Zamierzasz w najbliższym czasie z powrotem otworzyć sklep lub lokal usługowy? Swobodny przepływ wiarygodnych informacji na temat funkcjonowania biznesu jest teraz ważniejszy niż kiedykolwiek. Twoi stali, potencjalni i przyszli klienci powinni wiedzieć, w jaki sposób zadbać o bezpieczeństwo i zdrowie, nie tylko na terenie Twojego lokalu. W tym celu najlepiej wykorzystać sprawdzone metody bezpośredniej komunikacji.
Otwierając się na handel stacjonarny należy wziąć pod uwagę zarówno perspektywę klienta jak i pracownika. Konsumenci muszą czuć się bezpiecznie robiąc zakupy, a pierwszym krokiem ku temu jest odpowiednio przygotowana i skutecznie dostarczona informacja. Poniżej znajdziesz porady i przykłady zastosowań wiadomości tekstowych jako narzędzia komunikacyjnego z klientami otwierających się placówek stacjonarnych.
Wykorzystaj powiadomienia SMS
Wiadomość tekstowa to źródło informacji na temat nowych godzin otwarcia, zasad bezpieczeństwa oraz ogólnych zaleceń odnośnie przebywania w obiekcie.
Jeżeli Twoja branża nie została jeszcze objęta zniesieniem zakazu możesz wykorzystać powiadomienia SMS do poinformowania o działalności online, godzinach pracy magazynu wysyłkowego czy środków bezpieczeństwa związanych z odbiorem przesyłek.
Zbieraj dane klientów
Wykorzystaj ten czas na zbudowanie bazy kontaktów do przyszłych wysyłek – zdobądź leady, które użyjesz po ponownym otwarciu. Dowiedz się więcej na temat swoich klientów: czy zakaz handlu stacjonarnego wpłyną na ich przyzwyczajenie zakupowe?
To również dobry czas na optymalizację procesów, dlatego zapytaj konsumentów o opinię lub wykorzystaj SMS do badania satysfakcji.
Nagradzaj lojalnych klientów
Wykorzystaj SMS-y do przesłania kuponów promocyjnych do wykorzystania w sklepie stacjonarnym. Spersonalizowaną ofertę uzupełnij o informacje na temat zasad panujących w lokalu.
Indywidualnie wygenerowane kody rabatowe pozwolą Ci także na zbadanie skuteczności prowadzonych działań marketingowych. Wiadomości tekstowe możesz wykorzystać do przesłania zachęty do zakupu voucherów, które będzie można wykorzystać w przyszłości.
Postaw na dialog
Nawet pomimo obostrzeń dotyczących odwiedzin w sklepach stacjonarnych możesz podtrzymywać interakcję i zaangażowanie swoich klientów. Nawiąż kontakt z konsumentami dzięki wykorzystaniu numerów odbiorczych SMS.
Dowiedz się, jak możesz usprawnić działania sklepu czy lokalu usługowego oraz co jest najważniejsze dla powracających klientów. Wyjdź naprzeciw potrzebom i nie pozwól by zapomnieli o wysokim standardzie usług i produktów świadczonych przez Twoją markę.
W sytuacjach nagłych wyślij wiadomość tekstową
Pojawiły się nagłe okoliczności, które uniemożliwiają sprawne funkcjonowanie placówki? Wyślij szybką wiadomość o zmianach. Poinformuj o nowych godzinach otwarcia, liczbie dozwolonych odwiedzających czy innych kwestiach związanych z bezpieczeństwem. Wykorzystaj szybkość, z jaką docierają wiadomości tekowe podczas sytuacjach kryzysowych i nagłych.
SMS jako narzędzie komunikacji z pracownikami firmy
Poza komunikacją z klientami, wiadomość tekstową można także wykorzystać do koordynacji pracy personelu. Zautomatyzowane, masowe SMS-y to oszczędność pieniędzy, ale także czasu, którego nie trzeba poświęcać na pojedyncze wysyłki czy rozmowy telefoniczne. Kwestie, o których warto poinformować pracowników SMS-em:
- nowy grafik pracy,
- dozwolona liczba klientów,
- informacje na temat bezdotykowych płatności,
- zasady bezpiecznego odbioru zamówień,
- higiena pracy,
- procedury sanitarne.
Śledź nasze social media, a wszczególności hashtag #InspiracjeSMS, dzięki któremu znajdziesz najnowsze przykłady wykorzystania wiadomości tekstowych przez marki i firmy działające w Polsce.