Audycja Partnerska SMSAPI Kamil Niedziewicz edrone

O przyszłości e-commerce, o inteligentnych rekomendacjach w sklepach internetowych – rozmawiam z Kamilem Niedziewiczem z edrone. Posłuchaj (lub przeczytaj) kolejnego odcinka Audycji Partnerskiej SMSAPI. Na zakończenie, prezent dla słuchaczy!

Posłuchaj wywiadu z Kamilem z edrone

Cześć. To jest kolejny odcinek Audycji Partnerskiej. A ze mną jest Kamil Niedziewicz – Partner Development Manager z edrone. Cześć Kamil.

Cześć, cześć Marku! Super Cię widzieć, rozmawiać.

Widzimy się zdecydowanie. Wy nas nie widzicie poza tymi pulsującymi grafikami. I oczywiście porozmawiamy o tym, czym jest edrone, czym zajmuje się Kamil, między innymi być może, jakieś ciekawostki ze świata e-commerce. No właśnie, zacznijmy od początku. Kamil, za co odpowiadasz w edrone, co ciekawego robisz na co dzień?

Dobra relacja z partnerem to dobra relacja dla klientów

W edronie odpowiadam za relacje partnerskie, nawiązywanie nowych relacji, dbanie o naszych starszych partnerów, z którymi już współpracujemy od kilku dobrych lat. Odpowiadam również za to, żeby nawiązywać nowe relacje, otwierać nowe okna, jakieś możliwości dla edrona. Przeszukiwać na jakich nowych płaszczyznach jesteśmy w stanie współpracować z różnymi dostawcami usług czy oprogramowania, powiedzmy to wprost, dla naszych klientów.

To wszystko się ze sobą łączy. Jeżeli my nawiążemy fajną relację partnerską z dobrym dostawcą, jesteśmy w stanie później przekazać też tą naszą dobrą relację dla naszych klientów. Można powiedzieć, że staram się uzupełniać wszystko to, co jesteśmy w stanie zagwarantować, dać jednocześnie i jako firmie i jako dla naszych klientów.

No to przypadkiem, tak się składa, że robimy w zasadzie to samo. Natomiast jak zresztą sami zauważyliście, robienie efektywnych i aktywnych partnerstw jest coraz popularniejsze i też jeżeli jesteście w B2B, to gorąco Was do tego zachęcamy.

Parę razy padła nazwa edrone. Ci, którzy działają w e-commerce pewnie już was kojarzą, natomiast wśród naszych słuchaczy, klientów i partnerów są firmy spoza e-commerce. Nie wiedzą czym jest edrone. Więc tak w kilku, a może nawet kilkudziesięciu żołnierskich słowach: czym jest ta platforma?

Czym zajmuje się edrone?

Dobra, postaram się skupić na corowych specjalnościach edrone. Tym, czym tak naprawdę jest, żeby też nie przedłużać. Edrone jest przede wszystkim platformą natychmiastowego zwrotu dostosowaną i wychodzącą naprzeciw klientom e-commerce.

Jeżeli macie e-commerce i macie problemy z konwersją, edrone będzie idealnym narzędziem dla Was. Przede wszystkim, dlatego że nie jesteśmy jakąś bardzo, bardzo skomplikowaną platformą. Powiedziałbym wręcz, że jesteśmy rozwiązaniem pudełkowym. To jest to coś, co mam wrażenie, że nas wyróżnia.

Łatwość wdrożenia, to jak łatwo poruszać się po naszym systemie, jak przyjazny jest ten system. To, że nie potrzebujemy jakiejś większej wiedzy analitycznej, większej wiedzy programistycznej, żeby uruchomić proste scenariusze, które mamy już tak naprawdę wcześniej przygotowane dla Was. Cały setup systemu, tego żeby wszystko działało i przynosiło efekty, jesteście w stanie wdrożyć w maksymalnie dwa miesiące. Ze wszystkimi funkcjami i żeby wszystko działało w stu procentach i żebyście byli z niego zadowoleni.

edrone to platforma instant ROI

Wspomniałeś o natychmiastowym zwrocie. Zaciekawił mnie ten zwrot. Chodzi oczywiście o natychmiastowy zwrot z inwestycji.

Tak!

Czyli wkładam jakieś koszty w edrone, bo oczywiście to nie jest darmowe rozwiązanie. To platforma typu SaaS, trzeba płacić co miesiąc jakąś określoną kwotę. Natomiast działa ona w taki sposób, jak dobrze rozumiem, dobrze kojarzę, że dzięki temu rozwiązaniu klient sklepu internetowego wchodząc do niego planując na przykład kupić określony produkt, zostawi jeszcze więcej pieniędzy niż planował zostawić.

Jak działa instant ROI?

Tak, dokładnie. Ja się zawsze śmieję, że edrone oddziałując na klientów odwiedzających sklepy internetowe, w cudzysłowie, zmusza ich, żeby kupowali właśnie jeszcze więcej. I przede wszystkim to, co najfajniej działa, to przypomina tym klientom, że „halo drogi kliencie, kupiłeś u nas, więc nie idź do konkurencji, zostań z nami”. To właśnie przynosi super efekty.

Silnik rekomendacji – to, co kojarzę, jak jestem w konkretnych sklepach internetowych i dostaję dobre rekomendacje zapala mi się lampka. Dobra, tutaj edrone maczał palce! Wchodzę na built with i patrzę, rzeczywiście jest edrone. Rzeczywiście zazwyczaj te rekomendacje są dość trafne i ciężko się oprzeć kupując np. ekspres do kawy i nie dokupić kilograma mojej ulubionej.

edrone wpływa na budowę relacji z klientem

To jest coś, o czym chciałem powiedzieć, że przede wszystkim personalizacja i nie tylko treści, które dzięki edronowi jesteśmy w stanie komunikować do klientów czy to onsite czy offsite. Dodatkowo właśnie, jeżeli są uzupełniane rekomendacjami, które są dostosowane, tak jak Ty Marku powiedziałeś, bezpośrednio do swoich preferencji.

Można powiedzieć, edrone dba o to i pilnuje, żebyś faktycznie dostał to, czym się interesujesz. Jeżeli interesują Cię właśnie buty do biegania czy jakiś konkretny sprzęt elektroniczny z konkretnymi parametrami, to żeby faktycznie komunikaty wszelkie, jakie ze sklepu będą wychodziły, były gdzieś w otoczeniu Twojego punktu zainteresowania. A nie jeżeli szukasz, dajmy na to, nowego ekspresu do kawy, żeby ze sklepu wyszła ci rekomendacja „cześć, tu jest fajny dzbanek na herbatę”, tak?

Oj tak, zdecydowanie! Herbaty nie piję zbyt dużo, więc nie trafiłoby to w moje gusta. Porozmawiajmy jeszcze krótko o samym e-commerce: bo przyzwyczailiśmy się właśnie do tych rekomendacji, że to fajnie działa, że często sklepy internetowe kuszą nas jakimiś produktami komplementarnymi.

Myślę, że powoli przyzwyczajamy się przez to, że e-commerce przechodzi małą ewolucję na naszych oczach. Mówię w kontekście mobile, zakupy w mobile są coraz wygodniejsze. Sam proces zakupowy, dużo się zresztą o tym mówi, jest coraz prostszy i ta ścieżka jest coraz krótsza. Przyzwyczailiśmy się też do obsługi przez czat boty. I teraz pytanie do fachowca z edrone: jaką wy widzicie przyszłość e-commerce w kontekście zarówno marketingu jak i obsługi klienta?

O przyszłości komunikacji w e-commerce

Wiesz co, fajną opcją jest, tak jak powiedziałeś, czat bot. Dużo osób z niego korzysta. My natomiast wyszliśmy z pomysłem takim, że co gdyby zrobić o wiele lepszego czat bota, gdyby dać mu dostęp do Twoich zainteresowań? Więc postawiliśmy na to, żeby połączyć czat bot z asystentem.

Tworzymy projekt AVA. Na pewno każdy miał kiedyś okazję skorzystać na swoim telefonie i skierować się niego „cześć Google”. Czy ewentualnie porozmawiać z Siri i poprosić o jakąś rekomendację. My natomiast stwierdziliśmy, że to jest fajny pomysł – zróbmy to samo w sklepie! AVA będzie asystentem głosowym dedykowanym do e-commerce.

O projekcie AVA – voice commerce

Dążymy do tego, żeby była w stanie zastąpić nawet żywą osobę w sklepie internetowym. Ma być tym takim żyjącym doradcą w sklepie internetowym. W momencie, jak będziesz wchodził na sklep nie będziesz musiał już rozmawiać z czat botem. Powiedzmy sobie wprost, mają one spore ograniczenia.

Natomiast AVA będzie rozumiała to, co klient ma na myśli. Będzie po prostu odczytywała jego intencje i potrafiła dać dla niego rekomendację odnośnie tego, o co konkretnie poprosił. Więc dajmy na to, klientka szukając przed zbliżającym się Sylwestrem chodzi po sklepach internetowych. Przeklikuje się przez jakieś inne rekomendacje, przeszukuje produkty. Jeżeli wejdzie na sklep, w którym będzie nasz moduł AVA, będzie w stanie bezpośrednio z AVĄ porozmawiać: cześć, szukam czerwonej sukienki, która ma być wytaliowana, ale nie dłuższa niż do kolana, do tego świecąca i na ramiączkach.

Jeżelibyśmy takie samo zapytanie skierowali np. do asystenta Google czy do Siri, nie będą w stanie „wypluć” konkretnej rekomendacji. Natomiast AVA będzie to potrafiła, będzie w stanie znaleźć odpowiednie produkty na danym sklepie i pokazać je klientce z pytaniem, czy to jest to czego konkretnie ona szuka.

Jeżeli tak wygląda przyszłość e-commerce, to bardzo proszę o tą przyszłość jak najszybciej. O samej AVA czy też w ogóle o voice commerce można opowiadać dość długo, więc już zdążyłem w międzyczasie odpytać też Marcina Lewka z edrone w tym temacie.

W drugim sezonie To jest Podcast Biznesowy pojawi się, między innymi, odcinek o voice commerce. Mimo wszystko, mimo tego skomplikowania, to będzie dla e-commerców dość przystępny produkt.

Korzyść od edrone

Dobrze, zmierzamy do dziesiątej minuty naszej rozmowy, bo to taki format 10-minutowy. Więc, czwarte pytanie: co edrone przygotował dla słuchaczy Audycji Partnerskiej?

Przygotowaliśmy fajną ofertę. Każda osoba, która słuchała tego podcastu, będzie mogła skontaktować się z nami, czy z tobą Marku. I w momencie, gdy powoła się na ten podcast dostanie onboarding za złotówkę.

Krótko, zwięźle i na temat. Dziękuję w imieniu wszystkich słuchaczy naszej audycji. To był kolejny odcinek Audycji Partnerskiej. Moim gościem był Kamil Niedziewicz. Dziękuję Ci Kamilu za obecność!

Dzięki wielkie Marku za zaproszenie!

I do usłyszenia w kolejnych odcinkach Audycji Partnerskiej.

Cześć, trzymajcie się!