obowiązkowo testuj wezwanie do działania. Ma to spory wpływ na klikalność reklam (CTR), a to jeden ze składników Wyniku jakości. Kup teraz, sprawdź i zobacz ofertę to słabe CTA i śmiało możesz użyć ich w Rozszerzeniu linków do podstron. W nagłówku reklamy czy jej treści zastosuj coś lepszego np.: Kup ostatnie sztuki w tej cenie, Nie ryzykuj, kup bezpieczny produkt, Kup dziś i odbierz darmowe dodatki. Każde z tych CTA ma w sobie albo ograniczenie czasowe, albo delikatne odniesienie do emocji czy przyszłych korzyści. 

Dobre CTA w reklamie mówi użytkownikowi co może zrobić dalej na stronie, dlatego nie bój się podkreślać możliwości takich jak zarezerwuj online. Pamiętaj, że sprzedając nie zawsze musisz robić to wprost. Jeśli ktoś szuka porad jaki rower wybrać dla dziecka dobre CTA będzie mówiło sprawdź jak dobrać wielkość ramy zamiast kup rower x. Dobierając reklamę do słów kluczowych zawsze szukaj intencji jaka stała za wpisaniem danego słowa w Google i odpowiedz na tą intencje w reklamie.

Wkomponowanie liczb w reklamę

Użytkownicy Google nie zawsze czytają reklamy, raczej można by powiedzieć że je skanują. Ich uwagę możesz zdobyć używając w reklamie liczb: Od 1999 roku w branży, W ofercie 30 producentów itp. Pamiętaj: w przypadku cen nie wiemy czy lepiej zadziała na kogoś promocja -20% czy kupon 40 zł – dlatego testuj różne nagłówki. System za Ciebie znajdzie najlepsze reklamy pod kątem CTR oraz CVR czyli współczynnika konwersji. Połącz liczby z ograniczoną dostępnością za pomocą funkcji odliczania – ostatnie 3 dni promocji. 

Przykład reklamy Google Ads
Źródło: materiały własne autora

Uważaj – liczby mogą też przyciągać konkretny typ klienta, w tej reklamie liczby nie wskazują na wyjątkowość czy unikatowość produktu, ale reklama zdecydowanie wyróżnia się na tle innych reklam.

Najlepsze reklamy wpływają na emocje

Weź kartkę i wypisz emocje, które mogą poruszyć Twojego odbiorcę: złość, niesmak, afirmacja czy strach. Zwykłe zdanie ostatnie bilety w tej cenie mogą zadziałać na nasze FOMO (Fear Of Missing Out) a nie ryzykuj, zaszczep psa przed sezonem na kleszcze robi z nas złą osobę, jeśli nie zadbamy o naszego pupila. Zastanów się po co ktoś chodzi na siłownie + po co powinien chodzić i czego powinien się bać. Spodobała mi się w tym zakresie reklama Total Fitness, które użyło nagłówka Z nami niegroźne jesienne przesilenie totalnie (!) wyróżniając się na tle konkurencji piszącej w kółko o chudnięciu, fitnięciu i innych sześciopakach. Zwróć się do swojego odbiorcy bezpośrednio dla Ciebie i Twoich bliskich.

Reklama negatywna Przestań przepalać budżety w Google Ads! może oznaczać wyższe CTR i CVR, ale uważaj na ograniczenie zasięgu, które może wynikać z faktu, że ktoś nie przepala budżetów, a po prostu szuka drogi żeby wydawać je jeszcze lepiej. 

Pamiętaj, zawsze piszesz do innego człowieka. Czy sam byś kliknął w reklamę, którą piszesz? Czy w reklamie jest ściema, która wyjdzie na jaw zaraz po kliknięciu? Czy wyszedł Ci spójny przekaz czy zlepek słów kluczowych? I ostatnia uwaga: testuj. Wszystko co napisałem to tylko dobre praktyki, nie każda da efekt. Jeśli jednak je pomieszasz w wiele nagłówków reklam system pomoże Ci znaleźć najlepsze połączenia.

Dodatkowe materiały

Dobrze Ci radził:

Krzysztof Marzec – CEO w DevaGroup, agencji z tytułem Partner Google Premier i Google Rising Star. Trener SEO, Google Ads & Analytics, szkolił najlepsze agencje i domy mediowe bezpośrednio na zlecenie Google, szkolił w Akademii Google Partners. Autor dwóch książek z wyprzedanymi nakładami, ponad setki artykułów i wysoko ocenianych kursów on-line. Wykładowca m.in. Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Wyższej Szkoły Europejskiej im. Józefa Tischnera. Gościł na scenie kilkudziesięciu konferencji (m.in. MobileTrends, I love Marketing, SEM Camp, Targi E Handlu, Internet BETA), zdobywając wysokie miejsca i nagrody publiczności w tym pierwsze miejsce na Ads & Analytics Day na I love Marketing 2020 – największej branżowej konferencji w Polsce. Pomysłodawca i organizator semKRK skupiającego ponad 500 uczestników barcampu branży SEM oraz gali nagród semKRK Awards. Pracował dla takich marek, jak: Allegro.pl, Neo24, Conrad.pl, Interia.pl, Grupa RMF czy Wydawnictwo Bauer. Sędzia (Head Judge Poland) konkursu European Search Awards.