Table of Contents
Interesuje Cię praca na Śląsku? Szukasz zatrudnienia w IT? SMSAPI to doskonałe miejsce, aby rozpocząć profesjonalną przygodę albo kontynuować karierę. Zatem, poznajmy się lepiej! Zapraszam na wirtualny spacer po naszym biurze na Toszeckiej 101 w Gliwicach.
Na start, kilka słów wyjaśnienia. Przydadzą się, aby poukładać wszystkie terminy, nazwy i skróty. Zacznijmy od zupełnych podstaw! Nazywam się Michał, zajmuję się pisaniem treści na bloga i nie tylko. Dzisiaj chciałbym przedstawić Ci, tak pokrótce, firmę w której pracuję od 2018.
Kilka słów o SMSAPI
Jesteśmy SMSAPI – profesjonalną bramką SMS działającą w Polsce i za granicą. Pomagamy firmom i instytucjom publicznym w komunikacji z klientami. Naszym podstawowym produktem są masowe wysyłki SMS, które znasz zapewne z powiadomień otrzymywanych po zakupach w sklepach internetowych. Jest spora szansa, że na swoim telefonie masz SMS przesłane przez naszych klientów.
SMSAPI a LINK Mobility Group
SMSAPI to marka LINK Mobility Group, czyli międzynarodowej grupy zrzeszającej największych graczy komunikacji mobilnej. Zanim dołączyliśmy do LINK, działaliśmy w Polsce i za granicą od 2007.
Sam pomysł na firmę dostarczającą masowych wysyłek SMS powstał w wyniku zauważenia potrzeby rynku i braku podobnych rozwiązań w tamtym czasie. Uważne słuchanie mamy zatem w DNA.
Czym zajmuje się SMSAPI?
Mówiąc o masowych wysyłkach SMS mam na myśli wiadomości przychodzące na telefony z informacjami na przykład o wspomnianych wcześniej zamówieniach, najnowszej promocji czy z kodem potwierdzającym logowanie. Tym właśnie zajmujemy się na co dzień. Co więcej, działamy globalnie, czyli wysyłamy SMS za granicę.
Dodatkowo, oferujemy również szereg innych funkcji rozbudowujących możliwości mobilnego kanału komunikacji biznesowej:
- odbiór SMS (dwukierunkowa komunikacja SMS),
- SMS z nazwą zamiast numeru,
- sprawdzanie numerów w systemie HLR,
- wysyłkę MMS,
- kampanie VMS (wiadomości głosowe),
- RCS (Rich Communication Services),
- WhatsApp Business API,
- i wiele innych!
Przy okazji, w ogóle nie prowadzimy wiadomości obciążających odbiorców dodatkowymi opłatami. SMS Premium są passe.
Dbamy, żeby komunikacja SMS przebiegała sprawnie, legalnie i z poszanowaniem prywatności odbiorców. Lubimy przejrzyste zasady, zarówno względem naszych partnerów biznesowych, jak i pracowników. Wedle prawa (RODO) jesteśmy procesorem danych. Dostarczamy narzędzi, dzięki którym firmy mogą budować relacje ze swoimi klientami w Polsce i zagranicą.
Poznaj zespół SMSAPI
Nasza siedziba mieści się w wieżowcu Kopernik na Toszeckiej 101 w Gliwicach. Jak jest ładna pogoda, to z okien na piątym piętrze widać góry. Jako że wstęp mamy za sobą, zapraszam na wycieczkę po biurze!
Jest już nas ponad pół setki, dlatego w imieniu każdego z działów wypowie się jego kierownik. Tak będzie łatwiej, a zarazem będziesz mieć okazję, żeby poznać swojego potencjalnego szefa. ? Przy okazji, listę aktualnych ofert pracy w SMSAPI znajdziesz na stronie kariera.
Przy okazji, zobacz też najnowszy film o pracy w naszym teamie. Rozmawiamy o początkach, dobrych radach na start przygody w SMSAPI oraz tym, co zamawiać w piątki. Miłęgo oglądania!
Marketing & PR
Pozwól, że rozpocznę od swojego poletka, czyli marketingu i PR. Nasz zespół składa się z czterech osób, a przewodzi nami Maja. Poza nią jest jeszcze Przemek od reklam oraz Klaudia od web designu. Mnie już znasz.
Nie jest nas dużo, podobno nawet mało, jak na to, jak wiele tematów ogarniamy. Po tych kilku latach pracy sądzę, że naszą największą przewagą jest dopełnianie się umiejętności. Każdy ma swoją specjalność, a Maja dba o to, aby to się wszystko kręciło w dobrym kierunku.
Maja o początkach pracy w SMSAPI
Przypominam sobie swoje pierwsze dni w firmie w październiku 2016, ledwo opierzona studentka z minimalnym doświadczeniem przychodzi do biura w Gliwicach, sadzają mnie przed kompem i mówią: działaj. Byłam przerażona, wtedy nawet nie rozumiałam na czym to SMSAPI polega!
Wypuszczenie na głęboką wodę dało mi ogromne poczucie sprawczości, zaufania i swobody pracy. Tego, że najlepsze lekcje otrzymuje się od osób bardziej doświadczonych i praktyków. I tego, że wiedza jest w zasięgu ręki każdego, kto po nią sięga.
Maja Wiśniewska – Head of Marketing
Przeczytaj wywiad z Mają
IT – frontend, backend, support i admin
Z racji tego, że mamy tak wiele wspólnych tematów, w pokoju marketingowym siedzi (zdalnie) z nami Kuba. To Product Manager, a zarazem łącznik z działem IT. A po godzinach, domowy piwowar i sędzia piw kraftowych. Dobrze mieć taką osobę blisko!
Jakub o niezbędnych umiejętnościach
Jest taki dowcip, powtarzany przez Project Managerów, o dwóch kotach, które idą przez pustynię. Po trzech dniach jeden odzywa się do drugiego i mówi „Stary, ja nie ogarniam tej kuwety”. Niezbędną umiejętnością jest więc ogarnianie kuwety. ? Poza tym, umiejętność przewidywania wpływu zmian w różnych miejscach i na różne obszary. Ponad wszystko jest jednak umiejętność rozmowy, słuchania i empatii.
Jakub Kluz – Product Manager
Przeczytaj wywiad z Jakubem
Szefem działu IT jest natomiast Grzegorz, zwany także Gregiem, który z SMSAPI związany jest już od ponad 10 lat. To dzięki niemu praca w IT przebiega sprawnie. Dla porządku, team deweloperski podzieliliśmy na kilka podzespołów.
Po pierwsze, frontend opiekuje się naszymi stronami internetowymi, czyli polską i zagranicznymi wersjami serwisu SMSAPI oraz panelem klienta. Po drugie, mamy także silny backend. Programiści tworzą, testują i utrzymują infrastrukturę bramki SMS. Trzecim filarem jest support i admini, którzy rozwiązują wszystkie problemy związane z działaniem SMSAPI.
Grzegorz o narzędziach organizujących pracę IT
Rozwijamy oprogramowanie zwinną metodą agile, dlatego głównym narzędziem jakie stosujemy jest tablica kanban. Korzystamy z jej elektronicznej wersji, która pozwala na łatwiejsze przydzielanie zadań oraz stosowanie ich rozwiniętych opisów w jednym miejscu.
Kolejne najczęściej używane narzędzia to: kalendarz – żeby połapać się w spotkaniach i nie zapomnieć o żadnym, dobry klient mailowy, który pozwala szybko sortować maile – a pod względem sortowania maili jestem pedantyczny oraz kilka narzędzi programistyczno-administracyjnych – czasami “bawię się” jeszcze w developera / admina.
Grzegorz Lentzy – IT Director
Przeczytaj wywiad z Grzegorzem
NOC – monitoring 24/7
Blisko związany z IT jest dział NOC. Nazwa słusznie sugeruje pracę na nocnej zmianie. Ich zadaniem jest monitoring, utrzymanie i troubleshooting serwisu SMSAPI i innych platform zrzeszonych w LINK Mobility Group poza godzinami otwarcia biura, niezależnie od dnia tygodnia. Akronim NOC rozwija się jako Network Operations Center.
Zespołem NOC dowodzi Kazimierz. Do jego zadań należy planowanie i organizowanie pracy, a także przygotowywanie i ulepszanie procesów w grupie LINK Mobility oraz samym SMSAPI. Dział monitoringu jest jedną z najprężniej rozwijających się jednostek, dlatego sporo czasu poświęca też na tematy związane z rekrutacją. 😉
Kazimierz o zespole NOC
Poza pracą w trybie 24/7, jesteśmy zespołem multi-dyscyplinarnym o szerokim zakresie działania. Zespół nie tylko patrzy w monitory i śledzi każdy serwis w LINK-ach. Rozwijamy swoje narzędzia, procesy, dokumentacje. Uczestniczymy w wielu projektach i sami je prowadzimy z naszymi kolegami z innych teamów. Każdy z członków zespołu ma swoją specjalizację i umiejętności, które staramy się wykorzystać wewnątrz i poza działem NOC. Siła NOC jest więc w jego zespole, który staramy się budować i doskonalić.
Kazimierz Znojek – Head of Network Operations Center
Przeczytaj wywiad z Kazimierzem
Bezpieczeństwo
Blisko związana z tematami programistycznymi jest kwestia bezpieczeństwa. Tratujemy ją bardzo poważnie, dlatego mamy własnego Data Protection Officera. Jan pełni rolę policjanta, a zarazem cierpliwego nauczyciela, który wyznacza bezpieczną i zgodną z RODO ścieżkę działań. Szczerze wierzymy, że właśnie przez edukację rynku możemy zmienić postrzeganie komunikacji mobilnej i samych wiadomości tekstowych, dlatego tak wiele uwagi poświęcamy właśnie poszanowaniu prywatności i bezpieczeństwu.
Jan o karierze w SMSAPI
Swoją podróż w firmie zacząłem w dziale IT. Następnie, odwiedziłem większość działów i szczebli zarządzania. Na przestrzeni lat zajmowałem się w zasadzie wszystkim z wyłączeniem marketingu. Przeszedłem przez szereg stanowisk tj. programista, project manager, product owner, kierownik biura obsługi klienta, dyrektor ds. operacyjnych i administracyjnych, kończąc epizodem na stanowisku wiceprezesa zarządu tuż przed przejęciem firmy przez LINK Mobility Group.
W międzyczasie także byłem ABI i później IOD. Od dwóch i pół roku jestem już „tylko” DPO, nie tylko dla SMSAPI, ale też dla całej grupy LINK Mobility Group i jednostek podległych.
Jan Wieczorkiewicz – Data Protection Officer
Przeczytaj wywiad z Janem
Nie wiem czy wiesz, ale w 2021 udało nam się uzyskać Certyfikat ISO 27001. Oznacza to, że SMSAPI zapewnia swoim klientom i partnerom biznesowym najwyższy poziom bezpieczeństwa danych i infrastruktury. Za ten sukces odpowiedzialny jest Łukasz. Zapytany pewnie powiedziałby, że to praca nas wszystkich zadecydowała o pozytywnym audycie. Skromniacha! ?
Obsługa klienta polskiego i zagranicznego
A propos sukcesów, nie byłoby żadnego gdyby nie tytaniczna praca koleżanek z Biura Obsługi Klienta, którym zarządza Katarzyna. Dziewczyny robią fenomenalną robotę opiekując się klientami polskiej i zagranicznej bramki SMS. Są naszym frontem i pierwszą linią, bez nich SMSAPI nie byłoby tam, gdzie teraz jest. Serio.
Chciałbym podkreślić jeszcze jedną kwestię, która często umyka. Poza wsparciem klientów polskojęzycznych, mamy również silny team zagraniczny. Alina, Emilia i Nina mówią po angielsku, niemiecku, francusku, włosku i hiszpańsku, dzięki czemu codziennie pomagają klientom z niemal całego globu.
Katarzyna na temat pracy działu BOK
W naszej pracy nie chodzi o to, kto ma rację, ale jak rozwiązać problem. Kontakt z Klientem nie polega na udowadnianiu swoich racji, ale na zrozumieniu potrzeb obu stron.
Chodzi o to, żeby jak najszybciej zareagować, zrozumieć problem i znaleźć narzędzia, które go rozwiążą. Czasem zdenerwowanie Klienta wynika po prostu z odmiennego rozumienia danej funkcji. Trzeba go wysłuchać, uspokoić i stworzyć przyjazną przestrzeń do pracy nad problemem. Na tym polega filozofia działania BOK-u.
Katarzyna Pamuła – Customer Service Manager
Przeczytaj wywiad z Katarzyną
Sprzedaż i relacje partnerskie
Kolejnym zespołem, który ma największa styczność z klientami jest sprzedaż. Odpowiadają za pozyskiwanie leadów, wsparcie obecnych i szukanie nowych dróg rozwoju platformy. Przyznam, że w przypadku SMSAPI, nazwa sprzedaż jest niefortunna. Do głównych zadań działu należy bowiem budowanie i utrzymywanie dobrych relacji, czasem nawet partnerskich. Staramy się rozwiązywać problemy firm i proponować rozwiązania, które wynikają z faktycznych potrzeb.
Marek na temat pracy w dziale sprzedaży SMSAPI
Dobry produkt to połowa sukcesu. Drugą połową jest obsługa klienta, zarówno przed, jak i posprzedażowa. Po zakupie klient musi czuć, że ma w nas wsparcie. Cały customer journey powinien być tak zaplanowany, żeby klient podczas zakupów wiedział, że trafił na najlepszą podróż sprzedażową swojego życia.
Klient przyszedł kupić produkt bądź usługę X, a w międzyczasie spotkało go tyle przyjemnych i niespodziewanych rzeczy, które podwyższyły wartość tego produktu. Wtedy cena nie będzie dla niego tak istotna jak wrażenia jakich doświadcza. Dobre relacje są najważniejsze.
Dlatego nie lubię określeń sprzedawca, handlowiec, doradca klienta. Nikomu się dobrze nie kojarzą. Lepszym określeniem jest ekspert bądź, jak w moim przypadku, partner.
Marek Palka – Business Strategic Partner
Przeczytaj wywiad z Markiem
Mówiąc o partnerstwie powinienem również wspomnieć o naszym Partnership Managerze, który dba o partnerstwa biznesowe i marketingowe oraz integracje SMSAPI. Done! ✅ Więcej o tym, co robi Marek przeczytasz w oddzielnym wpisie.
HR i administracja
Dla Ciebie najważniejszym, bo pierwszym, z którym się spotkasz, będzie zapewne dział kadr. Dziewczyny nie tylko dbają o sprawną rekrutację, ale także ogarniają cały ten bajz… wszelkie sprawy związane z codziennym funkcjonowaniem biura, przepływem ważnych informacji i organizacją pracy całego SMSAPI i LINK Mobility Poland. Tutaj prym wiedzie Samanta oraz Paulina, które dbają o zatrudnienie najlepszych i najlepiej rokujących kandydatów.
Samanta o największych wyzwaniach w pracy HR-owca
Myślę, że największym wyzwaniem w pracy z ludźmi jest prawidłowa komunikacja. Zaniedbania w tym obszarze mogą przyczynić się do dezinformacji, a co za tym idzie do niezrozumienia i pogorszenia wizerunku firmy, poszczególnych działów lub pracowników. A w obszarze HR, brak właściwego przepływu informacji może całkowicie zaburzyć pracę.
Samanta Folwaczny – HR & Recruitment Specialist
Przeczytaj wywiad z Samantą
Za sprawny przepływ dokumentów, fakturowanie i inne sprawy finansowe odpowiadają natomiast dziewczyny z działu administracji. Ich praca jest nieoceniona, zarówno pod względem biznesowym, jak i czysto organizacyjnym.
Joanna o wyzwaniach działu finansowego
Takim ogólnym wyzwaniem, które towarzyszy mi od kilku lat jest konieczność szybkiego przystosowania się do zmian w dynamicznym świecie, głównie w zakresie nowych technologii. Niestety, prawo i legislacja nie nadążają za postępem technologicznym i tym, jaki ma on wpływ na procesy w gospodarce.
Wyzwaniem dla finansisty jest zatem znajdowanie rozwiązań, które nie będą stały w sprzeczności z prawem, a jednoczenie będą pozwalały być liderem w branży. Czasem to bardzo trudne.
Joanna Szponarska – Finance Director
Przeczytaj wywiad z Joanną
Dyrektor zarządzający
Ostatnim, ale jednocześnie najistotniejszym z perspektywy działalności spółki, jest Wojciech. Reprezentuje nas przed Grupą, jest też twarzą SMSAPI. Ciekawostka, w firmie obecny od samego jej początku i choć sam tego nie przyzna, to bez jego doświadczenia i trzeźwego spojrzenia, byłoby ciężko funkcjonować na polskim i międzynarodowym rynku. Widać to co roku, gdy odbieramy Diamenty Forbesa, Gazelę Biznesu czy inne ważne nagrody.
Wojciech na temat pracy na stanowisku Dyrektora Zarządzającego
Zgodnie z zasadą „don’t fix something that ain’t broken” szukam obszarów, które nie funkcjonują tak jak powinny. Analizuję przyczyny i wprowadzam zmiany obserwując efekty. Jeżeli zmieniasz coś, co nie działa, masz większą szansę, że to naprawisz niż bardziej popsujesz.
Przez te wszystkie lata udało mi się zachować DNA firmy wraz z wartościami, takimi jak “jakość SMSAPI”. Od zawsze poprzeczka była powieszona powyżej średniej, dlatego nie akceptowałem nijakości. Gdy projekt wymagał dopracowania wolałem wypuścić go później, ale dopracowany, niż szybciej, ale przynoszący słabe efekty.
Praca na moim stanowisku polega też trochę na utożsamieniu się z firmą. Z radością przeżywasz sukcesy, a porażki sprawiają ci ból. Jesteś jakby zespolony z naczyniami nerwowymi firmy, dlatego każdego dnia starasz się, aby sukcesów i pozytywnych rzeczy było więcej niż tych negatywnych.
Do moich głównych obowiązków należy zatem całkowita odpowiedzialność za jednostkę organizacyjną, rachunek zysków i strat, budżetowanie, personel, strategie sprzedaży, marketingu i rozwoju produktowego, a także sprawy organizacyjne.
Wojciech Kaczmarek – Managing Director
Przeczytaj wywiad z Wojciechem
Praca w SMSAPI
Brzmi fajnie, nie? 😉 Sprawdź listę ofert pracy i aplikuj do SMSAPI. Możesz również wysłać nam swoje CV – odezwiemy się do Ciebie, jak tylko otworzy się odpowiednia rekrutacja. A, no i już po wszystkim nie zapomnij wpaść na kawkę do marketingu!