Table of Contents
LINK Conversations to kompletny interfejs konwersacyjny, który rewolucjonizuje komunikację na linii marka – klient. Przedstawiamy najważniejsze cechy i udogodnienia usługi oraz wyjaśniamy jej działanie.
Dlaczego potrzebny jest nowy standard komunikacji?
Masowa wysyłka wiadomości tekstowych przeżywa obecnie renesans. Potwierdza to m.in. nasz ostatni raport Komunikacja marki – oczekiwania konsumenta oraz ogólny trend rynku usług komunikacyjnych dla firm.
Standard SMS nie jest jednak najnowszym rozwiązaniem, bo od jego premiery upłynęło już prawie 30 lat. W tym czasie zdążyły powstać nowe komunikatory oraz szeroko dostępne kanały dialogu firm z klientami. Aby nadążyć za zmianami, najwięksi gracze (Google wraz z operatorami telefonii komórkowej) rozpoczęli prace nad nowym standardem.
Protokołem tym ma być RCS (Rich Communication Services). Swoją formą ma być zbliżony do web czatów i komunikatorów takich jak WhatsApp czy Facebook Messenger, a jednocześnie działać i wyglądać jak dobrze znany SMS. W założeniach, ma stać się w przyszłości SMS-em 2.0.
Proces wdrożenia RCS jest jednak skomplikowany, długotrwały i wymaga współpracy wszystkich operatorów GSM na danym rynku. Dlatego, w oczekiwaniu na premierę, grupa LINK Mobility, której jesteśmy częścią, opracowała własny protokół. W efekcie powstał LINK Conversations.
Co to jest LINK Conversations?
LINK Conversations to interfejs konwersacyjny, dzięki któremu firma może prowadzić kompleksową komunikację wraz z elementami sprzedaży i zarządzania obsługą klienta.
Usługa przeznaczona jest dla każdego rodzaju biznesu czy instytucji, które komunikują się z klientem. Jego główną przewagą, w porównaniu z tradycyjną wiadomością tekstową, jest dostęp do funkcji takich jak:
- grafiki (zarówno statyczne jak i animowane);
- mapy (wraz z dostępem do lokalizacji);
- karuzele treści, grafik, wideo i linków;
- interaktywne menu;
- branding konwersacji;
- gotowe odpowiedzi.
Większość udogodnień oferowanych przez LINK Conversations dostępne jest z poziomu narzędzia LINK Flow. Służy ono do planowania i projektowania scenariuszy konwersacji, np. kompletnej ścieżki zakupowej, przeprowadzenia badania konsumenckiego czy interaktywnego informatora produktowego.
Narzędzie oparte jest o interfejs drag and drop (przeciągnij i upuść), który pozwala dowolnie przemieszczać, łączyć i konfigurować poszczególne elementy schematu blokowego konwersacji bez potrzeby wykorzystania umiejętności programistycznych. Dzięki otwartemu API LINK Conversations możliwe jest również zintegrowanie konwersacji z dowolnym systemem, na przykład:
- płatności;
- rezerwacji;
- zarządzania subskrypcją;
- CRM;
- e-commerce.
Jak działa LINK Conversations?
LINK Conversations jest samodzielnym rozwiązaniem, które nie wymaga instalacji zewnętrznej aplikacji. Wystarczy połączenie z internetem.
LINK Conversations w trzech prostych krokach
- Stworzenie scenariusza konwersacji (poprzez LINK Flow lub API)
- Udostępnienie konwersacji poprzez link lub RCS
- Pobranie statystyk i analiza raportu
Odnośnik do konwersacji można przekazać za pomocą dowolnego kanału (SMS, e-mail). Kierować on może do aplikacji webowej (strona internetowa w formie web chatu), RCS czy Facebook Messengera. Niezależnie od preferowanego kanału, klient zobaczy zaplanowane treści. Informacje uzyskane podczas interakcji z konsumentem możesz wyeksportować lub przekazać dalej do systemu połączonego przez API.