Zapraszamy do wysłuchania siódmego odcinka Audycji Partnerskiej SMSAPI. O retargetingu w e-commerce rozmawiamy z Michałem Kręciszem. Head of Bussines Development w Revhunter przedstawia korzyści płynące z zautomatyzowanych wiadomości przypominających o produkatach przeglądanych w sklepach internetowych.
Posłuchaj wywiadu z Michałem z Revhunter
Cześć, z tej storny Marek Oczkowski z SMSAPI. To jest kolejny odcinek Audycji Partnerskiej – shortcastu dedykowanego partnerom SMSAPI. Ze mną jest Michał Kręcisz – Head of Bussines Development w Revhunter. Cześć Michał.
Cześć Marek, witam wszystkich.
Michał o sobie
I porozmawiamy o tym oczywiście, czym zajmuje Revhunter jako nasz partner, wszak ta audycja jest dedykowana głównie przedstawieniu naszych partnerów. Ale zanim to, to spytam cię Michał, co u Ciebie i za co odpowiadasz, co robisz w firmie Revhunter?
Jeśli chodzi o mnie, to zajmuję się rozwojem biznesu szeroko rozumianym. Pozyskuje nowych klientów, pomagam nowym klientom, ale też dodatkowo, rozmawiam i prowadzę różne współprace z partnerami. No i dodatkowo też, jeżeli chodzi o wydawców, z którymi współpracujemy, również utrzymuje relacje. Można więc powiedzieć, że zajmuję się działką biznesową po stronie Revhuntera.
Tak naprawdę, moje doświadczenie z e-mail retargetingiem jest trochę dłuższe niż współpraca z Revhunterem. Poprzednio też pracowałem w podobnym obszarze, więc doświadczenie z retargetingiem i wsparciem klienta mam już ponad 5-letnie. Staram się to wykorzystywać w relacjach z klientami, aby pomagać im jak najlepiej.
Przeczytaj także
To cieszy mnie, bo jesteśmy w takim razie po tej samej stronie rzeki. Również odpowiadam za relacje z klientami, za relacje z partnerami. Lata w obsłudze klienta, więc myślę, że będziemy się doskonale rozumieć, jako partnerzy, jako dwie firmy. Wspomniałeś o e-mail retargetingu. Czy to jest to, czym zajmuje się Revhunter?
E-mail retargeting jest to czołowa usługa Revhuntera
Tak, e-mail retargeting jest to czołowa usługa Revhuntera. Czyli tak naprawdę dotarcie do anonimowych użytkowników, którzy byli na stronie i nie dokonali konwersji, tak najprościej można powiedzieć. Docieramy do nich za pomocą swoich baz i swoich wydawców mailingowych.
Czasami lubię podczas rozmowy z klientami trochę porównać naszą usługę do marketing automation. Tam też jest taka możliwość – możesz dotrzeć do tych użytkowników, którzy byli, włożyli produkty do koszyka, bądź też byli i przeglądali jakieś konkretne produkty. Warunkiem jest jednak to, że musisz mieć adres mailowy użytkownika.
W naszej usłudze jakby pomijamy tę kwestię, że tak powiem bierzemy to na siebie. Mamy bazy użytkowników, które są odpowiednio ocookiesowane. Użytkownik z naszym cookies chodzi po internecie, trafia na stronę klienta Revhunter i jesteśmy w stanie do niego dotrzeć, wysłać maila, zachęcić do powrotu.
Jeżeli chodzi o rodzaje wiadomości, które wysyłamy, to jest różne podejście. Różne branże, różne kreacje wysyłają. Możemy wysyłać kreacje statyczną, czyli można powiedzieć, że jest to jedna kreacja dla wszystkich klientów na przykład z jakimś dodatkowym rabatem. Ale też, co przekłada się na lepszą skuteczność, kreacje dynamiczne. Rozumiem to przez wysyłanie informacji o produktach, które użytkownik oglądał czy też o produktach podobnych do przeglądanych.
Można powiedzieć, że targetujemy wiadomość do użytkowników, którzy byli na stronie, dlatego grupa docelowa jest jedną z najbardziej kalorycznych. Jeżeli chodzi o personalizację wiadomości, tutaj wybieramy te produkty, którymi użytkownik się interesuje. Docieramy w odpowiednim czasie z odpowiednim przekazem.
Ok, czyli podsumowując: byłem w jakimś sklepie internetowym, zainteresował mnie określony produkt i mimo, że w przeszłości nie dokonywałem tam zakupów, nie wyraziłem zgody na komunikację marketingową w tym sklepie, to wy pomagacie przypomnieć o ofercie, tak? Jak wygląda skuteczność takiej kampanii retargetowanej?
Tak, potwierdzam to, co powiedziałeś przed chwilą. Sklep nie ma adresu mailowego, ale jesteśmy w stanie do niego dotrzeć. Jeśli chodzi o skuteczność retargetingu w odniesieniu do takich zwykłych kampanii mailingowych, które gdzieś tam są przeprowadzane, to jest ona zdecydowanie wyższa.
Otwieralność wiadomości retargetigowych
Otwieralność wiadomości jest na poziomie około 25%, czyli można powiedzieć, że co czwarty użytkownik otiwera tego typu wiadomość. Jeżeli chodzi o przełożenie tych użytkowników na przyjście na stronę internetową, do sklepu z powrotem, to jest praktycznie połowa, czyli mniej więcej 45-46%. To są dane uśrednione. Skuteczność takich działań jest wysoka.
Czyli e-mail retargeting to jest jedna z usług, które oferujecie. I oczywiście nie byłbym sobą, gdybym nie przeprowadził małego researchu. Znalazłem też taką usługę na waszej stronie internetowej, która nazywa się e-mail audience. Mniej więcej już wiem, o co chodzi, ale jakbyś mógł naszym słuchaczom jeszcze przytoczyć, czym różni się, czym się wyróżnia na tle e-mail retargetingu.
Jak najbardziej! Trochę nawiązując do historii skąd się ona pojawiła, blisko rok temu wystartowaliśmy z usługą SaaS-ową. Właściciel sklepu może przyjść, samodzielnie założyć konto, samodzielnie włączyć sobie kampanie, które już przygotowaliśmy, ewentualnie samodzielnie zrobić ją od zera.
Nasza baza klientów się stale powiększała. Pojawił się problem z tym, że niektórzy właściciele sklepów mieli zbyt mały ruch na stronie internetowej, żeby zobaczyć efekty tego retargetingu. Do retargetingu potrzebujemy ruchu na stronie, żeby móc retargetować. To jest jakby paliwo tej usługi.
No tak, ciężko sobie wyobrazić, żeby otwierając e-commerce jednym z pierwszych narzędzi marketingowych było narzędzie do retargetingu.
Dokładnie! Trzeba jakby ten ruch zgromadzić. Z racji tego, że właścicielem Revhuntera jest firma INIS, która blisko od 11 lat zajmuje się kampaniami mailowymi, mamy we własnym DMP masę informacji na temat zainteresowań, na temat jakiś dodatkowych informacji, jeżeli chodzi o użytkowników. Jesteśmy w stanie dotrzeć do użytkowników zupełnie nowych, którzy są potencjalnie zainteresowani produktem.
Jak działa audience mailing?
Przykładowo, e-commerce potrzebuje dotrzeć do nowych użytkowników, potrzebuje zbudować ruch, więc jest w stanie wybrać sobie kategorie, z której potrzebuje tego ruchu. My, po swojej stronie, już tę kampanie przeprowadzamy. Też w modelu SaaS, więc jest pełna dowolność po stronie klienta.
To brzmi, jak taka dolewka paliwa do dobrze funkcjonującego nowego sklepu, tak? Czyli coś jeszcze, co wspomoże zdecydowanie rozpędzić się biznesowi. Brzmi interesująco, zresztą jak każda z waszych usług.
Myślę, że wiem wszystko. Jak wiemy też, format Audycji Partnerskiej to shortcast – staramy się, żeby był jak najkrótszy, w jak najprostszej formie przedstawiony nasz partner, więc powoli będziemy zmierzali do końca. I taką truskawką na torcie jest zawsze jakaś oferta dla naszych klientów, dla klientów SMSAPI czy też dla tych, którzy słuchają tego shortcastu. I właśnie, co przygotowaliście dla naszych klientów, dla naszych słuchaczy?
Korzyść dla słuchaczy Audycji
Jeśli chodzi o dodatkową korzyść dla słuchaczy, to przewidujemy tutaj 10% extra do kwoty doładowania powyżej 199 złotych. Czyli dodatkowo dodajemy 10% z racji tego, że wiemy, że klienci z SMSAPI czy użytkownicy przychodzący z tego nagrania są świadomi, wiedzą mniej więcej dużo o naszej usłudze. Jesteśmy w stanie zagwarantować więcej i zapraszamy oczywiście do korzystania. Jesteśmy też zawsze w kontakcie z klientami, tymi SaaS-owymi i enterprise, służymy zawsze pomocą.
Mnie nie pozostało nic innego, jak podziękować w imieniu klientów, w imieniu słuchaczy i zachęcić do przetestowania usług Revhunter. A teraz, poprsotu podziękować Tobie Michale za rozmowę, za poświęcony czas, podziękować naszym słuchaczom. Także, dziękuję Tobie i Wam wszystkim za obecność w trakcie Audycji Partnerskiej.
Ja również dziękuję za możliwość spotkania się zdalnie. Czasy mamy, takie jakie mamy. Dziękuję również słuchaczom za wysłuchanie shortcastu. Zapraszam, jak wspomniałeś, do przetestowania usługi budowania ruchu, e-mail retrageting i być może jakieś nowości, które mogą się pojawić. Dziękuję bardzo!
Jeszcze raz dzięki i do usłyszenia w kolejnych odcinkach Audycji Partnerskiej.
Cześć!