W drugim odcinku Audycji Partnerskiej rozmawiamy z Maciejem Cebertowiczem – Managerem ds. Sprzedaży i Rozwoju Produktu w Sky-Shop. Posłuchaj krótkiego wywiadu, z którego dowiesz się, dlaczego sprzedaż online połączona z komunikacja SMS działa lepiej!
Posłuchaj wywiadu z Maciejem z Sky-Shop
Cześć, tutaj Marek z SMSAPI! A to jest kolejny odcinek Audycji Partnerskiej – shortcastu dedykowanego partnerom SMSAPI. Dzisiaj jest ze mną Maciej Cebertowicz ze Sky-Shop. Cześć Maćku!
Cześć, witam wszystkich słuchaczy!
Porozmawiamy sobie oczywiście o e-commerce, o integracji SMSAPI ze Sky-Shop, a na koniec tradycyjnie podzielimy się z Wami informacją, na co mogą liczyć klienci obu firm w kontekście naszej współpracy.
Przewagi platformy e-commerce Sky-Shop
Ok, zacznijmy od pytania numer jeden! Wiemy, że Sky-Shop to przede wszystkim platforma do e-commerce. Wiemy też, że konkurencji na tym rynku jest bardzo dużo. Co w takim razie, wyróżnia Sky-Shop spośród innych podobnych, popularnych narzędzi?
To prawda, jesteśmy platformą e-commerce. Mamy kilka kluczowych… Właściwie jest ich sporo, ale mamy kilka kluczowych rzeczy, którymi się wyróżniamy. Przede wszystkim, to że staramy się być kompleksową platformą. Czyli można u nas i prowadzić sklep internetowy, sprzedawać w dropshippingu i na Allegro – to się bardzo ładnie łączy.
Ale ponadto, stawiamy na rzecz nietechniczną – wsparcie klientów poprzez cały nasz support, konsultantów oraz społeczność. Po to, żeby nasi klienci mogli w sposób jak najprzyjemniejszy korzystać z oprogramowania. Bardzo mocno stawiamy na to, żeby po prostu pomagać osiągać sukces w e-commerce. To jest jedna z rzeczy, którą staramy się mocno wyróżniać. Mamy też bardzo fajną, pokaźną grupę na Facebooku, gdzie nasza społeczność się mocno rozwija.
Drugą taką rzeczą, która jest naszą silną stroną, którą na pewno się wyróżniamy, są to wbudowane, zintegrowane hurtownie. Jest ich ponad 340, w tym hurtownie dropshippingowe, więc sporo. Jest to gotowe w oprogramowaniu. To nasz taki mocny wyróżnik: mamy all-in-one – wszystko w jednym miejscu.
Do tego dochodzą, żeby zbudować taki komplet, integracje z różnymi marketplacami, ale przede wszystkim integracja z Allegro, na którą też mocno stawiamy, która jest bardzo rozbudowana, dwukierunkowa. Dlatego można sobie bardzo fajnie zarządzać sprzedażą.
Aplikacja mobilna Sky-Shop
Wspominasz o integracjach, programiści mają pewnie dużo pracy, jak rozumiem!
Tak, mają dużo pracy, ale dzięki temu klienci mają fajne rozwiązanie, z którego mogą korzystać! I taką kropką nad „i” jest aplikacja mobilna dla klientów, którzy są mobilni, którzy się przemieszczają. Dzięki niej można zarządzać sklepem internetowym z każdego miejsca: podejrzeć, co się dzieje, podglądnąć zamówienia, zedytować produkty. Po prostu zarządzać sklepem nie tylko z poziomu komputera, tylko także w trasie. To są rzeczy, którymi się wyróżniamy, na które stawiamy, żeby po prostu naszym klientom się dobrze sprzedawało w sieci!
No, myślę, że ta aplikacja to jest świetny pomysł, doskonały feature. Na pewno daje uczucie pełnej kontroli właścicielom sklepów internetowych.
Tak i staramy się też rozwijać ją o kolejne udogodnienia typu powiadomienia Push czy inne funkcje po to, żeby móc jak najwięcej rzeczy robić przez aplikację. Taki krótki przykład: mamy klienta, który sprzedaje antyki. No i wyobraź sobie, że taki antyk to może być olbrzymia szafa, której nie zawiezie się do studia, żeby zrobić jej zdjęcia. No i co dalej? Przychodzi z telefonem, cyka jej zdjęcia, wrzuca. U nas może zrobić to w sposób przyjemny – bierzesz aplikację mobilną, robisz zdjęcia, dodajesz od razu ten produkt ze zdjęciami. Więc taka aplikacja w wielu biznesach mocno pomaga skrócić obsługę dodawania produktów.
Dropshipping w Sky-Shop
Przyznam, że prowadzenie sklepu internetowego z poziomu aplikacji mobilnej brzmi inspirująco. Wspominałeś wiele o integracjach z hurtowniami, o dropshippingu. A, no właśnie! Czy dropshipping jest przyszłością Sky-Shop?
Powiem tak, jest to u nas nieodzowna część biznesu naszych klientów. Oprogramowanie Sky-Shop posiada dużo udogodnień związanych z dropshippingiem.
Zmierzamy w tym kierunku, ponieważ cały czas oprócz rozwijania podstawowego narzędzia, jakim jest narzędzie do prowadzenia sklepu internetowego, rozbudowujemy się cały czas o różne funkcje, które wspierają dropshipping.
Chcemy żeby dropshipping był u nas dwukierunkowy – nie tylko pobieranie produktów z hurtowni i ich aktualizacje, tylko żeby wszystko było cały czas zgodne z tym, co jest w hurtowni. Bo w dropshippingu jeżeli nie masz dobrego stanu magazynowego, to sprzedajesz produkty, których nie ma. To ważne, żeby zsynchronizować stany i ceny z hurtownią.
I do tego dołożyć kolejną cegiełkę, czyli ten drugi kierunek – żeby można było automatycznie jednym kliknięciem składać zamówienia w hurtowniach, żeby obsługa dropshippingu była praktycznie zautomatyzowana. Chcemy robić to w automacie, wtedy tak naprawdę klient się skupia tylko i wyłącznie na sprzedaży. Zapomina o obsłudze zamówień, a wtedy skalowanie biznesu może być jeszcze szybsze. I tańsze, bo nie poświęca się czasu wtedy na obsługę!
Dropshipping jako uzupełnienie tradycyjnej sprzedaży
Czyli taka strategia może wpłynąć na to, że ten sklep w przyszłości będzie pewnego rodzaju samograjem! Oczywiście, jak wszystko się dobrze przemyśli i zaplanuje.
Dropshippingowym, oczywiście! Bo zwykły, stacjonarny, to wiadomo – trzeba paczki pakować, wysyłać. Oczywiście, tu jest większość e-commercu, niemniej dropshipping w wielu branżach jest, czy też jako uzupełnienie normalnej sprzedaży.
Powiedzmy, że masz asortyment, sprzedajesz go. Jest on relatywnie tani, powiedzmy do tysiąca złotych, ale twoi dostawcy czy marki, które sprzedajesz mają produkty hi-endowe czy premium po 10 tysięcy. Trudno się tym stockować, brać na magazyn, bo wiesz, mrozisz gotówkę w towarze – sprzeda się albo się nie sprzeda. I wtedy wchodzi dropshipping, czyli masz ten towar w swojej ofercie, na sklepie czy na marketplacach! A, jak się sprzeda, to zlecasz wysyłkę danemu producentowi czy hurtowni prosto do klienta. A więc nie musi to być to dropshipping na 100%, ale może być bardzo dobrym dodatkiem do tradycyjnych e-commerców.
Wysyłka SMS w sklepie Sky-Shop
Proponuję jeszcze wrócić do tematu naszej integracji, do tematu SMS-ów. Jak wiemy, umożliwiacie wysyłanie SMS-ów transakcyjnych w oparciu o platformę SMSAPI. I teraz pytanie do Ciebie: co Twoim zdaniem daje wysyłanie SMS-ów transakcyjnych Waszym klientom? Wszak wiemy, że to nie jest SMS, który bezpośrednio wpływa na sprzedaż.
Dodam jeszcze, że nie tylko transakcyjnych, ponieważ można też wysyłać kampanie SMS-owe właśnie za pomocą waszej bramki. Jeżeli chodzi o same SMS-y transakcyjne, to pozwalają na srócenie dystansu pomiędzy sklepem a klientem – to jest bardzo duża zaleta.
Kluczową sprawą jest transparentność. Klient od razu dowiaduje się, co się dzieje z jego zamówieniem, bo SMS-y można podpiąć pod każdy status zamówienia. Czyli w momencie, kiedy zamówienie zostało złożone możemy klientowi podziękować SMS-em i dalej, że przekazano na magazyn czy do pakowania. A pamiętajmy, że są firmy, które mają produkcje, więc to jest bardziej rozłożone w czasie! Możemy nawet wysłać do klienta SMS o tym, że zamówienie zostało wysłane i wkleić tam link do listu przewozowego.
Ta komunikacja może być naprawdę bardzo pożyteczna. Klient wie, co się dzieje z jego zamówieniami. A, co jest moim zdaniem kluczowe w tej kwestii, na przykład nie pisze do nas maila, na livechacie czy nie dzwoni – dzięki temu nie musimy go obsługiwać, bo on po prostu ma wszelkie informacje tu i teraz na telefonie.
Ja pozwolę sobie dodać coś, co zawsze powtarzam naszym klientom, szczególnie tym z e-commerce. Dlaczego warto korzystać z SMS-ów transakcyjnych? A no, dlatego że planując nawet wysyłanie SMS-ów marketingowych w przyszłości tymi SMS-ami transakcyjnymi przyzwyczajacie klientów, że jesteście firmą, która wysyła SMS-y. I to na pewno wpłynie na skuteczność marketingowych kampanii SMS-owych w przyszłości.
Korzyści dla klientów SMSAPI i Sky-Shop
I zmierzając powoli do końca, ponieważ za chwilę nasz shortcast stanie się podcastem, chciałbym tradycyjnie poinformować o tym, co czeka klientów Sky-Shop, którzy chcą skorzystać z usług SMSAPI. W tym przypadku jest to indywidualna konsultacja ze specjalistą SMSAPI.
I pytanie, co Sky-Shop oferuje klientom SMSAPI, którzy chcieliby otworzyć sklep internetowy wykorzystując właśnie do tego platformę Sky-Shop?
Tak, dla wszystkich klientów SMSAPI przygotowaliśmy specjalny rabat wysokości 10% na dowolny abonament sklepu na naszej platformie.
Pozostało mi w takim razie podziękować w imieniu klientów SMSAPI i ja też dziękuję Tobie, Maćku.
Dziękuję również!
Dziękuję naszym słuchaczom, którzy zdecydowali się pozostać z nami do końca. Z mojej strony mogę tylko obiecać, że postaram się aby ten shortcast pojawiał się jeszcze częściej, aby te inspirujące treści pojawiały się częściej niż dotychczas. A na ten moment dziękują Wam za uwagę. To był kolejny odcinek Audycji Partnerskiej. Do usłyszenia już wkrótce!