Table of Contents
Wyobraź sobie, że masz kilka chwil w telewizji i musisz w tym czasie zachęcić widzów do zapisania się do darmowych testów aplikacji. Jak to zrobić? To proste wykorzystaj Short Code i dwukierunkową komunikację SMS. Tak jak zrobił to jeden z naszych klientów zaproszony do programu „Pytanie na śniadanie”.
Kampanie oparte o skrócony numer
O możliwościach jakie daje skrócony link pisaliśmy na przykładzie szerzej we wpisie Jak pozyskać klienta za pomocą Short Code? oraz na przykładzie kampanii, którą zorganizowała Coca-Cola. Podobnie o promocji aplikacji, jaką można przeprowadzić z wykorzystaniem wiadomości SMS. Teraz przeczytajcie jak sprawdza się Short Code do promocji nowych technologii oraz jak dobrze wykorzystać czas antenowy, gdy chcemy zachęcić widzów do poznania naszej aplikacji.
Short Code w pigułce
Numery Short Code to krótkie, 4- lub 5-cyfrowe numery, które pozwalają na dwukierunkową komunikację między marką, a konsumentami. Służą one jednocześnie do wysyłania i odbierania wiadomości SMS. Od strony technicznej, krótkie numery funkcjonują tak samo, jak numery Premium, jednak z tą istotną różnicą, że nie są to numery o podwyższonej płatności.
Jak działa Cardio Watch?
Cardio Watch to narzędzie służące do analizy pomiarów domowych u pacjentów z chorobami serca. Lekarz nie widzi swojego pacjenta pomiędzy kontrolami i dlatego nie wie na bieżąco jaki jest jego stan zdrowia. Twórcy zmienili tą sytuację i stworzyli system, który wysyła SMS pacjentowi z przypomnieniem o pomiarze ciśnienia. Po dokonaniu badania pacjent odsyła swój pomiar, który trafia na jego konto – algorytm CardioWatch’a przelicza dane i udostępnia lekarzowi raport przed kolejną planowaną kontrolą. W przypadku zaostrzeń pacjent dostaje powiadomienie o wcześniejszej wizycie u lekarza. Dzięki takiemu rozwiązaniu doktor na bieżąco może monitorować stan zdrowia pacjenta i w razie jakichkolwiek nieprawidłowości lub stanu zagrożenia, reagować na nie.
1200 zgłoszeń w 10 minut
Ponieważ jesteśmy równie mocno związani z branżą IT jak i medycyną, każde wprowadzane rozwiązanie wcześniej badamy. Testowaliśmy która z form komunikacji jest najlepsza wśród pacjentów mających zaburzenia kardiologiczne. Okazało się, że aplikacja iOS, Android ani rozwiązania webowe, nie były tak dobre jak komunikacja SMS. Tak więc, wiadomości tekstowe są nadal skutecznym środkiem w efektywnej komunikacji z użytkownikami.
Jeszcze przed moją wizytą w programie „Pytanie na Śniadanie” poszukiwaliśmy kolejnych pacjentów do testowania CardioWatch. Wcześniej podczas kilku wywiadów dla gazet, formą kontaktu był numer telefonu. Jednak tym razem, podczas wizyty w TVP zdecydowaliśmy się na skorzystanie z Short Code – mając nadzieję, że zwiększy liczbę osób zgłaszających się na nasze darmowe testy.
Co istotne, muszę pochwalić tu jakość obsługi w SMSAPI, o pomyśle z użyciem skróconego numeru pomyślałem dosłownie kilkanaście minut przed wejściem na antenę. W tym czasie Michał z naszego team’u zdążył zadzwonić do Biura Obsługi Klienta i aktywować numer wraz z podpięciem go do naszej sieci. Wystarczyło, że powiedziałem na antenie, że aby zapisać się do testów należy wysłać SMS-a o treści „TAK” na prosty numer 4488. Już po kilku minutach zgłosiło się do nas kilkaset osób.
Mój czas antenowy zajął około 10 min, podczas których liczba wysyłanych SMS ze zgłoszeniami rosła w niesamowitym tempie. Ostatecznie udało nam się zebrać 1200 pacjentów, którzy wyrazili chęć na wzięcie udziału w testach CardioWatch’a. Osiągnęliśmy sukces, dzięki świetnej jakości naszego rozwiązania oraz prostocie sposobu kontaktu dla zainteresowanych telewidzów.
Oskar Kiwic – Cardio Watch
Cały występ Oskara oraz zaproszenie do udziału w testach Cardio Watch możecie zobaczyć tutaj.
Autor: Kamil Kolbusz