SMSAPI i iCEA zacieśniają współpracę! Posłuchaj (lub przeczytaj) pierwszej Audycji Partnerskiej SMSAPI z Pawłem Chybickim – dyrektorem do spraw rozwoju iCEA i dowiedz się więcej na temat korzyści, jakie wynikają z połączenia działań marketingu SMS i SEO.
Posłuchaj wywiadu z Pawłem z iCEA
Witam Was serdecznie! Z tej strony Marek Oczkowski, a to pierwszy odcinek Audycji Partnerskiej. Jest z nami Paweł Chybicki – dyrektor do spraw rozwoju iCEA. Cześć Pawle!
Cześć Marku!
iCEA to agencja SEO 360
Chciałem przedstawić Wam naszego gościa. Właśnie, pytanie do Ciebie Pawle: czym zajmuje się iCEA?
Przede wszystkim, iCEA jest agencją SEO 360. Tak się nazywamy, dlatego że rozumiemy to jako szersze podejście do kwestii widoczności i zależności pomiędzy różnymi czynnikami budowania ruchu organicznego.
Mówiąc w skrócie, SEO to widoczność w wyszukiwarkach. To jest oczywiste, natomiast na tę widoczność można spojrzeć dużo szerzej. Można widzieć mnóstwo różnych zależności pomiędzy różnymi usługami marketingowymi i spajać te działania. Jesteśmy w stanie dostarczać troszeczkę inną wartość opartą o partnerstwo z między innymi naszymi strategicznymi partnerami.
Kilka słów o iCEA, przede wszystkim jesteśmy już sporą firmą liczącą ponad sto osób. Dzięki temu, że mamy takie zasoby jesteśmy w stanie wykorzystywać nasze doświadczenie i wiedzę przy obsłudze również bardzo wymagających i niestandardowych projektów.
iCEA stawia na świadomość klienta. To znaczy, zanim nawiążemy współpracę musimy upewnić się, że klient rozumie czym jest SEO, jak działa i co na nie wpływa. Taka współpraca musi zawsze być poparta celem i znajomością drogi, która do niego prowadzi. Jeżeli to założenie jest spełnione po obu stronach transakcji, wtedy możemy mówić o tym, że jest spełnione jest najważniejsze założenie współpracy naszej z klientem.
Dziękuję ci Pawle za piękne przedstawienie czym zajmuje się iCEA.
[śmiech]
SEO i SMS jako źródła wartościowego ruchu na stronie sklepu e-commerce
Bardzo wyczerpujące! Słuchaj, są dwa słowa: SEO i SMS. Wydają się one podobne. Co Twoim zdaniem je łączy?
Generalnie, obydwa działania: SMS marketing i SEO wpływają na to jak dany e-commerce radzi sobie w generowaniu wartościowego ruchu. Myślę, że jest to najistotniejszym elementem budowania silnego e-commercu.
Tak sobie myślę, że obydwa działania oparte są o wysokiej jakości treści. Bo i tu i tu treść odgrywa ogromną rolę i świadczy o skuteczności działań. Obydwa kanały, tak naprawdę są elementem informującym o marce, o ofercie. To znaczy, powodują, że na stronę, na sklep trafiają osoby, które powinny się tam znaleźć. Połączenie właśnie tych wszystkich czynników: odpowiedniego czasu dotarcia SMS-a, treści powoduje, że dany e-commerce jest skuteczny w pozyskiwaniu ruchu.
Korzyści dla klientów SMSAPI i iCEA
Pawle, jak wiemy… Nasi słuchacze jeszcze tego nie wiedzą. SMSAPI stanie się częścią nowego projektu iCEA 360. Tak nazywa się ten projekt?
Tak, to prawda.
W ramach naszej współpracy zaoferujemy waszym klientom, indywidualne szkolenia z zakresu marketingu SMS i komunikacji mobilnej. Spytam wprost: na co mogą liczyć klienci SMSAPI ze strony iCEA?
Klienci SMSAPI mogą liczyć przede wszystkim na to, że otrzymają godziny robocze naszych specjalistów. Otrzymają pogłębioną konsultację na temat swojej obecnej sytuacji w wyszukiwarkach. Nie jest to darmowy audyt SEO, co chciałbym tutaj bardzo mocno podkreślić, jest to bardzo pogłębiona, biznesowa rozmowa oparta o faktyczne dane.
Celem takich rozmów jest zobrazowanie bieżącej sytuacji oraz nakreślenie kierunków, które warto podejmować w celu poprawy sytuacji w wyszukiwarce. Poświęcamy na te konsultacje tyle czasu, ile to będzie potrzebne. Jeżeli wasz klient będzie potrzebował kilkugodzinnej rozmowy, to z pewnością ją otrzyma.
Tak naprawdę, to jest mocno oparte o ogólną świadomość działań SEO-wych, tego co warto, czego nie warto robić, co ile kosztuje w tych usługach oraz świadomość swojej sytuacji na tle konkurencji w wyszukiwarkach. Takim podstawowym założeniem jest to, żebyśmy dali wartość waszemu klientowi w postaci wiedzy. Jeżeli klient będzie miał tę wiedzę to, na pewno będzie sobie lepiej radził w świecie SEO-wym.
Świetnie! No to, chylę czoła za tę propozycję. Jestem pewien, że wielu klientów SMSAPI będzie chciało skorzystać z takiej rozszerzonej konsultacji. Wygląda na to, że wiem wszystko, co chciałem wiedzieć…
Budowanie świadomości klienta
Mogę ci jeszcze dopowiedzieć jedną taką dosyć istotną rzecz.
Jasne!
Zapytałeś, co łączy dwa słowa SEO i SMS. Ja na to patrzę w ten sposób, że dzisiaj żyjemy w takim świecie e-commercowym, w którym nie wystarczy prowadzić klienta – właściciela sklepu wyłącznie z perspektywy twojej wyspecjalizowanej usługi. Dziś, to co faktycznie daje wartość, to zaangażowanie, dlatego należy patrzeć na całość biznesu i wspierać ten biznes w bardzo różnych sposób.
E-commerce jest takim światem, gdzie właściciele sklepów internetowych są naprawdę bardzo mocno, nie chcę powiedzieć „bombardowani”, ale myślę, że jest to niezłe słowo, ofertami z różnych stron, od różnych firm. Natomiast, brakuje często w tych ofertach, tych propozycjach współpracy takiego komplementarnego uzupełniania się z zaufanymi partnerami. To, co właśnie w tym momencie robi iCEA i SMSAPI.
Jeżeli jest to komplementarne uzupełnianie się wzajemnych usług to obie firmy są specjalistami w zakresie tych usług, które świadczą. Jeżeli odpowiednio je koordynujemy i uspójniamy ze sobą wzajemnie jesteśmy w stanie dawać zupełnie inną wartość klientowi ostatecznemu.
Oniemiałem z wrażenia! Świetnie opisałeś to, co ja również czuję.
[śmiech]
To, co mi leży na biznesowej części mojego serca. Więc, chciałbym ci podziękować za to, że znalazłeś czas na nasze nagranie.
Dla partnera zawsze znajdę odpowiednią ilość czasu na tego typu rozmowy.
Bardzo mi miło. Cieszę się, że w tak szeroki sposób opisałeś wachlarz możliwości i to, co współpraca przyniesie naszym klientom.
Dzięki bardzo.
Dziękuję również Wam za to, że zachcieliście wysłuchać pierwszej Audycji Partnerskiej SMSAPI. Marek Oczkowski, do usłyszenia!