Rejestrując się w serwisie SMSAPI, zyskujesz dostęp do kompleksowych narzędzi przydatnych w każdej branży. Zobacz, jak zbierać bazy odbiorców zgodnie z RODO (Ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dbać o wiarygodność marki, prowadzić skuteczny marketing konwersacyjny, monitorować efektywność po zrealizowanej kampanii SMS.
Pozyskiwanie klientów
Baza kontaktów zebrana zgodnie z RODO jest kluczem do skutecznej masowej wysyłki SMS. Stworzyliśmy szereg narzędzi, które ułatwiają legalne pozyskiwanie i zarządzanie danymi klientów oraz generowanie leadów sprzedażowych.
- Newsletter SMS – rozwiązanie przydatne w e-handlu i biznesach działających online. Edytowalny formularz zbiera kontakty wraz z wymaganymi przez RODO zgodami na potrzeby komunikacji SMS.
- Numer odbiorczy – przydatny w mediach tradycyjnych (telewizja, radio, reklama zewnętrzna czy prasa). Wysyłając wiadomość na Short code lub Long code, klient automatycznie trafia do bazy kontaktów. Numery odbiorcze są również narzędziem budowania relacji oraz sposobem na prowadzenie zaawansowanych kampanii SMS.
- Opt-out SMS – zautomatyzowane rozwiązanie, dzięki któremu odbiorcy mogą samodzielnie zarządzać subskrypcją. Zintegrowany system Wyp.is działa na bazie linku w treści wiadomości, po kliknięciu którego bramka zablokuje kolejne wysyłki.
- HLR – to element infrastruktury telekomunikacyjnej, który wykorzystasz do sprawdzenia poprawności pozyskanych numerów telefonów przed wysyłką SMS. Pozwala wykluczyć numery błędne, nieistniejące oraz długotrwale nieaktywne.
Wysyłki marketingowe do większej grupy odbiorców
Masowe SMS to niezwykle skuteczny kanał marketingu mobilnego. Według badań większość SMS-ów odczytywana jest w ciągu pierwszych 5 minut od dostarczenia, dlatego możesz spodziewać się natychmiastowych rezultatów.
- SMS Branding – polega na zastąpieniu numeru telefonu wybraną nazwą (od 3 do 11 znaków). Masowe wysyłanie SMS z polem nadawcy poprawia rozpoznawalność marki i tym samym, zwiększa wiarygodność przesyłanych treści.
- Wysyłki SMS z linkiem – adres URL w treści wiadomości pozwoli przekierować ruch na stronę marki. Aby ułatwić korzystanie z łączy stworzyliśmy usługę Idz.do, która pozwala skrócić adres (np. idz.do/masowy).
- Kupony, bony, vouchery – masowe wysyłanie SMS z kodami promocyjnymi w wiadomościach tekstowych cechuje wysoki współczynnik konwersji. W Panelu Klienta SMSAPI znajdziesz zintegrowany generator kodów, który ułatwi prowadzenie kampanii z ich wykorzystaniem.
- Odzyskiwanie porzuconych koszyków – użyj automatycznych przypomnień o niezakupionych produktach i przecenionych artykułach z listy życzeń, aby skutecznie domykać sprzedaż. Kod rabatowy oraz link ułatwią sfinalizowanie zakupów na urządzeniu mobilnym.
- Programy lojalnościowe – wykorzystaj skrzynkę odbiorczą telefonu do zaangażowania grupy docelowej najlojalniejszych klientów. Przedstawiaj unikalne wartości oferty z masową komunikacją SMS dla firm.
- Wysyłka z pliku – importuj pozyskane kontakty dzięki wygodnej wysyłce wiadomości SMS z pliku (CSV, XLS, XLSX, ODS czy TXT). Niezależnie od jej wielkości, baza danych z systemu np. CRM może być szybko wykorzystana do masowej wysyłki SMS.
Obsługa klienta przez SMS
Wiadomość SMS jako narzędzie obsługi klienta jest ceniona za szybkość i zwięzłość. Dlatego właśnie tak często używana jest do przesyłania informacji o procesie realizacji zamówień i dostawy. Dzięki gotowym integracjom zautomatyzujesz powiadomienia transakcyjne.
- Zautomatyzowane powiadomienia – przekaż swoim klientom ważne informacje za pomocą wiadomości SMS np. status zamówienia, zaksięgowanie płatności, potwierdzenie wysyłki czy kwestie dotyczące zwrotu.
- Przypomnienia – masowy SMS dla firm sprawdzi się także w lokalach usługowych jako przypomnienie o terminach wizyt. Wysyłkę komunikatów można z łatwością zautomatyzować, przy jednoczesnym zachowaniu personalnego charakteru.
- Windykacja – wykorzystaj wiadomości SMS do poinformowania o zalegającej fakturze lub o zbliżającym się terminie spłaty kredytu. Dodaj link do płatności, który pozwoli usprawnić proces i zwiększy ściągalność należności.
- Autoryzacja SMS – krótkie wiadomości tekstowe są często wykorzystywane jako część procesu logowania oraz weryfikacji danych wrażliwych.
- Budowanie relacji przez SMS – numery odbiorcze 2-WAY (Short code i Long code) pozwalają na odbiór SMS. Dwukierunkowa komunikacja SMS to sposób na prowadzenie interakcji z klientem – rozwiązuj problemy, doradzaj i udzielaj informacji.
- Badanie satysfakcji i NPS – po zakończonych zakupach prześlij klientom wiadomość z prośbą o ocenę satysfakcji. Użyj wiadomości SMS do zbierania cennych informacji na temat prowadzonej działalności i produktów oferowanych przez markę.