Na temat wymiany informacji między koordynatorami spotkań branżowych a ich uczestnikami, rozmawiamy z Robertem Rachwałem, właścicielem firmy ClickMaster oraz pomysłodawcą i głównym organizatorem Mobile Trends Conference&Awards.
W jakim celu wykorzystywane są wiadomości SMS podczas konferencji Mobile Trends? Jakiego typu informacje najprościej jest przekazać tą drogą?
Wiadomości SMS wysyłane są do uczestników, by przekazać im najważniejsze informacje dotyczące konferencji. Wysyłamy je zarówno przed wydarzeniem, przypominając o terminie konferencji, jak i później, już w trakcie jej trwania.
Za pomocą SMS-ów informujemy np. o zniżkach na przejazdy TAXI czy o zmianach w programie. To bardzo dobry sposób na szybkie dotarcie z informacją do wszystkich uczestników jednocześnie.
Dodatkowo, wysyłamy też wiadomości o charakterze wizerunkowym, które mają budować relacje z uczestnikami naszych spotkań: tuż przed konferencją witamy wszystkich w Krakowie, tuż po, dziękujemy uczestnikom za udział.
Czy jednocześnie te komunikaty, o których Pan wspomniał, przekazywane są także w inny sposób?
Staramy się komunikować różnymi kanałami. To, jakie narzędzie komunikacji wybierzemy, zależy też w dużej mierze od rodzaju informacji. Dużo wiadomości wysyłamy mailem przed konferencją, jednak nie jest to rozwiązanie wystarczające.
Chcemy mieć gwarancję, że najważniejsze informacje zostaną przeczytane przez odbiorcę i dodatkowo, pozostały na jego telefonie, aby mógł do nich wrócić w każdej chwili.
Dlatego też w niektórych sytuacjach SMS-y są niezastąpione. Mail może trafić do spamu, post na Facebooku może zostać niezauważony. SMS to jedyna forma komunikacji, co do której mamy niemal pewność, że odbiorca ją odczyta.
Krótkie wiadomości mają więc konkretną rolę do odegrania podczas komunikacji z uczestnikami imprez branżowych…
Tak, ponieważ telefon jest urządzeniem, które nosimy ze sobą cały czas. Z własnego doświadczenia wiem, że dużo rzadziej odkładam na później odczytanie SMS-a niż wiadomości e-mail. Z pewnością taka reakcja spowodowana jest dużo krótszą i konkretniejszą forma przekazu.
Co ciekawe, ta cecha jest jednocześnie i zaletą, i wadą. Pewne informacje, niestety, jest trudno przekazać za pomocą SMS-a, w takiej sytuacji to e-mail będzie więc bardziej efektywny.
A jak uczestnicy konferencji reagują na komunikację SMS-ową? Chętnie udostepniają swoje numery telefonów?
Uczestnicy coraz chętniej wypełniają w formularzu rejestracyjnym pole z numerem telefonu, mimo że nie jest ono obowiązkowe. Oznacza to, że są chętni na otrzymywanie informacji za pomocą tego kanału.
Co więcej, na telefon nie dociera tak duża ilość spamu jak na adres e-mailowy, dlatego też prawie każdy z nas odczyta otrzymanego SMS-a.
Czy uważa Pan, że podczas każdej konferencji SMS jest przydatnym kanałem komunikacji czy też w tym przypadku mobilna tematyka wydarzenia w pewien sposób zobowiązuje?
Używamy tego kanału do komunikacji z uczestnikami konferencji nie tylko dlatego, że jest to wydarzenie dotyczące mobile. Mówiąc najprościej: uważamy krótkie wiadomości tekstowe za skuteczne i przyjazne dla użytkownika.
Ważne jest to, że uczestnik podaje dobrowolnie swój numer telefonu i nie jest do tego zmuszany. Polecam zdecydowanie tą formę komunikacji wszystkim organizatorem wydarzeń, nie tylko o tematyce mobile.