Konkurs SMS podczas eventu - case study Arkana Cosmetics

Spis treści

Jak wykorzystać odbiór SMS do budowania zaangażowania podczas eventów?

DźwiÄ™k przychodzÄ…cej wiadomoÅ›ci SMS, sala peÅ‚na twarzy podÅ›wietlonych przez ekrany telefonów to z reguÅ‚y sygnaÅ‚, że z Twoim wystÄ…pieniem jest coÅ› nie tak. Przyjęło siÄ™ że siÄ™gniÄ™cie po komórkÄ™ jest sygnaÅ‚em braku zaangażowania, a może nawet bÅ‚Ä™dów po stronie prelegenta. Ale czy na pewno? Na przykÅ‚adzie szkoleÅ„ organizowanych przez firmÄ™ Arkana Cosmetics, obalamy ten mit. 

Podstawy komunikacji SMS

Biznesową komunikację SMS dzielimy na trzy główne kategorie. Większości firm służy więc ona jako narzędzie prosprzedażowe, które pozwala docierać bezpośrednio do konsumentów. Wiadomości tekstowe ze względu na szybkość dotarcia są także wykorzystywane do powiadamiania o zmianie statusów zamówień czy realizacji usługi. Wysoki poziom bezpieczeństwa SMS pozwala zaś na użycie ich jako sposobu weryfikacji transakcji, przypominania haseł czy potwierdzania danych.

Komunikacja SMS – podział według funkcji

  • marketing SMS – wiadomoÅ›ci prosprzedażowe; pamiÄ™taj, że wedÅ‚ug postanowieÅ„ wprowadzonych przez RODO wysyÅ‚anie takich wiadomoÅ›ci wymaga uzyskania zgody od odbiorcy;
  • powiadomienia SMS – wiadomoÅ›ci informujÄ…ce o statusie i realizacji zamówieÅ„;
  • autoryzacja SMS – wiadomoÅ›ci systemowe wysyÅ‚ane w celu potwierdzenia transakcji, danych czy przypominania haseÅ‚.

Klienci SMSAPI nie przestają nas jednak zaskakiwać wykorzystując wiadomości tekstowe w niekonwencjonalny sposób!

Przeczytaj case study: Moto Idea

Jak angażować uczestników szkolenia? 

Arkana Cosmetics to polska marka profesjonalnych dermokosmetyków dla gabinetów kosmetycznych i profesjonalistek. DziaÅ‚ania firmy oparte sÄ… o naukowe i czÄ™sto wyprzedzajÄ…ce trendy rozwiÄ…zania. Ma to odniesienie zarówno wzglÄ™dem technologii wytwarzania kosmetyków, skÅ‚adu produktów jak i stosowanych form promocji.

Ważnym elementem marketingu firmy sÄ… cykliczne szkolenia dla partnerek marki. Szkolenia organizowane w różnych miastach Polski majÄ… na celu nie tylko przybliżenie nowoÅ›ci w ofercie, integracjÄ™ Å›rodowiska kosmetyczek, ale także utrzymanie zaangażowania w życie firmy. 

Wydarzenie dla partnerek i partnerów marki Arkana Cosmetics

Konkursy SMS podczas wydarzeń

Planując kolejne edycje prezentacji eksperckich przeznaczonych dla partnerów biznesowych marki, organizatorzy zadali sobie pytania: jak wyróżnić się spośród wszystkich innych wydarzeń tego typu, jak spowodować by spotkania były warte polecenia?

OdpowiedziÄ… okazaÅ‚o siÄ™ prowadzenie konkursów SMS z nagrodami. PomysÅ‚ wydaje siÄ™ dobrze znany, jednak dziÄ™ki zastosowaniu systemu wysyÅ‚kowego SMSAPI, udaÅ‚o siÄ™ zaproponować coÅ› nowego i wyjÄ…tkowego. DziÄ™ki dwukierunkowej komunikacji SMS udaÅ‚o siÄ™ także speÅ‚nić dodatkowÄ… funkcjÄ™, ale o tym w później. 

Jak wykorzystać numer odbiorczy SMS do przeprowadzenia konkursu?

Po krótce: konkurs składa się z trzech pytań, a o zwycięstwie decyduje poprawność odpowiedzi oraz szybkość ich udzielenia. Na pytania wyświetlane na ekranie uczestniczki odpowiadają za pomocą darmowych SMS-ów.

Dzięki zastosowaniu 9-cyfrowego numeru odbiorczego (Long code), organizatorzy mogą w prosty i szybki sposób zbierać odpowiedzi. Do uruchomienia systemu wystarczył Panel Klienta SMSAPI. Obeszło się bez pomocy programisty, który musiałby pisać skrypt do zbierania odpowiedzi.

Konkurs SMS podczas wydarzenia

Zobacz nagranie webinaru, z którego dowiesz się, jak przeprowadzić ankietę SMS

Budowanie bazy kontaktów podczas eventu

DodatkowÄ… zaletÄ… wykorzystania dwukierunkowej komunikacji SMS jest budowanie bazy kontaktów. OczywiÅ›cie, przed przystÄ…pieniem do zabawy, uczestniczki muszÄ… wyrazić zgodÄ™ na otrzymywanie komunikacji od firmy.

Osoby, które wzięły udziaÅ‚ w konkursie zapisywane sÄ… w bazie danych, razem z nazwÄ… miejscowoÅ›ci, w której odbyÅ‚o siÄ™ spotkanie. Zebrane kontakty sÅ‚użą później do informowania o zbliżajÄ…cych siÄ™ wydarzeniach i szkoleniach, a także podziÄ™kowania za udziaÅ‚ w szkoleniu.

Targetowanie komunikacji SMS

Powiązanie numerów z miejscowością ułatwia personalizowanie, a także targetowanie SMS. Dzięki temu odpowiedni, zaangażowani odbiorcy ściśle dostają dopasowane wiadomości, które faktycznie ich dotyczą.

Wnioski

Do tej pory firma Arkana Cosmetics zorganizowała już 20 spotkań z konkursami. Według danych dostarczonych przez organizatorów, ponad połowa uczestniczek bierze udział w zabawie z nagrodami.

Popularność konkursu wynika z faktu, że telefon jest zawsze pod ręką, a wysłanie SMS-a jest darmowe i proste. Co więcej, wiąże się z otrzymywaniem spersonalizowanych komunikatów informujących o wydarzeniach, które inaczej mogłyby być łatwo przegapione.